کد خبر: ۱۴۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۹
امام جمعه شیراز:

اتفاقات اخیر ثابت کرد حنای دموکراسی آمریکایی رنگی ندارد/ مسوولان فارس نسبت به حق مردم حساس باشند

آیت‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: همانطور که به مسائل بین‌المللی و ملی باید حساس باشیم، باید به مسائل استان و شهر خود نیز حساس بود حق مردم را نمی‌توان ایثار کرد مدیران در رده‌های مختلف باید در همین تحریمی وضع استان مشخص کنند و کار کنند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله‌ لطف‌لله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، امروز در خطبه‌ اول نماز جمعه شیراز با اشاره به برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شهر شیراز اظهار داشت: حداقل 10 بار در نمازهای یومیه، "اهدنا صراط المستقیم صراط الذین انعمت علیهم" را ذکر می‌کنیم که این نعمت مهم است و از مهم ترین مسائل زندگی به شمار می‌رود.

وی افزود: هر که مطیع خدا و پیغمبر باشد در گروه آنها قرار می‌گیرد که نعمت شامل حال آنها می‌شود و خداوند وی را با پیامبران همنشین خواهد کرد. صدیق اکبر، حضرت علی (ع) است و در طول تاریخ بشر هیچکدام به مقام امیرالمومنین (ع) نرسیده اند.

اتفاقات اخیر ثابت کرد حنای دموکراسی آمریکایی رنگی ندارد/ مسوولان فارس نسبت به حق مردم حساس باشند

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه نباید نعمت ها با یکدیگر اشتباه گرفته شوند، بیان کرد: باید خداخواه باشیم و خداخواهان هستند که شهیدانی همچون شهید سلیمانی، شهید فخری زاده و ... می شوند. ایمان به خدا، ولایت محمد (ص) و آل محمد (ص)، تقیه و شناختن حق برادران دینی همگی از دیدگاه امام حسن عسکری (ع) نعمت هستند و برادران دینی نسبت به یکدیگر 36 حق دارند.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: امروز جامعه ما بیش از هر چیزی به استفاده از دستورات قرآن در زندگی خود نیاز داریم تا بتوانیم نتایج بهتری حاصل کنیم.

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم خود با عنوان اینکه وظیفه ماست که ارادت خود را به حضرت زهرا (س) ابراز کنیم، چهلمون روز از شهادت شهید فخری زاده را مورد توجه قرار داد و در خصوص شهادت جان باختگان هواپیمای اوکراینی گفت: رهبر معظم انقلاب از تک تک این شهیدان تجلیل کرده اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با اشاره به 19 دی و قیام مردم بصیر قم اضافه کرد: این قیام سرآغاز انقلاب اسلامی قرار گرفت و امروز بعد از حدود 42 سال مردم با همه سختی ها و دشمنی کفار با قدرت ایستاده اند و این نهضت را ادامه می دهند.

وی با تشریح به عملکرد مردم فارس پس از قیام مردم قم اظهار داشت: در آن روزها سه شهر فارس در شیراز، کازرون و جهرم در جلوی خط مقاومت بود، همان زمان حکومت نظامی برقرار شد و امروز هم رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به این مناسبت از شجاعت مردم فارس در این زمینه نام می برند.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع)، ادامه راه شهدا را وطفه دانست و بیان داشت: تمام کردن کار و عمل صالح باید تا روز قیامت تداوم یابد که امروز وظیفه ماست که راه شهدا را ادامه دهیم و مسلما دفاع از حقوق حقه مردم ایران در صحنه بین الملل باید مورد تاکید همگی ما باشد.

بنابه اظهار آیت‌الله دژکام؛ باید عظمت اسلام و انقلاب را به جهان ثابت کنیم تا خون شهدا پایمال نشود. مجلس در مورد مسئله برجام اقدامات خوبی انجام داده است و دولت را ملزم بر ادامه غنی سازی 20 درصدی کرده اند.

امام جمعه شیراز با عنوان اینکه ما نیز مسیر محکم گرفتن حق مردم از آمریکای جنایتکار را به شدت حمایت می‌کنیم، گفت: طرف قرارداد در برجام به قول خود وفا نکردند ما نیز خود را ملزم به ادامه آن نمی‌دانیم، امروز بت بزرگ آمریکا به همت مردان مسلمان ایرانی شکسته شده و واقعیت آمریکا در دنیا پیدا شده است.

وی تصریح کرد: با کشته شدن چهار نفر مقابل پارلمان آمریکا، حنای دموکراسی آمریکایی دیگر رنگی ندارد،حقوق بشر و اقتصاد فلج آمریکایی  نیز جلوه واقعی خود را نمایان کرده است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به سومین حرم اهل بیت(ع) گفت: همانطور که به مسائل بین المللی و ملی باید حساس باشیم، باید به مسائل استان و شهر خود نیز حساس بود حق مردم را نمی‌توان ایثار کرد مدیران در رده‌های مختلف باید در همین تحریمی وضع استان مشخص کنند و کار کنند، هر مسئولی تلاش کند حمایت می‌کنیم اما اگر مسئولان توانمندی ندارند باید بدانند که نمی‌توان اینگونه ادامه داد.

وی با حمایت از تلاش مدیران و مسئولین در این زمینه تاکید داشت: باید توجه کنیم که فارس همواره در مسائل مختلف پیشرو بوده است و جلسه راهبردی نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی برای حل مسائل استان فارس مورد تقدیر است و باید تداوم داشته باشند. حرم مطهر شاهچراغ (ع) به عنوان نگین استان فارس مورد توجه ویژه مدیران و مسئولان باشد.

انتهای پیام/ ح/ م
نظرات بینندگان