کد خبر: ۱۴۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۵ دی ۱۳۹۹
در ۱۶۵مین جلسه شورای علنی شورای شیراز مطرح کرد؛

از انعقاد قرارداد شهرداری شیراز با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) تا طرح یک‌فوریتی مساعدت به تیم فوتبال بانوان قشقایی

با تصویب شورای شهر شیراز، شهرداری برای خرید و تأمین بخشی از تجهیزات مورد نیاز خط ۲ قطار شهری شیراز، با قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیا(ص) قراردادی ۵هزار میلیارد ریالی و بدون تشریفات منعقد خواهد کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در ۱۶۵مین جلسه شورای علنی شورای شیراز، لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز، درباره کسب مجوز  انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بررسی شد و به تصویب رسید. 

بر اساس این لایحه که از سوی کمیسیون‌های عمران، حمل ونقل و ترافیک و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا به صحن علنی ارائه شده بود، شهرداری شیراز به‌منظور خرید و تأمین بخشی از تجهیزات مورد نیاز خط ۲ قطار شهری این کلانشهر خواستار انعقاد قراردادی با برآورد ۵هزار میلیارد ریال و بدون تشریفات شد.

در ادامه، طرح یک‌فوریتی مساعدت به تیم فوتبال بانوان قشقایی شیراز، برای رسیدگی به کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی‌کننده و نیز کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک به عنوان کمیسیون فرعی ارسال شد تا ظرف مدت یک هفته موضوع را بررسی و در صحن علنی ارائه کند. 

دستور کار دیگر این شورا ، به بررسی نامه رئیس شورای اسلامی درباره استفساریه از مصوبه جلسه یکصد‌و‌پنجم اختصاص یافت که بر اساس آن، مقرر شد کمیته یاوران شورا همچون گذشته به قوت خود باقی بماند و مسؤولیت نظارت و هماهنگی یاوران شورا را همچنان این کمیته بر عهده داشته باشد. 

در ادامه این جلسه علنی، به لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز درباره عوارض صدور مجوز تردد خودروهای باربری در محدوده طرح مكانی و زمانی شیراز که از کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورا به صحن ارسال شده بود، رسیدگی شد؛ این لایحه، به درخواست شرکت‌های حمل‌و‌نقلی، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی درباره رفع ابهام‌های موجود در شیوه‌نامه تردد مکانی و زمانی وسایل نقلیه باربر و همچنین، ضرورت پیش‌بینی تمهیدات برای اجرای طرح یادشده اختصاص داشت. 

دستور کار بعدی شورای اسلامی شهر شیراز به طرح کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا درباره امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی فیزیکی احداث شهربازی بزرگ شیراز در محل اراضی گود سیمان اختصاص داشت که با تقاضای رئیس این کمیسیون، این موضوع از دستور کار خارج و مقرر شد هفته آینده در جلسه صحن علنی شورا دوباره مطرح شود. 


اما جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، در ادامه این جلسه علنی در طرحی یک‌فوریتی خواستار اصلاح مصوبه‌ای با موضوع تعیین تکلیف حقوق غارسین و مالکین محور کوهسار مهدی (عج) (پروژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی) شدند؛ این  طرح که از سوی کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارائه شده بود، با کسب آرای لازم، به تصویب رسید.

قابل ذکر است که در ماده واحده این مصوبه، عبارت «هرکدام از غارسین و مالکین که دارای سند مالکیت رسمی هستند» در بند یک الحاقی مصوبه اصلاح شد و مقرر شد که به عبارت «هر کدام از غارسین و مالکین که دارای سند مالکیت رسمی یا رأی اثبات مالکیت از مراجع قضایی هستند» تغییر یابد. 

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان