کد خبر: ۱۴۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۹
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس:

صداوسیما مردم را در انتخاب صحیح یاری دهد

آیت‌الله دژکام در جمع مدیران و کارکنان صداوسیمای مرکز فارس با بیان اینکه صداوسیما یک دانشگاه ملی است، گفت: از این رو صداوسیما باید بتواند مردم را به خوبی و درستی، هدایت فکری کند.
به گزارش سرویس دریافت خبر فرهنگ و رسانه شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در جمع مدیران و کارکنان صداوسیمای مرکز فارس با بیان اینکه امروز در دنیا هر رسانه‌ای یک فلسفه و هدفی را برای خود تبیین کرده است، گفت: هدف و فلسفه مهم صداوسیمای ما باید این باشد که مردم را در انتخاب‌های صحیح یاری دهد.

وی با بیان اینکه از این جهت صداوسیما یک دانشگاه ملی است، گفت: از این رو صداوسیما باید بتواند مردم را به خوبی و درستی، هدایت فکری کند حال باید با خود بیندیشیم که چقدر در راستای این هدف حرکت کرده‌ایم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه انتخاب‌های ما بخش زیادی از زندگی را در بردارد، افزود: انتخاب سیاسی نیز یکی از ابعاد انتخاب در زندگی است که البته محدود به موسم انتخابات‌ها نمی‌شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای تحقق این هدف، صداسیما نیازمند به اوج رسیدن اندیشه‌ورزی در ساختار خود است تا پس از آن، نمود و جلوه این اندیشه متعالی را در قالب برنامه‌های مختلف به مردم نیز تسری یابد، بیان کرد: پیام انقلاب اسلامی ما یک پیام جهانی است و برای اینکه این پیام را بتوانیم به گوش مردم جهان برسانیم، علاوه بر زیرساخت‌ها و بستر‌هایی که نیاز به تهیه آن داریم، باید بتوانیم با منطق مناسب و ظرافت و هنر متعالی، پیام را تبدیل به محتوای قابل عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه برای گرفتن نتیجه خوب باید مباحث در یک فضای همدلی مطرح شود، تصریح کرد: این دور هم جمع شدن‌ها چه به بهانه حلقه صالحین بسیج باشد و چه با عناوین دیگر، باید بتواند همدلی و انس میان ما را افزایش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: امروز جامعه به احساس خوش و نشاط معنوی نیاز دارد و از کمبود آن رنج می‌برد. اگر انسان‌ها از معرفت و کمال و حس خوش معنوی سیراب شوند، برمی‌خیزند و جامعه را به تعالی و اوج می‌رسانند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه به تصویر کشیدن ظرایف الهی ازجمله رسالت‌های صداوسیماست، تصریح کرد: ما امروز زیبایی‌ها و ظرایف عالم خلقت را نمی‌توانیم به زیبایی به قاب تصویر بکشیم، اما در سطوحی پایین‌تر، محاسن نظام اسلامی‌مان را هم باید در کنار نقد‌ها و بیان مشکلات به تصویر بکشیم.

انتهای پیام/ ح/ م
نظرات بینندگان