کد خبر: ۱۴۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۴ دی ۱۳۹۹

شهید سلیمانی؛ سرباز اسلام و احیاگر اندیشه‌های ناب اسلام محمدی(ص)

عباس روستا فعال سیاسی شهرستان مُهر گفت: شهید سلیمانی با بصیرت نافذ خود از برج دیده‌بانی به عنوان سرباز اسلام، احیاگر اندیشه‌های ناب اسلام محمدی(ص) شناخته شده و با حفظ هوشیاری، سعی در آگاه کردن دیگران نیز دارد.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، عباس روستا فعال سیاسی شهرستان مُهر در یادداشتی در خصوص اولین سالگرد دلها، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نوشت: بر صفات تاریخ که می‌نگریم روزهای پر التهاب  و حماسه ساز دی ماه در تاریخ ایران تاثیر گذاری خاصی داشتند، روز ۹ دی ماه تجلی بصیرت ملت ایران ما را مصمم تر به ادامه این راه پر افتخار می‌کند و در  میانه این ماه روز سیزدهم دی ماه روز آسمانی شدن سردار ملی ایران از راه می‌رسد قلبهای مالامال از غم و اندوه بی پایان در فراق سردار جبهه مقاومت را در هر کوی و برزنی حس میکنیم، صدای در گلو پیچیده، هق هق گریه های فروخورده و صدای احساس‌های پاک و بی‌آلایش مردم قدر شناس  ایران و جبهه مقاومت اسلامی با جان دل حس می کنیم.

عصر مهر نوشت: روح بلند سردار ‌دل‌های آزادگان جهان حاج قاسم سلیمانی به ملکوت پیوست و اینک پس از یک سال از آن عروج تاریخی حماسه‌ساز، جامعه نیاز به بازخوانی اندیشه های حاج قاسم دارد تا چراغ فرداهای نسل جوان کشور باشد.

چه می‌شود که یک فرد صاحب یک مکتب بی بدیل می‌شود؟

جز این که یک شخصیت باید خصلت های ناب و خاص را در خود بپروراند و به کمال برساند تا در افق فردای بشریت مشعل فروزان هدایت باشد.

فقط یک روح بلند به تموج در آمده بر بلندای قله های انسانیت رسیده و از بند حصارهای نفس مادی عبور کرده نفسی که از قیود تمنیات رهانده شده  قادر است از فرش، عرش را نظاره کند و صاحب مکتب گردد، مکتبی که در آن تمام خصائل انسانی و صفات یک روح مجرد با تمام شئون اش جلوه گری می کند.

شهید سلیمانی با درک عمیق از ضمیر والای انسانی، زنجیرهای طبیعی و قرار دادی بر دست و پای خود بسته نمی بیند، بر همین اساس او می تواند مشتاقان به طریق هدایت و کمال را در مکتب خاص خود که به  مکتب سلیمانی نام گرفته تعلیم می‌دهد تربیت می کند و افکار آماده و وجدانهای پاک را به خیمه گاه ولایت رهسپار می کند و برای خدمت و نجات اسلام توصیه می نماید که این خیمه را پاسداری کنند.

شهید سلیمانی با بصیرت نافذ خود از برج دیده‌بانی به عنوان سرباز اسلام احیاگر اندیشه‌های ناب اسلام محمدی(ص) شناخته شده و با حفظ هوشیاری، سعی در آگاه کردن دیگران نیز دارد؛ بر همین اساس است که بیان می‌کند: چه شما که به عنوان شیعه به آن اعتقاد دینی دارید و چه شما که به عنوان سنی اعتقاد عقلی دارید، بدانید [باید] به دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید.

حاج قاسم، حکیم بی بدیل امروز اسلام را شناخته است و خدای بزرگ را بخاطر درک این نعمت سترگ سپاس می گوید و به برادران و خواهران ایرانی اش توصیه می نماید این حکیم مظلوم، وارسته در دین، فقه و عرفان و معرفت خامنه ای عزیز را عزیز جان خود بدانید، حرمت او را حرمت مقدسات بدانید و در نهایت آرزو می کند که جان شیرین خود را فدای جان او کند.

شهید سلیمانی بعنوان یک تحلیل گر جبهه جنگ و سیاست و بعنوان یک تئوری پرداز فکری و روحی تلاش اش این است که برای همه مشخص کند که اسلام در این برهه از زمان در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تداعی یافته است. بر همین اصل خطاب به مردم کرمان می گوید اما در حقیقت روی سخن او با تمام آحاد مردم است که دفاع از اسلام نیازمند هوشمندی و توجه خاص است.

واقعیت مکتوب و مستند سردار سلیمانی و وصیت نامه اوست و اعمال او که چگونه ذوب در اسلام  شده بود می باشد.

شهید سلیمانی یک فرمانده ای است که ۴۰ سال در جبهه های مختلف نظامی و سیاسی از حیثیت اسلام دفاع کرده و ضمن حضوری فعال و اثر گذار، در هیچ حزب و دسته ای خود را محدود نکرده و بر اصل انقلابیگری اصرار می ورزید ‌و تجربیات اش و تمام اخلاق و رفتارش را در قالب وصیت نامه ای که سراسر سوز و گداز و عرفان عملی است برای همگان به یادگار می گذارد.‌

وی در خطاب به علما و مراجع معظم تقلید که آنها را موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی ها می داند می گوید: من با عقل ناقص خود می دیدم برخی خناسان سعی داشتند و دارند که مراجع و علمای موثر در جامعه را با سخنان خود و حالت حق به جانب به سکوت و ملاحظه بکشانند، حق واضح هست، جمهوری اسلامی، ارزش ها و ولایت فقیه میراث امام خمینی (ره) هستند و می بایست مورد حمایت جدی قرارگیرند، من حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را خیلی مظلوم و تنها می بینم، او نیازمند همراهی و کمک شما است و شما حضرات معظم با زبانتان و دیدارهایتان و حمایت هایتان با ایشان می بایست جامعه را جهت دهید.

اگر این انقلاب آسیب دید حتی زمان شاه ملعون هم نخواهد بود ، بلکه سعی استکبار بر امدادگری محض و انحراف عمیق غیر قابل برگشت خواهد بود.

واقعیت مکتوب و مستند از سردار سلیمانی وصیت نامه او و اعمال مجاهدانه اوست که چگونه ذوب در اسلام شده بود می باشد.

این حقیقت انکارناپذیر از شخصیت آن قهرمان ملی در روح و جان و اندیشه ما باید ساری و جاری باشد در یکمین سالگرد شهادت علمدار ولایت و مالک اشتر زمان عهد می بندیم که درس های مکتب حاج قاسم را بیاموزیم و به جویندگان طریق آزادمردی و آزادمنشی بیاموزانیم.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان