کد خبر: ۱۴۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۹
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) مطرح کرد؛

لزوم توجه ویژه به حرم‌های مطهر در لایحه بودجه سال آینده/ احیای حرم حضرت شاهچراغ(ع) در تعاملات تاریخی با دیگر مناطق دنیا

آیت‌الله دژکام در دیدار با نایب رئیس مجلس و جمعی از مجمع نمایندگان فارس با ابراز تاسف از رقم ناچیز بودجه سال گذشته برای حمایت از حرم‌های مطهر و لزوم توجه ویژه به حرم‌های مطهر در لایحه بودجه سال آینده، گفت: باید تعاملات تاریخی حرم حضرت شاهچراغ(ع) با دیگر کشورها و مناطق دنیا احیا شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، آیت‌الله دژکام در دیدار با امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس و جمعی از مجمع نمایندگان فارس با ابرازخرسندی از حضور نایب رئیس مجلس  در شیراز، حرم سوم اهل بیت(ع) اظهار کرد: قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم شهری هستند که چشم امید همه کشور به آنجاست و تا به امروز رزق و روزی مادی و معنوی ملت ایران به برکت وجود امام رضا(ع) رسیده و می رسد.

لزوم توجه ویژه به حرم‌های مطهر در لایحه بودجه سال آینده/ احیای حرم حضرت شاهچراغ(ع) در تعاملات تاریخی با دیگر مناطق دنیا

وی افزود: غالب توفیقات شیعیان به خاطر احترام‌گذاری به اهل بیت(ع) است و این مورد زمینه مهم توفیق بوده و امیدواریم عنایت اهل بیت(ع) شامل حال ما باشد.

 توقعات از مجلس جدید به مراتب بیشتر است

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در ادامه این جلسه به تغییر روال مجلس اشاره و تصریح کرد: از باب اینکه یک تغییر روالی در مجلس جدید به وجود آمده، توقعات از مجلس جدید نیز به مراتب بیشتر است و در استان فارس که همه سر سفره حضرت احمدابن موسی(ع) نشسته‌ایم، ما نیز از ابعاد مختلف از مجلس محترم انتظار داریم که حرکتی ایجاد شود. 

آیت‌الله دژکام بیان داشت: استان فارس یک ظرفیت‌های ویژه‌ای داشته و دارد و مردمان این خطه اهل ادعا و توقع نیستند و بی‌سروصدا کار را پیش می‌برند، ادعا نداشتن و کار کردن بسیار ارزشمند بوده و انصافا همین طور است و این روحیه در خود شیراز از اطراف آن بیشتر می باشد که در بی‌ادعایی بسیار تلاش می‌کنند.

لزوم توجه ویژه به حرم‌های مطهر در لایحه بودجه سال آینده/ احیای حرم حضرت شاهچراغ(ع) در تعاملات تاریخی با دیگر مناطق دنیابنابه اظهار تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)؛ براساس آمار و ارقام مقایسه که می‌کنیم عموما در شیراز حرکت‌ها خودجوش و مردمی است بدون اینکه بخواهند بار را بر روی دوش مدیران و مسوولان بگذارند و این مزیتی است که مردم این منطقه دارند ولی از طرفی این توقع هم وجود دارد که مدیران و برنامه‌ریزان کشور حقوق این مردم را به واسطه نجابت و آرامشی که دارند نادیده نگیرند و  اگر مجلس کمک دهد تا عدالت در همه شوونش ازجمله توزیع عادلانه ثروت در کشور محقق شود، این جهت نیز تامین می‌شود.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر 16 میلیون سفر درون شهری و برون شهری به قصد زیارت حضرت شاهچراغ(ع) در طول سال انجام می‌شود، کاملا معنادار است و نشان از محوریت و اهمیت این بارگاه مقدس دارد، خاطرنشان کرد: ما توقع داریم اگر دوستانی هستند که آن ارزش معنوی را متوجه نمی‌شوند لااقل از این جهت حرم را مدنظر قرار دهند که اگر آبادی دنیا را می‌خواهید، راهش در توجه ویژه به عمران و آبادانی و از بن بست خارج شدن این حرم است و اگر ما آخرت را بخواهیم باید به اهل بیت(ع) توجه کنیم.

آیت‌الله دژکام با ابراز تاسف از اینکه در بودجه سال گذشته عددی که برای حمایت از حرم‌های مطهر پیش‌بینی شده بود بسیار ناچیز و ناکافی بوده است، عنوان کرد: باید تعاملات تاریخی حرم حضرت شاهچراغ(ع) و شهر شیراز که حوزه فرهنگی ما است، با دیگر کشورها و مناطق دنیا احیا شود که نمی‌شود.

ما در یک منطقه جغرافیایی وسیع، نفوذ معنوی داریم

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه یکی از کسانی که در حرم حضرت شاهچراغ(ع) دفن است، فرماندار حیدرآباد هند بوده، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که ما در یک منطقه جغرافیایی وسیع، نفوذ معنوی داریم و ظرفیت این ارتباطات را از دست داده‌ایم و کاری نمی‌کنیم و خدا می داند چقدر از امکانات ما در خارج از کشور ضایع می‌شود که فقط با ارتباط با مجموعه های حرم مطهر قابل احیا است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس بیان کرد: از لبنان، عمان، عراق، سوریه و سایر کشورها مورد داریم، در اینجا توریسم پزشکی هم میدان دارد و می‌آیند و کارهای درمانی خود را انجام می‌دهند و اگر می‌خواهیم این ظرفیت‌ها فعال شود، حمایت لازم دارد.

آیت‌الله دژکام در ادامه اظهار داشت: در قدم اول خود به تنهایی نمی توانیم این کارها را انجام دهیم اما بعد از حمایت، مجموعه کم کم جواب داده و مستقل کار خواهد کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به حرم‌های مطهر در لایحه بودجه سال آینده متذکر شد: مسئله حمایت و توجه به حرم‌های مطهر، باید در بودجه سال آینده لحاظ شده تا با بازشدن فصلی نو بتوانیم کار را به خوبی ادامه دهیم.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان