کد خبر: ۱۴۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۹

گزارش مردمی «شیرازه» از بزرگمردی که رشادت‌هایش در دل تاریخ ثبت شد

سردار حاج قاسم سلیمانی بزرگمردی که همانند مولایش حضرت علی (ع) جاذبه و دافعه‌اش در بین دوست و دشمن زبانزد بود، سرداری که در عین رأفت و مهربانی بسیار قاطع بود، سرداری که هم نابغه نظامی بود و در همه عملیات‌ها در خط مقدم حضور داشت و هم دیپلمات و در معادلات منطقه تقش تاثیرگذاری داشت؛ از مالک امام خامنه‌ای، یادگارهای زیادی بجا مانده است و شجاعت، غیرت، مردمی بودن و خیلی صفات دیگر که در تاریخ ثبت خواهد شد...
به گزارش سرویس فرهنگ ایثار و شهادت شیرازه، سردار حاج قاسم سلیمانی بزرگمردی که همانند مولایش حضرت علی (ع) جاذبه و دافعه‌اش در بین دوست و دشمن زبانزد بود، سرداری که در عین رأفت و مهربانی بسیار قاطع بود، سرداری که هم نابغه نظامی بود و در همه عملیات‌ها در خط مقدم حضور داشت و هم دیپلمات و در معادلات منطقه تقش تاثیرگذاری داشت؛ 
از مالک امام خامنه‌ای، یادگارهای زیادی بجا مانده است و شجاعت، غیرت، مردمی بودن و خیلی  صفات دیگر که در تاریخ ثبت خواهد شد.

خبرنگار شیرازه به مناسیت ایام بصیرت وسالگرد شهید سلیمانی با حضور در خیابان لطفعلی خان زند شیراز به تهیه گزارش در خصوص شهادت سپهبد قاسم سلیمانی پرداخت که در همین رابطه محمدعلی رستگار جوان 24 ساله شیرازی گفت: تنها شهادت بود که می‌توانست زیبنده شهامت‌ها و تلاش‌های سردار سلیمانی باشد و سردار قاسم سلیمانی گردن ما خیلی حق دارند. 


گزارش مردمی «شیرازه» از بزرگمردی که رشادت‌هایش در دل تاریخ ثبت شد
یاسر صالحی که با فرزند 12 ساله خود در حال عبور از خیابان بود نیز به لحظه واکنش همسرش در لحظه شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی گفت: همسرم از من پرسید چرا ناراحتی؟ چون می‌دانست من در سیاست دخالت نمی کنم اما با شنیدن این خبر اشک در چشمانم نمایان و جاری شد که واکنش همسرم را در پی داشت.

مادری که نزدیک به 45 سال سن داشت در پیامی به کسانی که عامل قتل عام شدن این جنایات در سوریه، یمن، عراق، پاکستان و ... هستند گفت: فکر می کنند سردار سلیمانی رفته اما از ذره ذره وجود ایشان قطعا لشکر، لشکر خواهد جوشید و مردم قوی تر و متحدتر شدند و پشت مملکت و ولایت ماندند.

فردی جانبازی که روی ویلچر بود و از پیاده رو پل باغ صفا در حال عبور بود، افزود: بعد از خواندن نماز صبح، تلویزیون را روشن کردم و با شنیدن خبر شهادت حاج قاسم ناراحت شدم و درست است که سردار سلیمانی را از ما گرفتند اما ایران پر از سردارسلیمانی ها است.

بانوی دیگری که حدود 30 سال سن داشت، امنیت کشور را مدیون سردار سلیمانی دانست و ابراز کرد: دشمن فکر می‌کند با شهادت این سردار بزرگ اسلام می‌تواند وارد ایران شود که باید پیغام روشن مردم را به گوش آنان رساند که هرگز دستانشان به یک وجب از خاک ایران هم نخواهد رسید.

حامد الماسی جوان 28 ساله که از شهرستان برای خرید به شیراز آمده بود، گفت: سردار سلیمانی یک  نقطه امیدی برای هر جوان ایرانی و شیعه بود اما حالا با سردارقاآنی هم امیدواریم.

فردی که در حال عبور از جلوی بیمارستان شهید فقیهی بود، در پاسخ به حس و حال خود در زمان شنیدن شهادت سردار سلیمانی، با بغضی که در گلو داشت، یادآورشد: وقتی یکی از اعضاء خانواده شما فوت یا به شهادت می‌رسد انسان حس بغض و گریه دارد که اگر ذره‌ای اهمیت ملی داشته باشیم باید در انتقام خون سردار تلاش کنیم.

جوان دیگری که در این هوای سرد کلاه پشمی بر سر داشت، ابرازکرد: دشمن خوشحال است اما جواب این کار را یکروز خواهند گرفت و به مرتضی علی این خبر را که شنیدم شوک شدم و حالم گرفته شد، تحمل سختی است و اگر قرار بود تمام شدنی باشد قطعا این راه شروع نمی‌شد و ما تک تک‌مان یادگارهای حاج قاسم هستیم.

پیرزنی که بیش از 60 سال سن داشت با خبرنگار شیرازه گفتگوکرد و گفت: واقعا با نامردی کشتند سردار رشید اسلام را زیرا در جبهه‌های نبرد حریفش نبودند، اما من دلم برای حاج قاسم تنگ شده است.

یسنا دختری بود که خبر شهادت سردار را در کلاس درس از هم کلاسی‌هایش شنیده بود، گفت: بعد از شنیدن این خبر دیگر درس را متوجه نشدم و من دختر که غرور داشتم آن لحظه گریه کردم و می‌گفتم ای کاش این خبر واقعیت نداشته باشد.

جوان 20 ساله ای که کمی از لحاظ جسمی دچار معلولیت بود ابراز داشت: سردار سلیمانی ته دل مردم بود و خارج از سیاست، نماد قدرت ایران اسلامی بود که حرف و عمل یکی داشت لذا ناراحتی را نمیتوانم توصیف کنم اما واقعا قلبم شکست زیرا واقعا دوستشان داشتم و واقعا مردمی بودند و مردم آنها را دوست داشتند.

مریم روحانی که فرزند خردسالی در بغل داشت، گفت: سردار سلیمانی برای همه یک اسطوره و بزرگمرد بودند که تمام شدنی نیست.

علی عباسی که سابقه اسارت در جنگ هشت ساله را دارد با اشاره به اینکه امروزه در جنگ نابرابر با دشمن هستیم، گفت: سردار سلیمانی با این شهادت تمام دنیا را تکان داده و آمریکا بداند که تا آخرین قطه خون ایستاده ایم و لبیک یا خامنه ای را برپا می‌داریم.

انتهای پیام/ ر/ م
نظرات بینندگان