کد خبر: ۱۴۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۹
در نماز جمعه شهرستان‌های فارس مطرح شد؛

افراد غیرانقلابی در صدر عالی‌ترین قوای جمهوری اسلامی جایی ندارند/ غرب تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را فورا متوقف کند/ حقوق بشر آمریکا، عروسک نمادینی در دست عده‌ای خاص است

ائمه جمعه شهرستان‌های فارس در خطبه این هفته به حوادث اخیر آمریکا، مسائل اجتماعی و فرهنگی، حجاب، 19 دی ماه و همچنین اقتصاد و معیشت مردم فارس پرداختند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، ائمه جمعه شهرستان‌های فارس در خطبه این هفته به حوادث اخیر آمریکا، مسائل اجتماعی و فرهنگی، حجاب، 19 دی ماه و همچنین اقتصاد و معیشت مردم فارس پرداختند.

در صدر عالی‌ترین قوای جمهوری اسلامی، افراد غیر انقلابی جایی ندارند/جمهوری اسلامی هیچ نسبتی با غرب و غربگرایان ندارد

حجت‌الاسلام ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته فراشبند با تقدیر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که به طور مستمر به شهرستان‌های خود سرکشی می کنند و به دنبال حل مشکلات و رفع آن هستند، گفت: کار مجلس کار نظارتی و تقنینی است نه اینکه پرداختن به مشکلات آب و برق و گاز و راه و معیشت مردم، اینها وظیفه دولت است، اما از آن جایی که بیشترین مشکلات معیشتی و اقتصادی برای مردم از بی تدبیری و خیانت برخی از دستهای پنهان که به منظور بد بین کردن مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، مجلس محترم و قوه قضاییه وارد میدان شدند تا بلکه بتوانند امید که قرار بود دولت تدبیر و امید به مردم بدهد و مردم را محتاج یارانه ۴۵ هزار تومانی ننماید ولی با بی تعهدی و عمل نکردن به وعده هایش، امید مردم را تبدیل به یاس کرد، را دوباره برگردانند، تا بلکه مرهمی باشد بر زخم این مردم.  


وی افزود: البته سیاست دولت برای نور چشم های خود و مسئولان اشرافی گرا و حامیان بزرگ دولت بدنبود، برای حقوق بگیران نجومی بد نبود، برای امثال برادران فلان و بهمان بد نبود.

امام جمعه فراشبند، اظهار داشت: مردمی که یک بار مار گزیده شده بودند اما با شانتاژ تبلیغاتی ایام انتخابات مجدداً مارگزیده شدند مستحق این همه گرانی و رکود هستند، اما بقیه مردم چه گناهی دارند. به بعضی از آقایان یادآوری می‌کنم یادتان هست آن روزی که بین مردم خط کشی کردید، هنوز صدای ضبط شده تان موجود است که بیشتر این مواهب و نعمت را برای طرفداران خود می خواستید و اعلام کردید طرفداران ما در اولویت هستند.  اشکال ندارد حداقل به همین گفته خودتان عمل کنید و ۲۴ میلیون طرفدار خود را در باب مسکن و ارز، سکه و طلا و قوت روزانه به زحمت نیندازید، امیدوارم که طرفدارانتان به این نتیجه رسیده باشند که دیگر هیچ امیدی به شما نیست و باید به فکر یک دولت جوان انقلابی بود، انقلابی نه راستی و نه چپی که مردم دیدند هر دو جناح درست عمل نکردند، هرچند جناح اصلاح‌طلبان بسیار بد عمل کرده، چون اکثراً تفکراتشان غربی است و جمهوری اسلامی هیچ نسبتی با غرب و غربگرایان ندارد.

خطیب نماز جمعه فراشبند خطاب به شورای محترم نگهبان که حافظ نظام، اسلام و قانون اساسی است، گفت: از آنجا که حکومت و نظام ما یک نظام اسلامی و انقلابی است نباید اجازه داد افرادی که دارای تفکر غربی و صهیونیستی هستند به عرصه انتخابات راه پیدا کنند، تا بعداً از مردم بخواهیم که غرب گرایان را کنار بزنند و به فرد انقلابی رای بدهند.  شورای محترم نگهبان نباید مردم را در تحیر و سرگردانی بگذارد، شورای نگهبان نباید با کسی تعارف کند، فقط و فقط افراد انقلابی را تایید صلاحیت نماید. 

اگر یک نفر انقلابی و یکنفر دارای تفکر غربی در کنار هم بگذارند و با تبلیغات سهمگین خارجی و داخلی مردم را از فرد انقلابی بترسانند در این صورت مقصر کیست؟  در صدر عالی‌ترین قوای جمهوری اسلامی، افراد غیر انقلابی جایی ندارند، خواهش ما این است که در این دوره فقط و فقط افراد انقلابی معرفی نمایند، افرادی که بعد از انتخابش بعضاً نگویند که فلانی در گذشته با رژیم صهیونیستی جلسه داشته یا جلسات سری و مخفی با سازمان‌های جاسوسی داشته است. 

 وی خطاب به مردم نیز گفت: مسئله فتنه ۸۸ باید برای شما مردم، درس بزرگی باشد و مسئله برجام نیز که سراسر خسارت بود و دولت محترم با چشم امید به غرب و عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی، زندگی معیشتی مردم را دچار بحران جدی نمود و همه وعده های انتخاباتی باد هوا شد و کار به اینجا کشید که شما مردم در صف‌های طولانی روغن و مرغ عزت تان شکسته شد، دیگر نباید تاثیرات و القائات غربی و حامیان غربی در ذهن و فکر شما اثرگذار باشد و بخواهید به کسی رای بدهید که انقلابی نیست.  

 حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: امروز برای همه واضح است یک فرد انقلابی باید چه ویژگی هایی داشته باشد به عنوان مثال عرض می کنم حضرت آیت الله رئیسی فرد انقلابی است، آیا امروز انقلابی بودن و شجاعت و صداقت او، پاکدستی و سلامت نفس او، تلاش بی‌وقفه و مدیریت او برای مردم روشن نشده است. نکند فرضاً کسی در فصل انتخابات پیدا بشود و بگوید آنها اگر آمدند بین شما مردها و زن ها دیوار می کشند و  شما فریب بخورید.

رضایت از زندگی تنها با توسعه دانش به دست نمی‌آید

حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده، خطیب جمعه کامفیروز امروز، ۱۹ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تحولات اخیر در آمریکا گفت: سال‌هاست که مقام معظم رهبری صحبت از نابودی هیمنه‌ آمریکا در جهان به میان می‌آورند و از آن تعبیر به «افول موریانه‌وار» کردند. چیزی که قطعاً در بادی امر برای بسیاری از ماها شاید تصورش هم خوش خیالی بود.

وی افزود: اکنون با اتفاقات اخیر و فتح کنگره‌ آمریکا توسط شهروندان این کشور، به خوبی شاهدیم آنچه را که پیر فرزانه و رهبر حکیم ما در خشت خام می‌دید، جوانان ما در آیینه هم نمی‌دیدند. این بی‌آبرویی‌ها و هرج و مرج‌هایی که ما از درون آمریکا شاهد آن هستیم بازتاب و نتیجه‌ رفتار وحشیانه و ظالمانه‌ این قدرت شیطانی با ملت‌ها و مردم مظلوم دنیاست که اکنون دارد دامنگیر خودش شده است و ان‌شاء الله شعله‌ آه مظلومانِ سراسر دنیا کاخ سفید را به ویرانه‌ای سیاه مبدل خواهد کرد.

تقی‌زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به پر کردن چاه‌های آب در کامفیروز ضمن دعوت مردم به آرامش و تمکین به قانون، گفت: متأسفانه هرازچند گاهی شاهد آن هستیم که از طرق مختلف مسئولان سازمان آب باعث نگرانی و اضطراب مردم می‌شوند و اکنون وزارت نیرو و سازمان آب با توجیه کمبود منابع زیر زمینی، کمر همت خود را بر پر‌کردن برخی از چاه‌های آب در منطقه بسته و این امر را با شدت و قوت پیگیری می‌کنند.

خطیب جمعه کامفیروز با تأکید بر اینکه مردم باید با حفظ آرامش و خون سردی به قانون تمکین کرده و اگر حقی از کسی تضعییع شده از مجاری قانونی پیگیری کنند، گفت: دستگاه‌های نظارتی نسبت به تظلم خواهی از مظلومین و کسانی که ظلمی در حقشان شده به سرعت رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: اینکه نفس چنین عملی صحیح است یا خیر، اظهارنظر راجع به آن را به کارشناسان مربوطه واگذار می‌کنم اما نکته‌ مهمی که باید ذکر شود این است که معیشت قریب به اتفاق مردم شریف کامفیروز مستقیماً به همین چاه‌های آب گره خورده و قطعاً بستن و پر کردن این جاه‌ها بدون تدبیر قبلی و برنامه‌ریزی اقتصادی مناسب جهت جبران خسارات وارده به این مردم عزیز، تبعاتی به مراتب اسفناک‌تر از بحران آب برجای خواهد گذاشت. لذا درخواست می‌شود که این مسئله را برای سالیان آینده با تدقیق و تحقیق کافی پیش ببرند و با دعوت از زارعین، یک فکر اساسی و همیشگی برای این مشکل شود چرا که در برخی موارد خاص و حاد اگر اجرای قانون با برنامه دقیق و تدبیر نباشد، به مراتب می‌تواند اثرات مخرب‌تر از عدم اجرای آن را به دنبال داشته باشد.

تاکید بر همدلی مردم در مواجهه با مشکلات اقتصادی 

حجت‌‌الاسلام و المسلمین مسعود فرهادی، امام جمعه بخش سیدان هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: رضایت از زندگی تنها با توسعه دانش تجربی و پیشرفت‌های صنعتی به دست نمی‌آید بلکه باید این فرمول را در علوم وحیانی و آموزه‌های الهی جست‌وجو کرد.

وی با بیان اینکه دستورات دینی متناسب با نیازهای روحی و روانی انسان تنظیم شده است به شرطی که دستورات به درستی استفاده شود، افزود: انسان باید در زمان خوشی‌ها و ناخوشی‌ها شاکر خداوند باشد چرا که دنیا محل امتحان و گذر است.

امام جمعه بخش سیدان با اشاره به فعالیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی آیتالله مصباح یزدی تصریح کرد: سوابق مبارزاتی، مجاهدت‌ها و روشنگری‌های آیت‌الله مصباح یزدی چه در زمان انقلاب و چه بعد از انقلاب و همراهی با امامین انقلاب از نقاط روشن و ارزشمند این عالم فرزانه است.


افراد غیرانقلابی در صدر عالی‌ترین قوای جمهوری اسلامی جایی ندارند/ غرب تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را فورا متوقف کند/ حقوق بشر آمریکا، عروسک نمادینی در دست عده‌ای خاص است

وی ضمن تقدیر و تشکر از بخشدار سیدان گفت: در این روزها برخی از کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در بازار با مشکلات و فراز و نشیب‌هایی همراه است که با تدابیر، تلاش و پیگیری‌های جلیل اسکندری بخشدار بخش سیدان ۹ تن روغن به قیمت تعاونی در سطح بخش توزیع شد.

فرهادی با تأکید بر اینکه الگوی مصرف ما باید همراه با آموزه‌های دینی باشد، بیان کرد: حرص بیش از اندازه خود به دوام مشکلات دامن زده و باعث می‌شود که افراد سوداگر نگذارند بازار آرام شود.

خطیب نماز جمعه بخش سیدان گفت: باید به اندازه خرید کنیم نه برای انبار کردن، لذا همه عزیزان مصرف‌کننده و کاسبان همه باید به فکر هم باشیم، باید مراقبت کنیم که گرفتار احتکار و ظلم کردن به دیگری نشویم.

۱۹ دی، قیام خونین مردم قم و پشتیبانی مردم قم از روحانیت اصیل و متعهد

حجت الاسلام والمسلمین حسین نژادیان امام جمعه شهر صدرا با اشاره به بدعهدی اروپایی ها و آمریکایی ها در برجام گفت: روز دوشنبه از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران، اعلام شد که غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم مجدداً آغاز شد. 

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در آذر ماه گذشته و پس از شهادت مظلومانه دکتر فخری زاده، طرح ۹ ماده ای اقدام راهبردی ایران در رفع تحریم ها با رأی قاطع نمایندگان مردم تصویب، رساند. این طرح ۹ ماده ای مجلس، جنبه بازدارندگی خواهد داشت. هیچ دلیل حقوقی، منطقی و عقلانی برای ادامه محدودیت های هسته ای ایران وجود ندارد.

وی با اشاره به قوانین بین المللی اظهار داشت: FATF (اف ای تی اف) یعنی ساز و کار گروگان گیری اقتصاد ایران: FATF یا گروه ویژه اقدامات مالی به اصطلاح یک سازمان غیر دولتی است که سیاست ها و استانداردهای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را وضع کرده و ارتقا می دهند. مقرّ این سازمان در پاریس است. 

طرح این سازمان در مجمع تشخیص مصلحت نظام از دستور خارج شد، رئیس جمهور طی نامه ای به رهبر معظم انقلاب درخواست طرح بررسی مجدد را تقاضا نمود. در حال حاضر فقط ۳۷ کشور عضو اصلی این سازمان هستند، رژیم صهیونیستی و عربستان عضو ناضر این سازمانند.پیوستن به این سازمان ۳ مشکل عمده دارد: 

۱- بازنمودن راه نفوذ نرم در نظام مدیریتی و سیاسی ایران و عملاً می پذیریم که سپاه پاسداران و سردار سلیمانی و صدها نیروی انقلابی دیگر تروریست هستند.

۲- با پذیرفتن نظارت FATF، دشمنان ایران به راحتی و بدون واسطه و با سرعت، به تراکنش های مالی ایران و رصد لحظه اط وضعیت پولی و بانکی دسترسی پیدا می کنند.

۳- قطع ارتباط ایران با گروه های مقاومت و نهضت های مردمی و انقلابی منطقه و جهان.
پیوستن به این معاهده ننگین، اولاً ، اقتصاد ایران را گروگان غرب قرار می دهند. ثانیاً: راه را برای تضعیف و نابودی عمق راهبردی ایران، فراهم می کند.

غنی‌سازی اورانیوم حق ملت ایران است

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالحسن روانبخش امام جمعه بنارویه با تشریح عمل زهد در اسلام گفت:کسی زندگی ساده ای می بینیم زاهد می گوییم  شهید مطهری می فرماید حساب زندگی  از آخرت جدا نیست دنیا و آخرت به هم ربط دارد ما فکر می کنیم کسی گوشه ای بنشیند ‌فقط عبادت کند زاهد هست فکری غلط هست ما باید با مردم باشیم از لذت های دنیا باید استفاده بکنیم و با دیگران باشیم مانند ائمه (ع) هم عبادت می کردند هم با مردم  بودند البته در استفاده باید رعایت کرد ملاک ما زندگی ائمه هست اگر کسی تمکن مالی دارد می تواند از مال خود استفاده کند اما اگر فردی مستمند رعایت حال دیگران بکند متعادل باشد افراط نکند به مردم کمک کند زهد هست هم خودش از اموالش استفاده می کند هم دیگران زهد یعنی ازادگی خداوند حرام نکرده است که از اموالمان استفاده کنم ولی بعضی ها خودشان دچار قید بند دنیایی نمی کنند خود را بنده لذات نمی کنند خودشان را با زمان هماهنگ می کنند.

وی  ضمن تقدیر تشکر از برگزار کنندگان مراسم سالگرد شهید سلیمانی ابراز داشت: شهید فخری زاده دشمنان ما نا جوانمردانه از ما گرفتند ایشان خدمات زیادی به علم و دانش و کشور نمودند از خصوصیات ایشان مدیریت ایشان بود که همه از وجود ایشان استفاده می کردند. غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد حق ماست و برای پیشرفت بخصوص علوم پزشکی مورد نیاز ماست ما نیاز بیشتر نداریم دشمن فکر نمی کرد که جوانان ما بتوانند این کار مهم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: ورود عده ای به کنگره امریکا دیدیم که برای کشوری که ادعای ابر قدرتی می کند زشت است. آنان نشان دادند که با این همه تبلیغات از درو ن پوسیده هستند در آخر نیز اشاره به رزمایش پهباد ها توسط ارتش  کردند و فرمودند اگر کشوری مثل کره جنوبی نمی تواند امروز  چیزی بگوید همین قدرت پهباد هاست امروز قدرت دفاعی کشور ما باز دارنده هر متجاوزی است.

قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به بازنگاری نیاز دارد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «محمدحسین مدبر»، در خطبه های نماز جمعه امروز (جمعه 19 دی) با اشاره به اینکه یکی از شخصیت های بسیار تاثیرگذار در پیشرفت، رشد و تعالی کشور و ملت ایران، رئیس جمهور است، گفت: یک رئیس جمهور کاردان، با بصیرت، سخت کوش، دارای خودباوری و شجاعت می تواند بر روی جوانان و مردم تاثیرگذار باشد.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه رئیس جمهوری که این ویژگی ها را نداشته باشد موجب عقب ماندگی و تعطیل شدن مملکت می شود، افزود: انتخابات سال 1400 بسیار مهم بوده و یکی از اقداماتی که در این زمینه باید انجام شود این است که قانون انتخابات به خوبی اصلاح شود. 

وی ادامه داد: به اینکه این قانون 35 سال پیش تدوین و بارها از سوی مجلس اصلاح شده و اکنون نیز نیازمند اصلاح شدن است.

حجت الاسلام و المسملین دکتر مدبر با تاکید بر اینکه قانون انتخابات باید به گونه ای باشد که هر کس به خود اجازه ندهد که بخواهد در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، گفت: مجلس فعلی کارهایی در این مورد انجام داده اما هنوز جای کار بسیار دارد.

وی با اشاره به اینکه رجال سیاسی و مذهبی بودن رئیس جمهور به عنوان شروط این انتخابات از سوی شورای نگهبان قابل شناسایی است، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید برروی مسائلی متمرکز شود که در قانون نیامده است.

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه جای صداقت و امانت داری در قانون انتخابات ریاست جمهوری خالی است، عنوان کرد: کشور ما نیازمند رئیس جمهوری است که اهل دروغ نباشد چرا که این امر سبب سلب اعتماد مردم می شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید بر مسائلی که دین اسلام بر آن تاکید کرده تکیه کنند، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید امین باشد و چنانچه وعده ای می دهد به آن پایند باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مدبر همچنین با تاکید بر اینکه سلامت روانی نیز باید از اولویت های یک فرد برای سکان داری جایگاه ریاست جمهوری باشد، تصریح کرد: یک شخصیت خودشیفته نمی تواند رئیس جمهوری خوب برای مملکت باشد.

وی با اشاره به اینکه نباید تنها در صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری تکیه بر مدرک و یا سن و سال آنها شود، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نیز باید به قانون انتخابات شوراهای شهر و روستاها نیز نگاهی داشته باشند چرا که این قانون هم نیاز به اصلاح دارد.

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه شوراها می توانند بازوان توانمند برای گردانندگان شهر و زبان گویای مردم باشند، گفت: باید شرایطی تبیین شود که افراد با صلاحیت به این عرصه ورود کرده و هر کس نتواند برای ورود به شوراها مصمم شود.

وی با تصریح اینکه مجلس نباید اجازه دهد نامحرمان به این سنگرها نفوذ کرده بلکه باید تمهیداتی اتخاذ کند تا افراد لایق در این زمینه ورود کنند، گفت: در این راستا قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به بازبینی و اصلاح نیاز دارد.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چند سالی است که ستاد بازسازی عتبات عالیات جهرم فعالیتش تعطیل بوده و اکنون این مهم در جهرم مجددا فعال شده است، عنوان کرد: در قدم اول بنا است فاز نخست ساخت صحن حضرت زینب (س) در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) به مساحت 110 متر مربع به همت مردم جهرم ساخته شود که این مهم با یاری همشهریان محقق می شود.

غرب موظف است تحریم های ظالمانه علیه ایران را فورا متوقف کند

حجت الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خودضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه ،بیان داشت: از مردم ایران اسلامی  به‌خاطر حرکت حماسه‌گونه‌ای که در سالگرد شهید عزیزحاج قاسم سلیمانی به‌وجود آوردند،تشکر وقدردانی نمودوعرضه داشت که این حرکات روح تازه‌ای به کالبد کشور دمید.

آقائی در ادامه به متن سخنان  امروز مقام معظم رهبری به مناسبت حادثه 19 دی ماه ،قیام مردم قم علیه رژیم ستم شاهی پهلوی اشاره نمود وافزود:مقام معظم رهبری در بیانات امروز خود عرضه داشتند که برگشتن یا عدم برگشتن آمریکا به برجام ومذاکرات حرف امروز ما نیست وآنچه برای مردم ما اهمیت دارد رفع تحریم های ظالمانه استکبار می باشد.

آقائی تصریح کرد:برخی با دادن امید های واهی وکاذب در داخل وخارج ،موجی را ایجاد نموده اند که چنانچه بایدن رئیس جمهور آمریکا بیاید فلان می شود واین در حالی است که برگشت آمریگا به برجام ومذاکرات موضوعیتی نداشته وتنها در صورتی که تحریم های ظالمانه آنان برداشته شود ،جای بازگشت ایران به مذاکرات باقی می ماند.

خطیب جمعه مرودشت بیان کرد:درباره تحریم‌ها؛ جبهه غرب مؤظف هستند این حرکت خباثت‌آمیز را خاتمه دهند یعنی تحریم را فوراً متوقف کنند. این وظیفه آن‌هاست. باید همه تحریم‌ها را بردارند.

آقائی در ادامه به موضوع فیلم اخیر دنیای استکبار به نام بانوی بهشت پرداخت وعرضه داشت : توطئه جدید استکبار با هدف ایجاد تفرقه میان امت اسلام با ساختن فیلمی به نام بانوی بهشت با هدف پرداختن به موضوعات صدر اسلام  وزندگی بانوی اسلام با اعتبار وهزینه هالیودشروع شده است که چنانچه هر کس از مذهب تششیع این فیلم را ببیند با توجه به محتویات آن بدبینی را نسبت به دین سالام در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تمجیذ حق وباطل وتوهین های آشکار به امت اسلام و جسارت به اهل سنت از ویژگی های این فیلم می باشد ،و هدف استکبار از این سناریوی جدید که در آن اسلام سنی –آمریکایی نیز در حال آماده باش برای پاسخگویی می باشد ،ایجاد تفرقه بین امت اسلام وبدبینی نسبت به دین مبین اسلام می باشد.

آقائی در ادامه به قیام 19 دی ماه 1356 مردم قم علیه رژیم ستم شاهی پرداخت وافزود:19 دی ماه به عنوان یکی از نقاط اوج وعطف ملت ایران اسلامی در تاریخ می باشد واولین تبری بود که به دست ملت بزرگ ایران بر پیکره رژیم پهلوی وارد گردیدویک حادثه هیجانی نبود وباید یاد وخاطره شهدای 19 دی ماه قم همواره یاد کرد.

وی در ادامه رحلت جانسوز آیت الله علامه مصباح یزدی را تسلیت گفت وافزود: مرحوم ایت الله مصباح یزدی خدمات ارزشمندی در دوران حیات خود به اسلام داشته است وعمر شریف خود را در مسیر انقلاب صرف کردوخروش ایشان در ایئدلوژی انقلاب بسیار راهگشا بود.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه به مشکل آبرسانی به برخی از نقاط شهرستان اشاره نمود وافزود:اکنون در فصل زمستان بر اساس آمارها باید مصرف آب در کمترین حد خود باشد ولی متاسفانه به دلیل عدم رعایت برخی از مردم ونبود زیرساختارهای لازم در برخی نقاط ،یک عده از مردم در برخی نقاط وروستاها با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

وی کمبود آب در برخی روستاها ونقاط را زنگ خطری برای فصل تابستان قلمداد نمود وخاطر نشان ساخت:متولیان ذیربط در زمینه آبرسانی وپروژه آب رسانی به شرق شهرستان در مدت باقی مانده تا فصل تابستان که مصرف آب زیاد می باشد،  تلاش ویژه ای بکار بسته ودر این روند تسریع صورت گیرد تا مشکل اساسی آب در این مناطق برای سال ها حل شود.

آقائی در ادامه به موضوع کمک به ساخت وساز مردم به اماکن مقدسه وعتبات عالیات پرداخت وافزود:به دلیل شرایط کرونایی کمک های مردمی به ستاد باسازی عتبات عالیات با مقداری افت مواجه شده است که در این زمینه با تدبیر ستاد باسازی عتبات عالیات قرار شده است که تسهیلاتی برای افرادی که قصد کمک به باسازی اماکن مقدسه وعتبات دارند فراهم گردیده است که ضمانت آن بر عهده خود ستاد بازسازی عتبات می باشد ومدت بازپداخت اقساط این تسهیلات به عهده واختیار کمک کنندگان می باشد.

وی در پایان از کادر درمان وپزشکی شهرستان وزحمت کشان عرصه سلامت وستاد کرونا تشکر وقدردانی نمود وعرضه داشت : به لطف خداوند منان وتلاش های شبانه روزی مدافعان عرصه سلامت وضعیت مطلوبی نسبت به گذشته در خصوص شرایط کرونایی در سطح شهرستان حاکم می باشد ولی نباید از این موضوع غافل شویم که چنانچه خدای نکرده پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم هر لحظه امکان مواجه شدن با موج سوم کرونا را در پی خواهد داشت.

نیازمند تحول اساسی در اقتصاد کشور هستیم 

حجت الاسلام حسینی بوشهری درخطبه های این هفته نمازجمعه شهرستان رستم بااشاره به سخنرانی امروزمقام معظم رهبری بیان کردند: ما در برابر ایام الله دو وظیفه داریم اول اینکه اصل این ایام را حفظ کنید و دوم اینکه محتوای آن را حفظ کنیم.

یکی از ایام الله ۹ دی هست. ولو که با توجه به شرایط موجود در فضای مجازی باشد که دشمنان و دیگران همیشه هستند و ما نیز باید هوشیار باشیم. عده ای هم غمشان این است  که دعا کنند آمریکا به برجام بازگردد. بازگشت یا عدم بازگشت آمریکا به برجام مهم نیست، مهم پایبندی به آن است. همچنین مقام معظم رهبری درموردکاهش فشارها وتحریم ها فرمودند: ما باید به گونه‌ای اقتصادمان را بسازیم که اگر تحریم‌ها ادامه داشته باشد ملت ما توان مقاومت را داشته باشند.
حجت الاسلام حسینی در پایان خطبه های این هفته با اشاره به ارتحال علامه مصباح بیان کرد: آیت‌الله مصباح از علمای بابصیرت بودند که مقام معظم رهبری به تعبیرهای گوناگون از این بزرگوار یاد کردند و فرمودند دست جوانان ما از علامه طباطبایی و شهید مطهری کوتاه است اما خداوند این بزرگوار را در اختیار ما قرار دادند.این عالم برجسته چندویژگی منحصربه فردداشتندکه کمترکسی ایچنین بود.ایشان هم علم داشتندهم بصیرت داشتندوهم صفاوصمیمیت.

حقوق بشر در آمریکا، عروسک نمادینی در دست عده ای خاص است

حجت الاسلام سید علی صحراییان امام جمعه شهر خاوران با عنوان اینکه هر امری که با بسم الله شروع نشود ابتر خواهد ماند، گفت: به فرموده امام رضا ع بسم الله به مانند نزدیکی سفیدی چشم به سیاهی چشم به اسم اعظم الهی نزدیکتر است. ️۱۷ دی سالروز کشف حجاب که رضاخان حجاب را مانع ترقی جامعه می دانست ولی او با این عمل بی عفتی را در جامعه نهادینه می کرد. ️حجاب جزء اعمال فرادی انسان نیست، بلکه عمل اثرگذار در فضای جامعه است.

️وی تصریح کرد: درگیری های اخیر آمریکا نشان داد که حقوق بشر در آمریکا عروسک نمادینی است  که در دست عده خاص گردانده می شود.️ ۱۹ دی روز شروع و اوج انقلاب است که نباید تحربف شود️ ۱۹  دی نماد شروع آمریکاستیزی است و ️برگشت یا عدم برگشت به برجام لافی بیش نیست و رفع تحریم مقدمه برای مباحث مختلف است .

ادامه دارد...

انتهای پیام/ ح/ م

نظرات بینندگان