کد خبر: ۱۴۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۶ دی ۱۳۹۹
در بازدید از شرکت ذوب آهن پاسارگاد مطرح شد؛

فرصت اشتغال برای حدود ۳۰۰۰نفر به طور مستقیم/ جایگاه اول ارزآوری در استان فارس در مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت فارس به همراه هیاتی در بازدید از شرکت ذوب آهن پاسارگاد با اشاره به اشتغالزایی چشمگیر در این شرکت گفت: هم اکنون حدود سه هزار نفر به طور مستقیم و بالای ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت فعالیت دارند.
به گزارش سرویس دریافت خبر اقتصادی شیرازه، حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و سید امیرحسین قاضی زاده، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار و اشکان کاظمی فرماندار کوار امروز از شرکت ذوب آهن پاسارگاد بازدید کردند.

رئیس سازمان صمت فارس در این بازدید با بیان اینکه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد بزرگترین واحد بخش خصوصی فولاد کشور است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است، گفت: جایگاه اول ارزآوری در استان فارس با صادرات ۲۶۰میلیون دلار در بهره‌برداری از این مجتمع صنعتی محقق شده است.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به اینکه شاهد افزایش تولید و احداث فازهای توسعه‌ای آهن اسفنجی و گندله آهن در این مجتمع صنعتی هستیم، افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید شمش فولادهای آلیاژی با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن، آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن و گندله آهن سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن است که درصورت تامین سنگ آهن ، به دوبرابر ظرفیت  افزایش خواهد یافت.

وی گفت: از آنجایی که سیاست کلان اقتصادی در سال جهش تولید اشتغالزایی است، تولید محصولات کلاف آلیاژی با ایجاد ارزش افزوده بیشتر، تقویت صنایع پایین دستی، اشتغالزایی و درآمدزایی از اهداف اصلی توسعه در این شرکت است.

حمیدرضا ایزدی بیان کرد: این شرکت در استان فارس در شهرستان کوار در سال ۱۳۹۲ با اشتغال مستقیم ۱۲۰۰نفر به طور مستقیم راه‌اندازی شد و به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: در راستای تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده بیشتر ۲ طرح شامل آهن اسفنجی، گندله آهن با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۱هزار میلیارد ریال در تیرماه سال جاری به طور رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید و در حال حاضر طرح توسعه تولیدات نورد و کلاف فولادهای آلیاژی نیز در دست احداث است.

فرصت اشتغال برای حدود سه هزار نفر به طور مستقیم

رئیس سازمان صمت فارس به اشتغالزایی چشمگیر در شرکت ذوب آهن پاسارگاد اشاره و بیان کرد: هم اکنون حدود سه هزار نفر به طور مستقیم و بالای ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت فعالیت دارند.

ایزدی با بیان اینکه کاربرد محصولات تولیدی در تکمیل صنایع پایین دستی مثل فولادسازی، صنایع ساختمانی، الکترود فنرسازی و دیگر محصولات است، گفت: به طور کلی جهت ایجاد و توسعه فعالیت های این شرکت از سال ۹۲ تاکنون ۸۶هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی در توضیحات بیشتر ادامه داد: در فاز چهارم طرح توسعه جهت تولید انواع نورد و کلاف فولادهای آلیاژی با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن است که با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۱هزار میلیارد ریال و اشتغال ۸۷۰ نفر عملیات اجرایی در حال انجام است.

مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد بزرگترین مجتمع فولادسازی "بخش خصوصی" در کشور محسوب می‌شود

قاضی‌زاده، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با قدردانی از تلاش و زحمات مجموعه اقتصادی استان در توسعه بخش صنعت این استان گفت: این مجتمع صنعتی بزرگترین مجتمع فولادسازی بخش خصوصی ‌در کشور محسوب می‌شود که خوشبختانه سرعت زیادی در ساخت و توسعه مجتمع صنعتی شرکت ذوب آهن اتفاق افتاده است.

ای کاش می‌توانستیم صنایع کل کشور را بدین شکل مدیریت کنیم

وی با اشاره به برخی مشکلات پیش رو افزود: تامین خوراک و مواد اولیه به عهده دولت است و متاسفانه به دلیل بروکراسی طولانی که در آن وجود دارد،چه بسا که اگر از بخش خصوصی نشات می گرفت، مشکلی وجود نداشت چراکه بازار دارای شرایط خاصی است.

قاضی زاده به رایزنی‌های انجام شده جهت توسعه کمی و کیفی محصولات بیان کرد: با توجه به این بازدید و گفت وگو با مسئولین در سازمان صمت فارس نتایج خوبی حاصل خواهد شد و امید بر این است که بعد از تولید شمش، فولادهای آلیاژی، ورق و دیگر محصولات نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان