کد خبر: ۱۴۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۹
در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی؛

ایستگاه مطالعه به پاسارگاد رسید

در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نخستین ایستگاه مطالعه شهر سعادت‌شهر در محل ورودی فرمانداری شهرستان پاسارگاد راه اندازی شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، اولین ایستگاه مطالعه در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به دستور فرماندار با همکاری شهرداری سعادت‌شهر راه اندازی گردید.

شیروانی رئیس اداره کتابخانه های عممومی شهرستان پاسارگاد گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نخستین ایستگاه مطالعه شهر سعادت‌شهر در محل ورودی فرمانداری پیرو مصوبات جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان پاسارگاد با همکاری شهرداری سعادت‌شهر راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه میزان هزینه صرف شده برای راه اندازی سازه ایستگاه مطالعه 20 میلیون ریال بوده است، افزود: در گام نخست 300نشریه به‌روز به صورت روزانه با عناوین مختلف در ایستگاه مورد نظر به منظور مطالعه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه مطالعه در اماکن پرتردد راه اندازی می شود، اضافه کرد: مسولین ادارات و نهادهای دیگر شهرستان نیز در راه اندازی ایستگاه مطالعه با همکاری اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان اقدام کنند.

وی راه‌اندازی ایستگاه مطالعه را یکی از راه‌های ارتقای سطح مطالعه عنوان کرد و گفت: این طرح راهی است تا کتابخانه به میان مردم آورده شود؛ چرا که اجرایی شدن این طرح هم باعث رونق بازار کتاب و هم افزایش سرانه مطالعه خواهد شد.

شیروانی در ادامه گفت: افراد علاقمند به کتابخوانی می توانند کتاب ها و نشریات مورد نظر خود را از ایستگاه های مطالعه به امانت ببرند و بعد از یك هفته دوباره به ایستگاه برگردانند.

وی اضافه کرد: با این وجود افراد علاقه‌مند که مایل هستند کتابهای شخصی و بلااستفاده خود را به ایستگاه‌ها اهدا کنند می‌توانند با اهدای کتاب‌های خود به اداره کتابخانه های شهرستان در نشر علم و ایجاد انگیزه درجهت ترویج  فرهنگ کتابخوانی مشارکت کنند.

انتهای پیام/ر
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان