کد خبر: ۱۴۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۹
در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌های فارس مطرح شد؛

سردار دل‌ها به دنبال نام نبود/ نقش حیاتی سردار سلیمانی در خنثی سازی نقشه استکبار جهانی

برخی شهرستان‌های استان فارس که در حالت زرد یا سفید کرونایی قرار دارند امروز اقدام به برگزاری نماز دشمن‌شکن جمعه کردند و در خطبه‌های این هفته خود به نقش حیاتی سردار سلیمانی در خنثی سازی نقشه استکبار اشاره کردند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، برخی شهرستان های استان فارس که در حالت زرد یا سفید کرونایی قرار دارند امروز 12آذر ماه اقدام به برگزاری نماز دشمن شکن جمعه کردند و در خطبه‌های این هفته خود به نقش حیاتی سردار سلیمانی در خنثی سازی نقشه استکبار اشاره کردند.

 نقش حیاتی سردار سلیمانی در خنثی سازی نقشه استکبار جهانی

سردار دل‌ها به دنبال نام نبود/ نقش حیاتی سردار سلیمانی در خنثی سازی نقشه استکبار جهانی

امام جمعه شهر صدرا در ابتدای خطبه دوم خود بر خنثی سازی تحریم ها، نه مذاکره تأکید کرد و گفت: این راهکار با رویکرد نگاه به داخل و توان داخلی امکان پذیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین نژادیان با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهونیستی از همیشه درمانده تر هستند، افزود: سه هفته مانده تا رئیس جمهور جدید آمریکا به کاخ سیاه برود، آن هم با اوضاع متشنّج سیاسی، اجتماعی و کرونایی آمریکا و اخبار حاکی از تحرکات نظامی آمریکا و رژیم صهونیستی در منطقه نشان از استیصال و وحشت آن ها از انتقام سخت ایران اسلامی دارد.

وی با اشاره به اینکه این تحرکات نظامی و جوسازی ها سه هدف عمده دارد، اظهار کرد: سرپوش گذاشتن بر شکست های خودشان در غرب آسیا، زمینه چینی برای اینکه وقتی بایدن حاکم شد او را به عنوان منجی صلح طلب معرفی کنند و راه اندازی جنگ رسانه ای و فضاسازی برای جلوگیری از سیلی سخت ایران از جمله این اهداف است.

امام جمعه صدرا ادامه داد: تنها راه مقاومت فعال و هوشمند همان است که مقام معظم رهبری فرموند "نه جنگ می شود و نه مذاکره می کنیم".

امام‌جمعه شهر صدرا در ادامه به نقش حیاتی سردار سلیمانی در خنثی سازی نقشه استکبار جهانی هم اشاره کرد و افزود: معماری ارتش بین المللی اسلامی، پایان دادن به دولت آمریکایی داعش، دفع تهدیدهای داعش از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، سرعت بخشی به سیر تکاملی محور مقاومت، گسترش جغرافیای مقاومت و تعمیق اخوت بین ملت های منطقه، از نقشهای مهم سردار سلیمانی به شمار می‌رود.

حسین نژادیان تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی با تمام وجود و اخلاصش پیرو تمام قد ولایت فقیه بود و با تمام وجود دیگران را به پیروی از مقام معظم رهبری ترغیب و تشویق می کرد 

سردار دلها به دنبال نام نبود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مدبر، نیز در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز شهرستان جهرم با گرامی داشت یاد و خاطره «سردار شهید قاسم سلیمانی»، گفت: سردار دلها به دنبال نام نبود و خداوند نیز فرموده آن کسانی که برای رضای من کار کنند، آنها را در همین دنیا و یا بعد از مرگشان به مردم می شناسانم.
 
وی با اشاره به اینکه کارهای بزرگ سردار سلیمانی را هیچ کس متوجه نشد و تا کنون نیز کسی متوجه نشده است، افزود: خدمتی که او به بشریت کرد عمق و وسعتش را در آینده متوجه می شویم.
 
امام جمعه جهرم در ادامه با اشاره به ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: یک شیطنت در دنیا در حال انجام بوده و شخصی که به ظاهر عالم است فتنه ای در سال گذشته انجام داد و در یک سخنرانی توهین به همسر پیامبر (ص) کرد؛ در این راستا اهل سنت نیز به این سخنان واکنش نشان دادند و با استفتاء از آیت الله خامنه ای ایشان فرمودند توهین و استهزا به تمام مذاهب از جمله همسر پیامبر حرام است.
 
وی با اشاره به اینکه این فرد اکنون نیز با مشارکت در تهیه یک فیلم به نام «بانوی بهشت» با کمک هالیود که پشت آن فتنه ای نهفته قصد اختلاف افکنی و دامن زدن میان شیعه و سنی را دارد.
 
مدبر تاکید کرد: اگر اختلافاتی در مورد شیعه و سنی است یک کار تحقیقی و پژوهشی را صاحب نظران انجام می دهند وگرنه برخورد احساسی با این موارد موجب ایجاد فتنه می شود.
 
امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه نقشه دشمنان، ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان است اما شیعیان متوجه این توطئه ها هستند، تصریح کرد: ‌دشمن از هر تلاشی برای ضربه زدن به شیعه دریغ نمی کند. 
 
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه خود با اشاره به اینکه کرونا که تمامیت جسم ما را هدف قرار داده خصم است، خاطرنشان کرد: باید مراقبت ها را انجام دهیم و تا زمانی که کرونا از بین نرفته شیوه نامه های بهداشتی از جمله مراقبت در پرهیز از اجتماعات خانوادگی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی را ادامه دهیم تا شاهد برچیده شدن این بیماری باشیم.

رمز ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی وجود ولایت فقیه است

 امام جمعه موقت مرودشت نیز هدف اصلی فتنه گران 9 دی را برچیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی واز بین بردن رکن رکین اصلی انقلاب و ولایت فقیه برشمرد و گفت: ثقیفه نشین های خارج نشین که برای نابودی نظام دست به دست یکدیگر داده واز هیچ تلاشی فروگذار نیستند، همان ثقیفه نشین های هستند که در زمان حضرت امیر المومنین (ع)،ریسمان به دست های مولا زده و او را خانه نشین کردند.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در ادامه به دهه بصیرت اشاره کرد و ادامه داد : یکی از ویژگی های حماسه ۹ دی فاطمی بودن این حماسه است به این معنا که مردم با هدف حمایت از ولایت به صحنه آمدند و حماسه‌ای نظیر سال ۵۷ خلق کردند.

وی با بیان اینکه مردم با تمام وجود در حمایت از ولایت شعار می‌دادند، گفت: حضرت فاطمه به ما آموخت باید پیش‌مرگ ولی‌فقیه باشیم و حماسه فاطمی ملت ایران این است که روح تحرک حضرت فاطمه زهرا(س) را لمس کردند.

خطیب جمعه موقت مرودشت با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی حماسه بیعت وفادارانه است، بیان کرد: مردم ایران در روز ۹ دی با ارزش‌ها و نظام اسلامی بیعت کردند و مسئله ولایت فقیه ستون فقرات نظام اسلامی است.

وی ماندگاری ۴۰ ساله انقلاب را مدیون مدیریت ولایت دانست و تصریح کرد: اگر مدیریت ولایت فقیه نبود انقلاب نیز نابود می‌شد و هر کدام از حوادث این سال‌ها می‌توانست کشور را از پا درآورد.

حجت الاسلام کلانتری با بیان اینکه دشمن با همه هزینه و توان در سوریه و عراق نتوانست به اهداف خود برسد، افزود: دشمنان داخلی وخارجی نظام بدانند که این ملت همواره در تمامی صحنه های حساس حضور داشته ودرتمامی سختی ها مقاومت از خود نشان دادند وبا وجود مشکلات معیشتی وسختی های فراوان ،هیچ گاه به نظام پشت نکرده ونخواهند کرد،لذا مسئولان باید قدردان این مردم باشند.

امام جمعه موقت مرودشت با بیان اینکه شهید سلیمانی از سرمایه‌های مهم و ارزشمند مقاومت و فرماندهی بزرگ بود که برای اعتبار و سربلندی همه مسلمانان تلاش می‌کرد، ادامه داد: امثال شهید سلیمانی وفخری زاده ها همیشه باید یادشان زنده بماند زیرا راه پیامبرعظیم اسلام را رفتند واین مسیر ارزشمندی محسوب می شود.

باید مواظب باشیم که رفتارهای منافق گونه نداشته باشیم

امام جمعه شهرستان کازرون نیز با اشاره به دشمنان فراوانی که مسلمانان در دنیای امروز دارند گفت: خداوند در قران می فرماید ای مومنین ای اهل ایمان مواظب باشید شما دشمن دارید اینجور نیست که دشمنی روبروی اسلام نباشد، باید در برابر دشمن آماده دفاع باشید. 

حجت الاسلام محمد صباحی افزود: در قرآن سه نوع دشمن برای اهل ایمان شمرده شده،
اولین دشمن شیطان است، دومین دشمن ما کفار هستند و از نظر قرآن سرسخت ترین دشمن ما یهود است، چون یهود بسیار پیامبر را اذیت کردند و امروز هم همان ها مسلمانان را اذیت می‌کنند و اگر ما امروز به کشورهای عربی خلیج فارس پیام می‌فرستیم که با یهود ارتباط نداشته باشید بخاطر انتقال این پیام است.

وی اضافه کرد: دسته سوم دشمنان ما منافقین هستند  کسانی که بین ما و به ظاهر با ما هستند اما دلشان با کفار است و به ضرر مسلمانان قدم بر میدارند.

صباحی در پایان اظهار کرد: باید مواظب باشیم که رفتارهای منافق گونه نداشته باشیم چرا که از همه بدتر منافقین هستند. 

حجت الاسلام حاج شیخ محمد بحرینی امام جمعه بخش وراوی نیز با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی 40سال به دنبال شهادت بود و سرانحام به آرزوی دیرنه اش رسید، گفت: سردار شهید سلیمانی دارای بصیرت کامل بود و خود را سرباز اسلام و ولایت می دانست، ولی فقیه را شناخت و گوش به فرمان ایشان شد و خود را وقف اسلام کرد و دشمن را شناخت و لحظه ای در مبارزه درنگ نکرد.

وی افزود: این سردار بزرگ در مکتبی درس شهادت فراگرفته بود که مولایش امیرالمومنین علی (ع) به دست اشق الاشقیا زمان خود به شهادت رسید و سردار سلیمانی هم به دستور اشق الاشقیای زمان فعلی به شهادت رسید.

شهید سلیمانی خط و تفکر مقاومت داشت

نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه این هفته شهر مهر به امامت حجت الاسلام اصغر شاکری و با شرکت نمازگزاران جمعه در محل مسجد رسول اکرم شهر مهر برگزار شد.

امام جمعه مهر میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) را تبریک گفت: حضرت عیسی مسیح(ع) چون بقیه انبیاء الهی پیام آور صلح و آرامش بودند.

وی به کشورهای مدعیِ پیروی از آن پیامبر خطاب کرد که سزاوار است که این پیام حضرت عیسی مسیح (ع) در عمل نشان دهند و ازجنگ و خونریزی پرهیز کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهر با اشاره به سالگرد شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان اظهار کرد: که این شهیدان درخط و تفکر مقاومت بودند در نتیجه تمام کسانی که قائل به تفکر مقاومت هستند خونخواه و منتقم این عزیزان خواهند بود.

شاکری در بخش دیگری شیفته خدمت ونه تشنه قدرت بودن را یکی از خصوصیات بارز آن شهید معرفی کردند و گفت: عکس آن شهید غالباً در میدان‌های جنگ و در خط مقدم و غیره می باشد.

شاکری در ادامه روزگار سیاهی را برای سردمداران کاخ سفید و قاتلان این شهید عزیز پیش بینی کرد و گفت به محض اینکه از کاخ سفید بیرون بیاید روزگارتان سیاه خواهد شد. 

حجت الاسلام شاکری گفت: سالگرد آن شهیدان الزاماً باید تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد و رهبری عزیز مصوبات آن ستاد را فصل الخطاب در امورات مختلف معرفی کردند و گفتند آن شهید دوست میدارد که راهش پر رهرو و ادامه دهندگان زیادی داشته باشد و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ س/ م

نظرات بینندگان