کد خبر: ۱۴۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۱ دی ۱۳۹۹
با اختصاص هشت میلیارد ریال؛

کتابخانه های عمومی فارس به لوازم کامپیوتری مجهز شدند

بخشی از تجهیزات کامپیوتری مورد نیاز کتابخانه های عمومی فارس با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال خریداری شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، در ادامه روند تجهیز و بهسازی کتابخانه های عمومی استان فارس، از ابتدای سال جاری بخشی از نیازهای رایانه ای کتابخانه های عمومی استان با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال خریداری و ارسال شده است.

این تجهیزات شامل کامپوتر، ویدیو پروژکتور و بارکدخوان است که بر اساس نیازسنجی از کتابخانه‌های عمومی در یک سال گذشته، بازدید های کارشناسان اداره کل از کتابخانه های عمومی و اعلام نیاز کتابداران فارس خریداری و در اختیار ۳۵ کتابخانه عمومی فارس در ۲۴ شهرستان قرار گرفته است.

این در حالی است که تاکنون طی چندین مرحله نیازهای کتابخانه های عمومی شناسایی و تامین شده است؛ در سال گذشته با توجه به نیاز کتابخانه های عمومی فارس به تجهیزات ضروری، بخشی از لوازم مورد نیاز کتابخانه های عمومی استان در بخش های تجهیزات چوبی، رایانه ای، سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات حفاظتی و ایمنی و ... به مبلغ بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گرفت.

تجهیز کتابخانه های عمومی به منابع بروز، لوازم سرمایشی و گرمایشی، چوبی، رایانه ای و منابع از مهم ترین مطالبه کاربران کتابخانه های عمومی فارس است؛ تجهیز و توسعه و شاداب سازی کتابخانه های موجود در کنار تلاش برای ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه در اولویت های مجموعه کتابخانه های عمومی استان است.

گفتنی است، در حال حاضر ۲۴۲ شامل ۱۹۵ کتابخانه نهادی و ۴۷ کتابخانه مشارکتی در استان فارس فعال است.

انتهای پیام/ر
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان