کد خبر: ۱۴۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از تمديد طرح ترخيص موتورسيکلت‌های رسوبی در فارس تا کشف نفت کوره قاچاق در بوانات

مهم‌ترین اخبار ‌حوادث روز استان را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه‌ مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

رفع تصرف 50 هزار متر اراضي ملي در چاه‌گل

جانشين فرماندهي انتظامي استان از کشف زمين خواري به ارزش 50 میلیارد ريال در شهرستان زرين‌دشت خبر داد.

يوسف ملك‌زاده، در تشريح جزئيات اين خبر بيان كرد: در پي شکايت نماينده اداره منابع طبيعي زرين‌دشت مبني بر يک فقره زمين خواري به ميزان 50 هزار متر در منطقه چاه گل اين شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت.

وي با بيان اينكه پس از هماهنگي قضائي ماموران به همراه نماينده اداره طبيعي به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در اين خصوص 50  هزار متر مربع از اراضي ملي كه افراد سودجو در آن ساختمان مسکونی احداث كرده بودند رفع تصرف و به بيت‌المال بازگردانده شد. 

جانشين فرماندهي انتظامي استان با اشاره به اينكه ارزش اراضي ملي رفع تصرف شده برابر نظر كارشناسان، 50 میلیارد ريال برآورد شده است، عنوان داشت: دستگيري متهمان در دستور كار پليس قرار دارد.

کشف دخانیات قاچاق در  فسا  

فرمانده انتظامی فسا از کشف دخانیات قاچاق اعم از سیگار و تنباکو به ارزش 3 میلیارد و 500 ميليون ریال در آن شهرستان خبر داد.

محمدهاشم قسام، با اعلام این خبر بيان كرد: ماموران انتظامي فسا با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي در يك واحد صنفي اقدام به دپو سيگار و تنباكو قاچاق كرده است و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسي از آن مكان، 340 هزار نخ سیگار و 630 پاکت تنباکو خارجي قاچاق را كشف كنند.

فرمانده انتظامی فسا با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 میلیارد و 500 ميليون ریال برآورد كرده‌اند، گفت: در این راستا یک نفر دستگير و تحویل مرجع قضائی شد.

کشف 47 راس گوسفند  قاچاق در  لارستان  

فرمانده انتظامي لارستان از توقيف 2 دستگاه نیسان و وانت بار حامل 47 راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و 690 میلیون ریال خبر داد. 

داود امجدی، بيان كرد: مأموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با قاچاق احشام، حين کنترل محورهاي مواصلاتي  لارستان-بندرعباس  به 2 دستگاه نيسان و وانت بار مشکوک و آنها را متوقيف كردند.

وی افزود: پس از بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد اين خودروها، حامل ‌47 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشكي است.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان با بيان اينكه ارزش احشام قاچاق مكشوفه برابر نظر كارشناسان، یک میلیارد و 690میلیون ریال برآورد شده تصریح کرد: در اين خصوص 2 نفر دستگير  و تحويل مراجع قضائي شدند.

28 هزار ليتر  نفت کوره قاچاق در  بوانات  كشف شد

فرمانده انتظامي بوانات گفت: با تلاش ماموران انتظامي اين شهرستان، 28 هزار ليتر نفت کوره قاچاق كشف شد.

ابوالحسن مزارعی، در تشریح جزئیات این خبر بيان كرد: ماموران انتظامي  بوانات  حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی و کنترل خودروهاي عبوري منتهي به اين شهرستان، به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي با بيان اينکه ماموران در بازرسي از اين خودرو، 28 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع   نفت کوره   کشف کردند، تصريح كرد: در اين رابطه یک متهم دستگير و پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامي بوانات با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش سوخت‌هاي مكشوفه را يك ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق از مأموريت‌هاي مهم و مستمر پليس در جهت رشد و شكوفايي اقتصاد كشور است.

پلمب 28 واحد صنفي متخلف در  مرودشت   

فرمانده انتظامی مرودشت از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب 28 واحد صنفی متخلف طي 2 هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.
 
فرشید زینلی، بيان كرد: به منظور پيشگيري از شيوع ويروس كرونا و رعایت سلامت شهروندان، طرح بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی متخلف با همکاری اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت در این شهرستان اجرا شد.

وي افزود: ماموران دايره نظارت بر اماكن پليس امنيت عمومي ضمن بازدید از 380  واحد صنفی، 28 واحد متخلف را به علت عدم رعایت قوانين با دستور مقام قضائی پلمب و به 50 واحد دیگر اخطاريه صادر شد.

فرمانده انتظامی مرودشت با تقدیر و تشکر از همکاری خوب شهروندان با پلیس، تصریح کرد: از مردم انتظار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی از سوی واحدهاي صنفي، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

سواري جك حامل ترياك به مقصد نرسيد

فرمانده انتظامي ني‌ريز از توقيف يك سواري جك و كشف 30 كيلو ترياك در آن شهرستان خبر داد.

سيدمحمد يوسفي بيان كرد: ماموران انتظامي  ني‌ريز به همراه كاركنان يگان تكاوري استان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به يك سواري جك مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 30 كيلو ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي در پشت صندلي جاسازي شده بود كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

تمديد طرح ترخيص موتورسيکلت‌هاي رسوبي در فارس 

رئیس پلیس راهور استان از تمدید طرح ترخيص موتورسيکلت هاي رسوبي تا پايان بهمن ماه سال جاري خبر داد.

مصطفي عباسي، اظهارداشت: به منظور رفاه حال همشهريان عزيز و نظر به حجم درخواست ها و مراجعان مالکين و متصرفین، طرح ترخيص موتورسيکلت هاي رسوبي تا پايان بهمن ماه سال جاري تمديد شده است.

رئیس پلیس راهور استان فارس تاکید کرد: متصرفين و مالکان عزيز از فرصت به وجود آمده استفاده كنند و مراحل مربوط به ترخيص را به روزهاي پاياني موکول نکنند؛ چرا که اين فرصت ديگر تمديد نخواهد شد.

وي با بيان اينكه یکی از وظایف ذاتی پلیس و دستگاه قضا، برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت است، گفت: در این راه هیچگونه اغماض و مماشاتی نيست و ما هر کجا كه لازم باشد به صورت 100 درصد از نیروی انتظامی برابر مقررات حمايت می‌کنیم.

کشف گنج‌ياب قاچاق در سروستان

فرمانده انتظامي سروستان از كشف یک دستگاه گنج‌ياب قاچاق به ارزش 5 ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد.

عبدالرسول مجتهدي، بیان کرد: ماموران پليس آگاهي سروستان حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي اين شهرستان، به يك دستگاه سواري دنا مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی افزود: مأموران موفق شدند در بازرسي از آن خودرو، یک دستگاه گنج‌ياب قاچاق به همراه تجهيزات مربوطه را کشف كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با بيان اينكه ارزش این دستگاه قاچاق برابر نظر كارشناسان، 5 ميليارد ريال برآورد شده است، افزود: در این رابطه 2 نفر دستگیر و براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

مجتهدي با اشاره به اينکه برخورد با سودجويان و مقابله با قاچاقچيان به صورت مستمر در دستور كار پليس اين شهرستان قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

توقيف پژو و كشف پوشاك قاچاق ميلياردي

فرمانده انتظامي سپيدان گفت: در بازرسي از يك سواري 405، تعداد زيادي پوشاك قاچاق به ارزش يك ميليارد و 860 ميليون ريال كشف شد.

احمد فداكار، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پليس آگاهي سپيدان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواري پژو 405 مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
 
وی افزود: ماموران این پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضائی، در بازرسی از آن خودرو موفق به كشف 3 هزار و 84 ثوب پوشاك خارجي قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپيدان با بيان اينكه ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان، يك میلیارد و 860 ميليون ريال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده براي سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

اتوبوس حامل کالای قاچاق در کازرون توقيف شد 

فرمانده انتظامي كازرون از كشف يك محموله قاچاق 3 میلیارد ريالي در بازرسي از يك دستگاه اتوبوس خبر داد.

اسماعیل زراعتیان، عنوان کرد: در راستای اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی پاسگاه کمارج، حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، ۱۰ کیسه گردو، ۲ دستگاه ماشین لباسشویی، 3 عدد انجین خودرو، 2 هزار و 800 عدد شمع و بوش، ۱۱ عدد اسپیکر و 7 عدد ایرپاد خارجي قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامي كازرون با اشاره به اینکه ارزش محموله كشف شده بنا به نظر کارشناسان، 3 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم به همراه کالای کشف شده براي سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان