کد خبر: ۱۴۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۹
نماینده ولی فقیه در فارس:

شهید سلیمانی اهل فتوت و وفا به عهد بود/ وفای به عهد مالک اشتر امام امت در ایستادگی با ولایت برای ما درس است

آیت‌الله دژکام با اشاره به را‌ه‌اندازی پویش تجدید عهد با رهبر معظم انقلاب در سالگرد شهید سلیمانی در فضای مجازی، گفت: باید تلاش كنیم كه اگر یک سرباز و مالک اشتری رفت، ما هم در حد خودمان پای حرفمان بایستیم و سربازی کنیم و این وفای به عهد شهید سلیمانی برای ما درس است.
به گزارش سرویس فرهنگ ایثار و شهادت شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس و امام جمعه شیراز یکی از عوامل سازمان‌دهی در دنیا و آخرت را محبت، توصیف و اظهار کرد: چیزی كه مردم را در بهشت جمع می‌کند و همه را زیر یك پرچم می‌آورد محبت است. و آنچه که ما را در جلسه شهید سلیمانی گردهم آورده باز هم محبت بوده و همین موضوع محبت به همه ارزش‌های اسلامی و ایرانی است.

وی به تبیین ویژگی‌های شهید سلیمانی که باعث شده تا همگان او را دوست داشته باشند، پرداخت و گفت: بسیاری از ویژگی‌ها در شخصیت شهید سلیمانی جمع بود اما اگر بخواهیم تمام ویژگی‌های شهید سلیمانی را جمع کنیم باید اهل فتوت، مردانگی و جوانمردی باشیم. پس شهید سلیمانی اهل فتوت بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با عنوان اینکه توقع این است كه ما هم انسانیت و فتوت و جوانمردی را از این بزرگمرد بیاموزیم، تاکید کرد: با شهید سلیمانی حس غربت نداشتیم و در تکلف نبودیم و نیستیم و آن‌قدر این شهید ساده و بی‌تكلف بود كه گفت بر روی قبرم کلمه سرباز را بنویسید، شاید این با مرام بودنش همان باشد که رهبر معظم فرمود ایشان یك مكتب بود.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: اگر مكتب شهید سلیمانی را ترویج ندهیم هم خودمان، هم كشور و هم بشریت ضرر می‌كند و به دنبال این باشیم که مکتب شهید سلیمانی را رواج دهیم و تلاش در محیط دانشگاه باید این باشد که همه دانشگاهیان مانند مكتب شهید سلیمانی همدیگر را تحویل بگیرند و این یک خلقی است که در شهید سلیمانی بود پس باید انس گرفتن با یكدیگر را تمرین كنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) پایبندی به عهد و پیمان را از ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی دانست و افزود: شهید سلیمانی تا آخرین لحظه زندگی نیز پای پیمانش با خدا ایستاد و رهبر معظم انقلاب در نماز خود برای این شهید فرمودند ما جز خوبی و صفا و صمیمیت چیزی از اینها سراغ نداریم و این را رهبرمان که یک پیمان با ایشان داریم، فرمودند.

وی با اشاره به را‌ه‌اندازی پویش تجدید عهد با رهبر معظم انقلاب در سالگرد شهید سلیمانی كه در فضای مجازی برگزار شد، گفت: باید تلاش كنیم كه اگر یک سرباز و مالک اشتری رفت ما هم در حد خودمان پای حرفمان بایستیم و سربازی کنیم و این وفای به عهد شهید سلیمانی برای ما درس است لذا به پیمان خود با ولی امر عمل کنیم و مردانگی را از مرام شهید سلیمانی یاد بگیریم.

انتهای پیام/ ح / م
نظرات بینندگان