کد خبر: ۱۴۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۹
موج گسترده پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها و تشکل‌های فارس به مناسبت درگذشت عمار انقلاب؛

ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، ثلمه‌ای بزرگ بر ساحت اندیشه ناب اسلامی است/ استقامت در راه مبانی انقلاب و غیرت دینی و انقلابی، ویژگی بارز این عالم ربانی بود

شخصیت‌ها و تشکل‌های فارس در پی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی، عمار انقلاب و فقیه عالیقدر موجی از پیام‌های تسلیت را صادر و تصریح کردند: بی‌تردید ارتحال این عالم گرانمایه، ثلمه‌ای است بزرگ بر ساحت اندیشه ناب اسلامی که با هیچ چیز جبران نمی‌شود. هرچند آثار و کتب ارزشمند آن عالم فرزانه، همچنان چراغ راه حق‌جویان و متفکران انقلابی است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، عضو خبرگان رهبری و رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) پس از مدتی تحمل بیماری، عصر جمعه به لقاء‌الله پیوست.

تربیت شاگردان فراوان و تأسیس مرکز علمی و پژوهشی امام خمینی رحمت الله علیه و آثار قلمی متعدد و بیان مناظره‌های مستدل و محکم از خصوصیات ویژه ایشان بود و در بیان دیگر، مرحوم آیت‌الله مصباح سراسر عمر باارزش خود را در راه ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام سپری کرد و از هیچ کوششی دریغ نکرد.

در پی درگذشت این فقیه عالیقدر موجی از پیام‌های تسلیت صادر شد که در زیربخشی از این پیام‌هایی که به شیرازه ارسال شده است،  آمده است:

پیام تسلیت نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری

باسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال ملکوتی اسوه علم و تقوا فیلسوف عالیقدر، متفکر مجاهد، فقیه بصیر، علامه آیت الله محمدتقی مصباح یزدی طاب ثراه را به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه، رهبر فرزانه انقلاب مد ظله العالی،حوزه های علمیه، بیت مکرم ایشان و امت حزب‌الله تسلیت و تعزیت عرض می کنم .

خدای متعال روح آن عالم ربانی را به اولیای کرامش محشور فرماید.

علی اکبر کلانتری- نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری

پیام تسلیت نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه روحانیت شیراز

بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ

خبـر ارتحـال عـالـم وارستـه و مجـاهـد حضـرت آیـت الله محمـد تقـی مصبـاح یـزدی طاب ثـراه مـوجـب انـدوه فـراوان گـردیـد .
این عـالـم برجستـه که همواره در خط ولایت قـدم برمیداشت یکی از چهـره هـای مـؤثـر در تـرویـج معارف اسلامـی و تربیت دینـی بـود و در طول حیات خـود خـدمـات ارزشمنـدی به حـوزه های علمیـه و نظام اسلامـی داشت .
جـامعـه روحانیـت شـیـراز این فقـدان حـزن انگیـز را ‌بـه محضـر بقیه الله الاعظـم ارواحنـا فـداه ، مقـام معظـم رهبـری حضـرت آیت الله العظمـی خـامنـه ای مدظلـه العالـی ، حـوزه هـای علمیـه ، شـاگردان ایشان ، بـویـژه بیت معـزز آن فقیـد سعیـد تسلیت گفته ، برای آن مـرحـوم از خـداونـد متعال طلب غفـران و رضـوان و هم نشینی با صـالحان و صـدّیقـان و بـرای بازمانـدگان أجـر و صبـر مسألت می نمايد .

سید علی اصغر دستغیب
رئیس جامعه روحانیت شیراز

پیام تسلیت دبیر جامعه روحانیت شیراز و تولیت آستان حضرت سيد علاءالدين حسين(ع)

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ

خبـر رحلت عـالـم ربانـی و فقیـه بـرجستـه و عـالـی مقـام حضـرت آیـت ‌الله محمـد تقـی مصبـاح یـزدی رضـوان الله تعالـی علیـه موجـب تأسـف و تـأثـر فـراوان شد.

این عـالـم بـزرگـوار از سابقـون انقلاب اسـلامـی بودند و در طول حیات طيبـه خـود همـواره به پیشبرد اهـداف نظام اسلامـي کمک و همچنین در تربیت شـاگـردان مبـرز و متعهد همت گماشتند و بدون شک فقـدان ایشان خسـارتی است بس سنگین که تنها لطف و عنایت ویژه حضـرت حـق می تواند آن را جبـران کند.

اینجانـب رحلـت جـانـگـذار ایـن فقیـه جلیل القـدر را به سـاحـت قـدسـی ولـی الله الاعظـم (عج)، مقـام معظـم رهبـری حضـرت آیـت الله العظمـی امـام خـامنـه ای مـدظلـه العـالـی ، مـراجع عظام تقليـد، حـوزه‌هـای علمیـه، شـاگـردان آن عالـم ربـانـی، بیت شریف ایشان و امت مسلمان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال عـلـو درجـات و حشـر بـا اولیاء الهـی را بـرای آن فقيـد سعيـد مسئلت می‌کنم.

العبد سید محی الدین طاهری

دبیر جامعه روحانیت شیراز و تولیت آستان حضرت سيد علاءالدين حسين (ع)

پیام تسلیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

روح بلند و ملکوتی فقیه انقلابی، فیلسوف مجاهد و عمار رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله علامه محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست.

علامه مصباح یزدی از شاگردان امام خمینی، آیت الله العظمی بروجردی، علامه طباطبایی و آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیهم بود. آن مرحوم از بزرگترین فیلسوفان معاصر بودند و شاگردان زیادی برای انقلاب و نظام تربیت کردند. از آن فقید سعید تألیفات و آثار متعددى در زمینه هاى فلسفه اسلامى، الهیات، اخلاق، عقاید و مباحث اجتماعى اسلام، از جمله جهاد، قضا و حکومت اسلامى، به یادگار مانده است.

آن فیلسوف مجاهد در مقابله با رژیم معدوم پهلوى نیز حضورى فعّال داشت که از آن جمله، همکارى با شهیدان دکتر بهشتى، دکتر باهنر و سایر مبارزین انقلاب بود. آیت‌الله مصباح یزدی با همکاری شهید بهشتی و شهید قدوسی در اداره مدرسه علمیه حقانی نیز نقش فعالی داشت.

آن فقیه انقلابی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده و چهار دوره نیز نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری بودند. آن علامه بصیر تا آخرین لحظه حیات مبارک خویش در صحنه دفاع تئوریک و عملی از نظام اسلامی و ولایت فقیه حضوری تاثیرگذار داشتند و خار چشم استکبار جهانی و ایادی داخلی استکبار بودند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس با اظهار تاسف عمیق، فقدان اسفناک آن عالم مبرز و فیلسوف گرانمایه را محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، مقام معظم رهبری دام ظله العالی، خانواده معظم له و همه ارادتمندان به ایشان و عموم مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و دوام و بقای راه بلند آن عالم مجاهد و روشنفکر را از خداوند متعال خواستار است.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس

بیانیه جامعه اساتید حوزه علمیه فارس در پی درگذشت فیلسوف اندیشمند آیت‌الله مصباح یزدی

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت جانسوز فیلسوف مجاهد، اندیشمند انقلابی، یار مخلص انقلاب اسلامی و استاد بزرگ و کم نظیر حوزه علمیه حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی طاب ثراه را به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مد ظله العالی، حوزه‌های علمیه و امت اسلامی بخصوص شاگردان،بازماندگان و بیت شریف آن بزرگوار تسلیت و تعزیت می گوییم.

بی تردید ارتحال این عالم گرانمایه، ثلمه‌ای است بزرگ بر ساحت اندیشه ناب اسلامی که با هیچ چیزجبران نمی شود. هرچند آثار و کتب ارزشمند آن عالم فرزانه،همچنان چراغ راه حق‌جویان و متفکران انقلابی است.

امید آنکه متولیان و مسئولان علمی و فرهنگی، زمینه استفاده هرچه بیشتر از آثار این دانشمند حکیم را برای جامعه علمی کشور فراهم آورند.

خدای متعال روح ملکوتی آن عالم بسیجی را با روح اولیایش محشور بفرماید.

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس

پیام تسلیت کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت درگذشت حضرت آیت‌الله مصباح یزدی

کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با ارسال پیامی، حضرت آیت الله علامه «محمدتقی مصباح یزدی» را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت فقیه انقلابی، فیلسوف مجاهد، عمار رهبری، حضرت آیت الله علامه «محمدتقی مصباح یزدی» را به ساحت مقدس امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری،حوزه‌ علمیه‌ معظم قم، دوستان و ارادتمندان آن مرحوم، تسلیت عرض می‌ نمائیم.

سوابق انقلابی و مبارزات دوران طاغوت در کنار حضور پیوسته و همیشگی در همه‌ دوران های انقلاب در کنار فعالیت علمی و فقهی، شخصیتی جامع و اثرگذار از این عالم جلیل پدید آورده بود. ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه و غیرت دینی و انقلابی، نشانه ‌های بارز دیگری از این شخصیت مکرم بود. امید است خداوند، همه ما را همچون ایشان، در حمایت از دین خودش و ولی فقیه زمان حضرت آیت الله خامنه ای عزیز مستدام بدارد.

کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

پیام تسلیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس


بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم :  إِذَا مَاتَ الْمُؤْمِنُ الْفَقِيهُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْ‏ءٌ.   
 الکافی جلد 1 صفحه 38

ارتحال ملکوتی فقیه متأله و فیلسوف و متفکر برجسته و صاحب نظر که سراسر عمر خویش را در راه شناخت و ترویج معارف حقه الهیه و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام سپری کرد و به واسطه طهارت روح و تلمذ کردن نزد استادان بزرگی همچون حضرت امام خمینی، علامه طباطبایی و حضرت آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیهم و بزرگانی دیگر از تاریخ تشیّع و حوزه های علمیه، شخصیتی جامع و از جمله نوادر گردید که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سه جهت در ایشان جمع شد، هم علم، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا که آن شخصیت بزرگ با تجمیع این جهات به وجودی مبارک و ارزشمند و محبوب جامعه و نسل جوان تبدیل شد.

این استاد برجسته و بزرگ اخلاق و مدافع بصیر و شجاع آرمان های اسلام و انقلاب، به عنوان فکر و اندیشه ی بی غل و غش معارف اسلامی همواره در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی پیشگام و در صف مقدم دفاع از حاکمیت دینی و جامعیت اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم، با وزانت و عمق علمی و احاطه و وسعت آگاهی و بینش و صفای باطن آنچنان اثرگذار بود که دشمنان انقلاب اسلامی و ولایت همواره پا به پای انقلاب اسلامی و حاکمیت دینی و ولایت فقیه آن شخصیت بزرگ را مورد هجمه قرار می دادند.

مرحوم آیت الله مصباح یزدی، از پرچمداران بصیرت و دفاع از ولایت بود و در این راه هر ناروایی را به جان خریده و هیچ گاه تردید نکرد، از بزرگترین برکات وجودی آن شخصیت ممتاز تربیت عالمان و صاحب نظران بصیر و انقلابی در سطوح عالی و تعامل حکیمانه با دانشگاه و تشکل های دانشجویی برای تربیت دانشجویان متفکر، متدین و انقلابی و ولایی بود که بسیاری از آنان در جای جای میهن اسلامی افسران جنگ نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی و به عنوان مدافعانی توانمند از مرزهای فکری و اعتقادی و آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی نقش آفرینی می کنند.

این رحلت جانسوز را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و نائب برحقش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی و حوزه های علمیه، به خصوص شاگردان ارزشمند آن استاد بزرگ و بیت مکرم ایشان و همه علاقمندان آن فقیه بااخلاص و متخلق به ویژه جوانان مؤمن انقلابی تسلیت و تعزیت عرض نموده برای آن عارف و فقیه و عالم ربانی علو درجات و همنشینی با پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم و خاندان مطهرش و برای مصیبت دیدگان صبرجمیل و اجر جزیل مسئلت داریم.
 
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس

این پیام‌ها ادامه دارد...

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان