کد خبر: ۱۴۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۹
در نشست وبینار بصیرت استان فارس مطرح شد؛

نقش آگاهی، ایمان و معرفت در بصیرت‌افزایی/ نگاه فراجغرافیایی حاج قاسم سلیمانی؛ رمز محبوبیت سردار دل‌ها/ بصیرت مردم دروغ‌ها و ابهام‌‌سازی را رد می‌کند

همزمان با سالروز حماسه نهم دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، وبیناری با حضور آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر و کامران باقری‌لنکرانی رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، همزمان با سالروز حماسه نهم دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، وبیناری با حضور آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر و کامران باقری‌لنکرانی رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.
 نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در وبینار بزرگداشت سالروز حماسه ۹ دی که با حضور فرمانده سپاه فجر استان و لنکرانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی با محوریت تببین زوایای این حماسه تاریخی برگزار شد، ۹ دی را به صحنه‌ای توصیف کرد که اکنون پس از سال‌ها امت اسلامی را به شکرگزاری در درگاه خداوند و یک احساس غرور ملی و دینی وا می‌دارد.

نقش آگاهی، ایمان و معرفت در بصیرت‌افزایی

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با تاکید بر نقش معرفت، ایمان و ولایت پذیری در ایجاد بصیرت اظهار کرد: این سه اگر دست به دست هم ندهد، ما نمی‌توانیم کنش مناسبی در صحنه‌های حساس سیاسی اجتماعی داشته باشیم.  

وی در ادامه، آگاهی، معرفت و ایمان را از اصول مهم ایجاد عنصر بصیرت و ادامه دهنده آن دانست و افزود: سنخ و جنس بصیرت، آگاهی است و هر چه آگاهی نسبت به دین افزایش پیدا کند، امید است بصیرت هم بیشتر شود.

امام جمعه شیراز در ادامه، ایمان را از سنخ آگاهی، اما متفاوت از معرفت دانست و اظهار کرد: باید به ارزش های دینی باور داشته باشیم، وگرنه کنش بصیرت صورت نمی گیرد. 

آیت‌الله دژکام در ادامه به برخی ویژگی‌های سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: تفاوت حاج قاسم سلیمانی با دیگران در ایمان ایشان بود و ایمان نیز از عناصر لازم برای بصیرت است.

وی با بیان اینکه ایمان به خدا و رسولش، قرآن، عصمت و عترت، نسبت به اهل بیت(ع) باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: بصیرت به واسطه ایمان به اهل بیت(ع)، است که بیدار می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه تاکید کرد: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب، باید زمینه سازان طلوع ولایت کبری آل محمد(ص) و حضرت مهدی(عج) باشیم.

آیت‌الله دژکام بسیجیان جامعه پزشکی را جز نیروهای انقلابی خواند که به واسطه انگیزه‌های قوی انقلابی و آگاهی و علمی که همیشه در سنت دینی ما مورد احترام ویژه است، آیین بزرگداشت ۹ دی و یاد و خاطره این نمود بصیرت ملت ایران را برگزار می‌کنند. 

گوش دادن به فرمان ولی فقیه وجه تمایز ملت ایران با دیگر کشورها است

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز درادامه این آیین ابتدا یاد و خاطره شهدای حریم و حرم و سلامت و مجاهد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

سردار یداله بوعلی با اشاره به حضور انقلابی مردم در روز تاسوعا و عاشورا، اظهار کرد: این حضور احیاگر اسلام بود چرا که توطئه‌ای را که استکبار برای تغییر و تحول در کشور، به آن امید بسته بود، با اعتقاد راسخ مردم به اهل بیت(ع) خنثی شد.

وی در ادامه به نگاه فراجغرافیایی حاج قاسم سلیمانی، در مواجه با دشمن اشاره کرد و این نگاه را رمز محبوبیت این سردار بزرگ دانست و تصریح کرد: سردار شهید سلیمانی، با تشخیص بصیرت، اصل تکلیف را مدنظر قرار داده و در لبنان و سوریه و عراق حاضر شده است که این نگاه فراجغرافیایی حاج قاسم، باعث شده در دل همه ملت جای داشته باشد و به سردار دل ها تبدیل شود که این امر برای حفظ انقلاب، مصادیقی از انقلابی گری است.

فرمانده سپاه فجر استان در پایان، گرامیداشت نهم دی را به همه مردم ایران که در دوران سخت به راه نورانی شهدا معتقد هستند و گوش به فرمان ولی فقیه خود می دهند تبریک گفته و آن را وجه تمایز ملت ایران با دیگر کشورها دانست.

افراد در هر پست و مقامی اگر مسوولیت پذیر نباشند، کاستی‌ها را به رکن نظام اسلامی وارد می کنند

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه مخاطرات در عرصه اجتماعی رخ می‌دهد، گفت: فضای عاشورای ۸۸ یک نوع جایگزینی مفاهیم بود، افرادی مخالف نظام و مردم بودند و با شعار مردم سالاری خود را مدافع مردم اعلام کردند و می‌خواستند  امنیت کشور را به خطر بیندازند.

کامران باقری لنکرانی در ادامه با بیان اینکه اتفاقی که در عاشورای ۸۸ افتاد، مفاهیم دینی را تغییر و چهره دروغین دشمنان را نشان داد، گفت: مردم نیز به صحنه آمدند و خودشان کار فتنه را یکسره کردند. 

وی با بیان اینکه ما نباید خود را در حصار شعارها و تاریخ قرار دهیم، تصریح کرد: لازم است با بصیرت شرایط را درک کنیم چون افرادی که بیشترین ضربه‌ها را به کشور زدند و مشوق آمریکا بودند، با شعار مدافع ملت و مدافع مردم وارد شدند.

لنگرانی اظهار داشت: بصیرتی که در مردم کشور وجود دارد، دروغ‌ها و ابهام سازی را رد می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با تاکید بر اینکه افراد در هر پست و مقامی اگر مسوولیت پذیر نباشند، نگران کننده است و کاستی‌ها را به رکن نظام اسلامی وارد می‌کنند، گفت: هر مسوولی که به وظایف خود عمل نکرده باشد، باید قبول مسوولیت کند نه اینکه با لغت‌سازی و بیانات افشاگونه از پاسخ دادن به کارکرد خود شانه خالی کند.

لنکرانی با اشاره به اینکه انتخابات و رقابت‌های سیاسی و فعالیت‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: مهمترین سرمایه کشور، وحدت و انسجام است، انقلاب اسلامی با همدلی و وحدت و   انسجام پیش رفته است.

وی با بیان اینکه فریاد و انتقاد، باید نسبت به فساد و کم کاری باشد، تاکید کرد: باید دست به دست یکدیگر، داده و اهداف کشور را پیش ببریم، همچنین نسل جوان باید پرچم‌دار انقلاب اسلامی باشد تا فتنه ۸۸ تکرار نشود.

لنکرانی در پایان اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی، ملت حزب‌الله دارد، مکتب شهید سلیمانی با همراهی رهبر معظم انقلاب، به پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و آینده کشور کمک می کند.

انتهای پیام/ س/  م
نظرات بینندگان