کد خبر: ۱۴۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۹
در جمع فعالان فضای مجازی استان فارس مطرح شد؛

واکنش رئیس فضای مجازی بسیج به سانسور رسانه‌ای ترور حاج قاسم/ رسانه‌های غربی در تحریف شخصیت شهید سلیمانی موفق نشدند

مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج کشور با اشاره به سانسور رسانه‌ای و مسدود کردن ده‌ها هزار اکانت معترض به ترور حاج قاسم گفت: با این وجود رسانه‌های غربی آنگونه که باید و شاید در تحریف شخصیت حاج قاسم موفق نشدند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در نشست مجازی با فعالان فضای مجاز‌ی فارس که با همت مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج استان فارس برگزار شد، به ابعاد ترور حاج قاسم در رسانه‌های مجازی پرداخت و با بیان اینکه در جستجوی لاتین تعابیر فراوانی در رسانه های غربی درباره شهید سلیمانی یافت می‌شود؛ گفت: فرمانده قابل احترام، مردی که همه جا هست، رهبر مطمئن مبارزه با تروریسم، استراتژیست محاسبه گر و همه اینها برآوردی از نگاه رسانه ها، شخصیت ها و... غربی می‌دهد.

واکنش رئیس فضای مجازی بسیج به سانسور رسانه‌ای ترور حاج قاسم/ رسانه‌های غربی در تحریف شخصیت شهید سلیمانی موفق نشدند
وی با بررسی فضای رسانه‌ای قبل و بعد از شهادت حاج قاسم گفت: نگاه دشمن؛ چه رسانه‌ها و نظامیان آنان و نگاه غرب و ایالات متحده به حاج قاسم سلیمانی یک نگاه مثبت است و حتی به عنوان دشمن او را یک دشمن شایسته و با اخلاق می‌شناسند.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج ادامه داد: در ایران هم که قابل مقایسه نیست؛ سه ماه قبل از شهادت حاج قاسم دانشگاه مریلند در یک نظرسنجی که از مردم ایران منتشر کرد، هفت نفر از سیاسیون را در نظرسنجی مشارکت داده بود که حاج قاسم با فاصله خیلی بالا محبوب ترین شخصیت سیاسی نظامی ایران لقب گرفت؛ هم از نظر ایرانیانِ ملی‌گرا و هم از نگاه جبهه انقلاب اسلامی او را اسطوره‌ای مثل رستم ایرانی‌ها و عباس مذهبی‌ها می‌شناختند.

معین اظهار کرد: قبل از شهادت حاج قاسم چه در ایران، منطقه و غرب؛ هیچ وقت نمی‌بینید از اینکه حاج قاسم را یک تروریست خطاب کنند و یا فرمانده نظامی که مردم بیگانه را می‌کشد؛ مگر به صورت محدود در رسانه‌های ضد انقلاب و در رسانه های وابسته به داعش؛ اما بعد از شهادت حاج قاسم، این کابوس اسراییل و این فرمانده زیرک و محاسبه‌گر نظامی که هیچکس از او به بدی یاد نمی‌کرد؛ سعی کردند فضا را تغییر دهند؛ وقتی واژه «ترور» استفاده می شود، بار حقوقی دارد یعنی یک عمل مجرمانه مستوجب مجازات مرتکب شده و عامل آن تروریسم است.

وی با بیان اینکه تدبیر و امداد غیبی الهی و آن چهره کاریزمای قبل از شهادت حاج قاسم باعث شد رسانه های آمریکایی و اروپایی از واژه «ترور» استفاده کنند و این یعنی اعتراف به جرم؛ اظهار کرد: وقتی ترور اتفاق می افتد، دولت آمریکا تروریسم است و این عملاً دست کارشناسان غربی و ایالات متحده را تا مدتی باز گذاشت که بتوانند فضا را تحلیل کنند و درباره آن حرف بزنند؛ تحلیل های مختلفی شد از جمله اینکه آمریکا برای مبارزه با داعش در عراق است و حق اقدام نظامی علیه هیچ مجموعه دیگری جز داعش را ندارد حتی علیه داعش هم باید با اجازه دولت عراق باشد و وقتی درباره ایران این اقدام را انجام می دهد اثبات ترور است؛ آن هم ایران که درگیری لفظی یا نیابتی مختلف با آمریکا داشته اما هیچ کجا مستقیم جنگ نظامی اتفاق نیفتاده بود و این شروع یک جنگ بود.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج خاطرنشان کرد: این ذهنیت شکل گرفت که آمریکا تروریست است اما بعد از آن به جای ترور از واژه کشتن استفاده کردند که بتوانند فضا را تغییر دهند اما ذهنیت شکل گرفته بود؛ بعد از آن گفتند «تهدید قریب الوقوع » ترامپ به فاکس نیوز گفت حاج قاسم برای حمله به چهار سفارت کشور اروپایی و تدارک اقدام نظامی علیه سربازان آمریکایی به عراق آمده بود! یکی از رسانه های آنان گزارشی تدوین کرد که اسنادی هم داریم؛ فشارها که زیاد شد اسنادتان چیست؟ ترامپ در پاسخ به فشار جمهوری خواهان آن توئیت معروف را زد که «مهم نیست تهدید بوده یا نه؛ مهم این است او راجع به ما بد حرف می‌زد» پس فضای عقبگرد در صحبت های ترامپ وجود داشت و وزیر دفاع آمریکا هم که رسماً گفت من اطلاعی نداشتم از اینکه حاج قاسم چنین اتفاقی را رقم بزند.

