کد خبر: ۱۴۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۹
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خبر داد:

اجرای طرح «الوکتاب» در فارس/ کتاب را به دست مخاطبان کتابخانه می رسانیم

روح الله منوچهری از اجرای طرح ارسال کتاب در استان فارس خبر داد و گفت: با اجرای این طرح روند امانت کتاب به اعضا به شیوه ارسال آثار درخواستی کاربران به درب منازل اعضا انجام می شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با اشاره به اجرای طرح «الوکتاب» در استان فارس اعلام کرد: این طرح درراستای  برنامه ریزی برای ارائه خدمات امانت غیرحضوری به اعضا انجام شده‌است و در فاز اول این طرح در ۱۰ شهرستان فارس انجام می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس اضافه کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا، وضعیت فعالیت کتابخانه های عمومی تغییر کرد و بسیاری از خدمات کتابخانه ها غیرحضوری شده است، یکی از دغدغه های همیشگی کتابخانه های عمومی رساندن کتاب به دست مخاطبان بود.

وی خاطرنشان کرد: طرح الو کتاب خدمتی دیگر از اداره کل کتابخانه های عمومی فارس است که با توجه به رسالت کتابخانه های عمومی در تامین نیاز کتابخوانی کاربران و فراغت فرهنگی عمومی مردم برنامه ریزی شده است.

منوچهری اضافه کرد: بدین منظور به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس و حفظ سلامت عموم جامعه در کتابخانه‌های عمومی، خدمات تحویل کتاب درب منزل در مرحله اول به صورت پایلوت در شیراز و نه شهرستان دیگر انجام می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح تمام موازین بهداشتی رعایت می شود، اضافه کرد: کاربران کتابخانه های عمومی می توانند با جست و جو در سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی، کتاب‌های مدنظر خود را به کتابخانه های مشمول این طرح اعلام کنند؛ کتاب های درخواستی کاربران با رعایت موازین بهداشتی آماده سازی و به آدرس محل سکونت کاربران  ارسال می شود.

منوچهری با بیان اینکه طرح الوکتاب در شیراز به صورت پایلوت در کتابخانه عمومی ابوریحان شیراز با عنوان «الو کتاب» اجرا می شود، اضافه کرد: در شهرستان های آباده، اوز، داراب، خرامه، لارستان، گراش، فیروزآباد، سرچهان و قیروکارزین نیز این طرح در دست اجراست.

این مسئول فرهنگی در استان فارس با تاکید بر اینکه رساندن کتاب به دست مخاطبان از رسالت های کتابخانه های عمومی است، گفت: این طرح به زودی در تمامی شهرستان های فارس اجرا خواهد شد.
 
انتهای پیام/ر
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان