کد خبر: ۱۴۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۹
رئیس سازمان صمت فارس:

صنایع دفاعی فجر و الکترونیک شیراز در ساخت تجهیزات مدرن هم‌سطح کشورهای پیشرفته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: صنایع دفاعی فجر و صنایع الکترونیک شیراز با بهره‌مندی از دانش و تخصص روز دنیا و کسب تجربیات ارزنده و با استفاده ازظرفیت‌های موجود جهت تولید و ساخت محصولات متنوع بومی و تجهیزات مدرن صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و قطعات خودرو هم‌سطح کشورهای پیشرفته دنیا قرار دارد.
به گزارش سرویس دریافت خبر اقتصادی شیرازه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در بازدید از "مجتمع صنایع دفاعی فجر و صنایع الکترونیک شیراز" با تاکید بر کیفی سازی کالا و محصولات در سال جهش تولید در این استان گفت: خوشبختانه "صنایع دفاعی فجر و صنایع الکترونیک شیراز" با بهره مندی از دانش و تخصص روز دنیا و کسب تجربیات ارزنده و با استفاده ازظرفیت های موجود جهت تولید و ساخت محصولات متنوع بومی و تجهیزات مدرن صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و قطعات خودرو هم سطح کشورهای پیشرفته دنیا قرار دارد.

حمیدرضا ایزدی افزود: افزایش تولید، استفاده بهینه ازظرفیت ها، فراهم آوردن سیستم استاندارد در تولید تجهیزات، توجه به امر R&D  در کنترل کمی و کیفی محصولات از جمله موفقیت های هم این واحدهای صنعتی است.

وی تاکید کرد: توجه به سرمایه گذاری در صنایع مادر، کیفی سازی محصولات بومی، حمایت از صنایع دانش بنیان و رشد صادرات از محوری‌ترین رویکردهای بخش صنعت، معدن و تجارت استان فارس است.

ایزدی با تاکید بر شکوفایی بیش از پیش اقتصاد و صنعت بیان داشت: حفظ واحدهای موجود، توسعه شرکت های صنعتی، حمایت از صنایع دانش بنیان، بازسازی و نوسازی ماشین ‌آلات خط تولید و تقویت صادرات از مهم ترین اولویت های این سازمان در بخش صنعت است.

وی افزود: یکی از موارد کمک به بخش تولید، بهره مندی ازمنابع تخصیصی بند (الف) تبصره ۱۸ بودجه و تسهیلات رونق تولید جهت اشتغال‌زایی وتوسعه فعالیت های اقتصادی است.

لزوم تعامل با تشکل های بخش خصوصی و برندسازی در سطح بین‌المللی

رئیس سازمان صمت فارس اظهار داشت: درشرایط کنونی که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی خارجی وجود دارد،تعامل با تشکل های بخش خصوصی، بهره مندی از دانش روز توام با تکنولوژی های برتردنیا، حضور در نمایشگاه های خارجی، تلاش در امر برند سازی در سطح بین المللی و شناساندن قابلیت ها اهمیت بسزایی در توسعه اقتصاد و خروج از بحران دارد.

ایزدی به توسعه و بهره برداری از واحدهای  بزرگ و شرکت های دولتی در سطح استان تاکید و بیان کرد:در نظر داریم که در صورت فراهم شدن شرایط مناسب نمایشگاه های تخصصی صنایع خودرو سازی،نفت، گاز و پتروشیمی در سطح استان و کشور را با هدف شناساندن و تقویت محصولات تولیدی بومی برگزار کنیم.

وی با بیان این که همکاری و هماهنگی مدیران ملی و استانی، سیاستگزاران، صنعتگران و کارآفرینان در رفع مشکلات تولیدی از راهکارهای اصلی موفقیت در جنگ اقتصادی است، یادآور شد:حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران، معدنکاران،تجار، اصناف و بازاریان در راستای حفظ، توسعه اشتغال و کمک به تحقق جهش تولید ضروری است.

در این بازدید توانمندی و عملکرد یکی از واحدهای تخصصي به نام"صاايران" در زمینه تحقيق، طراحي، توليد و تامين محصولات و خدمات درحوزه هاي مختلف فناوري الكترونيك نیز بررسی شد.

بازدید از مجتمع صنعتی فجر و صنایع الکترونیک شیراز با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به همراه معاونین و هیئت همراه در مجتمع صنعتی فجر شیراز؛ تولیدکننده انواع قطعات و تجهیزات صنعتی و فناوری بومی و شرکت صنايع الكترونيك شيراز برگزار شد.

انتهای پیام/ س / م

نظرات بینندگان