معین با بیان اینکه گاردین اعتراف کرد ترامپ به دلیل شکست در فشار سنگین اقتصادی که به ایران آورده، دنبال ماجراجویی بوده تا فضا را به سمت خود تغییر دهد؛ افزود: پی دبلیو هم نظر سنجی معتبری کرد که بعد از این وقایع اکثر مردم آمریکا گفتند نه ایران و نه حاج قاسم هیچگاه برای مردم آمریکا تهدید نبودند.

سانسور رسانه‌ای و مسدود کردن ده‌ها هزار اکانت معترض به ترور حاج قاسم

وی اظهار کرد: فضای دیگری که ایجاد شد سانسور رسانه‌ای شدید بود به حدی که فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام ده‌ها هزار اکانت معترض به ترور حاج قاسم را مسدود کردند و در واقع یک ترور اکانتی اتفاق افتاد؛ کلیپی ساخته شد که داخل آن تبیین می‌کرد چطور یک فرمانده ضد داعش تبدیل به یک تروریسم درجه یک می‌شود که فیسبوک آن را حذف و اعتراف کرد به دلیل پایبندی به قوانین ایالات متحده مجبور شدیم این اتفاق را رقم بزنیم.

این فعال انقلابی در حوزه رسانه و فضای مجازی با تصریح به این مطلب که انجمن روزنامه نگاران دنیا به این موضوع اعتراض کرد اما جالب اینکه وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی بعد از این ترور آشکار و این فضای سنگین به خود اجازه نداد حتی در این باره اظهار نظر کند و این در تاریخ ثبت می‌شود و می‌ماند؛ گفت: اینها رذیله های اخلاقی نسبت به قهرمانان یک کشور است که آدم‌ها به دلایل مختلف به آن تن می دهند.

وی افزود: بعد از این سانسور رسانه‌ای، موضوع مهم سرازیر شدن موج انتقادات به سمت ترامپ و دولت ایالات متحده است؛ ترامپ و اساساً تصور دولتمردان ایالات متحده این است با جنگیدن با ایران محبوبیت مردمی در کشور خودشان پیدا می کنند و این همان کج فهی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره دارد که آمریکا حتی نسبت به مردم خود هم درک درستی ندارد.

معین با اشاره به اینکه یو اس ای تو دی به صراحت گفت مردم آمریکا بعد از ترور حاج قاسم معتقدند دیگر امنیت ندارند؛ اظهار کرد: تیتر معروف گاردین هم «ترامپ از سیاست توجه به دم سگ استفاده کرد» یعنی می‌خواسته فضای ذهنی مردم را منحرف از ناکارآمدی خود به یک جنجال دیگری بکند که بعد هم به کاهش اختیارات نظامی او و شکست در انتخابات (طبق پیش بینی سیدحسن نصرالله) منجر شد.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیجخاطرنشان کرد: بعد از شهادت حاج قاسم مجموعه‌ای از تحریف ها، تزویرها و اقدامات رسانه ای در افکار عمومی دنیا شکل گرفت که بخش عمده آن به نتیجه نرسید و حتی آن دروغ ترامپ هم با اظهار نظر عادل عبدالمهدی رو شد که بازتاب وسیعی در منطقه داشت.

وی با بیان اینکه مایکل مور هم اشاره به خط تحریف سنگین در آمریکا می‌کند؛ به مانور دادن رسانه های غربی روی هتک حرمت چند نفر به تصویر شهید سلیمانی و از آن طرف سانسور تشییع میلیونی اشاره و تصریح کرد: در داخل هم خط تحریف و خباثت ورزی‌هایی شکل گرفت که حاج قاسم به دلیل اینکه در مسائل سیاست ورزی و حکومت وارد نمی‌شود یا رفته بود برای مذاکره که این خط تحریف داخلی بود.

معین با تأکید بر لزوم گفتمان سازی و گفتارپردازی تعابیر مقام معظم رهبری درباره حاج قاسم از جمله «مکتب سلیمانی» و «سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه‌ی نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» اظهار کرد: اینکه بعد از شهادت حاج قاسم هنوز عده‌ای جرأت می کنند در مقابل مردمی که تاب آوری آنان در برابر خباثت های آمریکا بالاتر رفته، از مذاکره صحبت کنند یعنی ما جایی خوب عمل نکردیم.

رسانه‌های غربی در تحریف شخصیت حاج قاسم موفق نشدند 

وی ادامه داد: اگر رسانه‌های غربی آنگونه که باید و شاید در تحریف شخصیت حاج قاسم موفق نشدند ما هم خوب عمل نکردیم که اینها صحبت از مذاکره نکنند؛ اما هنوز تلاش عجیبی دارند که تحریف شخصیت حاج قاسم را عملیاتی کنند چون 40 سال زندگی و شهادت او، بزرگترین ضربه به بزک کنندگان آمریکا و استکبار است.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیجخاطرنشان کرد: غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ ایالات متحده؛ غلبه بر فضای امیدی است که لیبرال‌ها برای آمریکا ایجاد کردند و غلبه جهاد امید آفرینی و فضای امیدآفرینی نسبت به توانمندی داخلی و نسبت به بدعهدی نسبت به ایالات متحده است.

انتهای پیام/ ر/ م
نظرات بینندگان