کد خبر: ۱۴۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۹
افکار عمومی همچنان منتظر پاسخ‌گویی شفاف اصلاح‌طلبان؛

از ادعای بدون آورده بودن انکار هولوکاست تا بی‌پاسخ ماندن رویکرد تنش‌زدایی در دولت‌های هاشمی، خاتمی و روحانی

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حالی طی مصاحبه‌ای با روزنامه اردوگاه اصلاح‌طلبان موضع‌گیری درباره هولوکاست را بدون آورده می‌داند که باید پرسید؛ چرا محسن هاشمی و همفکران وی هیچ‌گاه حاضر نیستند که به سوالات درباره نتایج رویکرد تنش‌زدایی با غرب در دولت‌های هاشمی، خاتمی و روحانی پاسخ بگویند؟!
به گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه، «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «تنش‌زایی در روابط خارجی و انکار مسئله هولوکاست که هیچ آورده‌ای برای ما نداشت و فقط به اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی کمک کرد...درحال‌حاضر فضای کشور و مشکلات به اندازه‌ای است که ما امکان حذف و دفع را نداریم و باید از همه ظرفیت‌ها و کاندیداها(برای انتخابات ۱۴۰۰) استفاده کرد».

 هاشمی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «اصلاح‌طلبان در مقطع فعلی به دلیل شرایط خاص کشور، تحریم‌های بی‌سابقه، ناکارآمدی پیش‌آمده در عملکرد دولت و عدم واقع‌گرایی و عمل‌گرایی در مدیریت شهری، با ریزش در بدنه اجتماعی مواجه شده‌اند و این احتمال موفقیت آنها را کاهش داده است؛ اما یک جریان ریشه‌دار سیاسی فقط در زمانی که برنده است وارد رقابت نمی‌شود، بلکه سعی می‌کند حضور خود را در صحنه تحت هر شرایطی حفظ کند. به نظرم در انتخابات آینده نیز اصلاح‌طلبان به سمت حضور در صحنه تمایل خواهند داشت».


به اذعان مشرق؛ محسن هاشمی در این مصاحبه ادعا کرده است که «انکار هولوکاست هیچ آورده ای برای ما نداشت»!؛ این موضعگیری در حالی است که هولوکاست یک دروغ بزرگ تاریخی است و اسناد فراوان و غیرقابل انکاری از ساختگی بودن این افسانه صهیونیستی حکایت می‌کند. نگرانی آمیخته به وحشت غرب از تحقیق و بررسی درباره هولوکاست گویاترین دلیل بر جعلی بودن آن است و اگر اینگونه نبود و بررسی ماجرا بر صحت وقوع هولوکاست گواهی می‌داد، سردمداران غرب و صهیونیست‌ها نه فقط از بررسی و تحقیق درباره آن وحشتی نداشتند، بلکه همگان را به انجام این تحقیق و بررسی دعوت و ترغیب هم می‌کردند.

هاشمی تاکید کرده است که تنش زایی در روابط خارجی هیچ آورده ای برای ما نداشته است. به دلایل مختلف، این اظهارنظر اصلا صحیح نیست. اما سوال اینجاست که آیا سیاست تنش زدایی در دولت آقای روحانی، برای ایران دستاورد داشته است!؟

چرا محسن هاشمی و همفکران وی هیچ‌گاه حاضر نیستند که به سوالات درباره نتایج رویکرد تنش زدایی با غرب در دولت‌های هاشمی، خاتمی و روحانی پاسخ بگویند!؟  

اقدام توهین آمیز سفرای اروپایی در ترک تهران در دولت هاشمی رفسنجانی، توافق سعدآباد و محور شرارت خواندن ایران در دولت خاتمی و برجام در دولت روحانی، مصادیق روشنی از رویکرد منفعلانه تحت عنوان «تنش زدایی با غرب» است.

هاشمی در مصاحبه مذکور صراحتا بر کارنامه ضعیف دولت و شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران اذعان کرده اما متاسفانه اصلاح‌طلبان هیچگاه حاضر نیستند که درباره عملکرد خود به صورت شفاف به افکار عمومی پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان