کد خبر: ۱۴۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۹
بحث علمی و تاریخی است؛

فقط پاسخ چند سوال، بعد واکسن کرونا بخریم؟

در این روزها بحث خرید واکسن کرونا، بسیار داغ بوده و بعد از چند بار ترندشدن آن در شبکه‌های اجتماعی و پوشش در فضای مجازی، با سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب دوباره یک فضاسازی گسترده‌ای برای خرید یا نخریدن آن گسترده‌تر از قبل آغاز شد؛ اما بحث مخالفت با موافقت با خرید و استفاده از واکسن کرونا یک بحث منطقی، تاریخی و علمی است، پس باید فارغ از دیدگاه سیاسی آنرا فهم کرد و تصمیم گرفت.
به گزارش سرویس اجتماعی و سلامت شیرازه، در این روزها بحث خرید واکسن کرونا، بسیار داغ بوده و بعد از چند بار ترند شدن آن در شبکه‌های اجتماعی و پوشش در فضای مجازی، با سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب دوباره یک فضاسازی گسترده‌ای برای خرید یا نخریدن آن گسترده‌تر از قبل آغاز شد. 

سیدمحسن هاشمی فعال اجتماعی در ادامه  یادداشتی که در پی جریان سازی شیرازه درباره این موضوع نگارش کرده است، تصریح کرده است: خرید یا عدم خرید را تجویز نمی‌کند و صرفا چند سوال مهم از موافقان و مخالفان این موضوع می‌پرسد که پاسخ اقناعی به آنها می‌تواند موضوع را روشن دارد؟

ابتدا اینکه چرا این همه اصرار برای خریدن واکسن کرونا از سوی رسانه‌های غربی و مخالف نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران در حال وجود دارد؟ آیا واقعا اینها دلسوز ما شده اند که این همه اصرار دارند؟

دوم اینکه اگر این واکسن مفید و موثر است، چرا در کشورهایی که آنرا تولید کرده و ادعا می کنند به مردم خود تزریق کرده اند، آمار مرگ و میر اینهمه بالاست و تغییر چندانی در مبتلایان نداریم؟

فقط پاسخ چند سوال، بعد واکسن کرونا بخریم؟

سوم اینکه چرا باوجود همه تحریم‌های دارویی و مالی و غذایی که سال‌هاست بر علیه مردم اعمال شده و می‌شود، غرب اعلام آمادگی کرده است که واکسن کرونا را در اختیار ما بگذارد، مگر چه اتفاقی افتاده که آن داروها چون دارو و پانسمان بیماران پروانه‌ای نباید وارد شود، اما واکسن کرونا باید به سرعت وارد کشور شود؟

سوال چهارم اینکه، تجربه و تاریخ را چطور ارزیابی کنیم که بشود به غرب اعتماد کرد؟ چطور فراموش کنیم که فرانسه به ما خون آلوده داد و سبب رشد سریع ایدز در ایران شد؟ چطور واکسن و ویروس ابولا در زئیر و سفلیس در گوآتمالا را فراموش کنیم؟ و دوباره اطمینان کرده و نترسیم که موش آزمایشگاهی غرب هستیم؟

چنانچه مشخص می‌شود بحث مخالفت با موافقت با خرید و استفاده از واکسن کرونا یک بحث منطقی، تاریخی و علمی است، نه یک بحث سیاسی، پس باید فارغ از دیدگاه سیاسی آنرا فهم کرد و تصمیم گرفت.

انتهای پیام/ م
برچسب ها: شیرازه ، واکسن ، کرونا
نظرات بینندگان