کد خبر: ۱۴۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۹

کارخانه نوآوری فارس با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید/ فعالیت ۱۰۸۹شرکت دانش‌بنیان و فناور در این استان

استاندار فارس در افتتاح کارخانه نوآوری استان فارس به عنوان دومین کارخانه نوآوری کشور که به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد، گفت: درحال حاضر ۱۰۸۹ شرکت دانش‌بنیان و فناور در استان فارس داشته که ۲۰۱ شرکت دانش‌بنیان و مابقی شرکت فناور بوده و طی چند سال اخیر رشد بالایی داشته‌ایم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، با دستور رئیس‌جمهوری؛ کارخانه نوآوری شیراز با هدف ایجاد فضایی برای حمایت از کسب و کار‌های نوپا و دانش بنیان در چهلمین برنامه افتتاح جشن تولید، بهره برداری از سه طرح کلان ملی و ۲ کارخانه نوآوری با ارزش سرمایه گذاری ۴۵۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای هفت هزار و ۱۵۰ نفر در چهار استان چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، البرز و فارس آغاز شد.

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در این جلسه که بصورت ویدئوکنفرانسی اظهار داشت: از ابتدای سال 98 با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پای کار اجرای کارخانه نوآوری آمدیم و با توافق 5 دستگاه این مرکز آماده شد.

وی درخصوص ابعاد کارخانه نوآوری استان فارس عنوان کرد: کارخانه نوآوری فارس دارای مساحت 15 هزار مترمربع خواهد بود که در فاز اول 9 هزار متر مربع تجهیز، تکمیل و امروز افتتاح می شود.

به گفته رحیمی؛ تاکنون در این مرکز به جز ساختمان، 14 میلیارد تومان هزینه شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس پیرامون اثرگذاری این کارخانه تصریح کرد: فارس با داشتن دانشگاه‌های بزرگی همچون شیراز و علوم پزشکی، حرف هایی همیشه برای گفتن در علم و تحقیقات داشته و کارخانه نوآوری فارس می تواند برروی توسعه و پیشرفت استان اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشد.

رحیمی توضیح داد: درحال حاضر 39 تیم به صورت کامل در کارخانه مستقر و 67 تیم پاره وقت فریلنسر نیز در حوزه های تخصصی حضور دارند.

وی با اشاره به اهمیت و اولویت بالای شرکت های فناور و دانش بنیان گفت: درحال حاضر 1089 شرکت دانش بنیان و فناور در استان فارس داشته که 201 شرکت دانش بنیان و مابقی شرکت فناور بوده و طی چند سال اخیر رشد بالایی داشته ایم.

به گزارش شیرازه، تولید واکسن تب برفکی (دامی) و آنفلوآنزای فوق حاد (پرندگان) در استان البرز، سامانه پرتودهی صنعتی چندمنظوره گاما در استان چهارمحال و بختیاری، کارخانه نوآوری استان فارس در شیراز پروژه‌هایی هستند که امروز بهره برداری از آن‌ها آغاز شد.

انتهای پیام/ ر/ م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان