کد خبر: ۱۴۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۱ دی ۱۳۹۹
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس مطرح کرد؛

اعلامِ نام مسوولین و شهرستان‌هایی که درخصوص یادمان شهدا کوتاهی کرده‌اند/ فارس میزبان پیکر ۱۵شهید گمنام می‌شود

سعید کوشکی با ابراز تاسف از اینکه تعدادی از مسوولین به وعده‌های خود در خصوص یادمان‌های شهدای گمنام عمل نکردند و طی ۴۵ روز اگر به این وعده‌ها عمل نشود نام این افراد و شهرستان‌های مورد نظر در بین اصحاب رسانه اعلام خواهد شد، گفت: کوتاهی در امر دفاع مقدس استان فارس غیر قابل اغماض است.
به گزارش سرویس فرهنگ ایثار و شهادت شیرازه، سعید کوشکی جهرمی امروز با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با دهه فاطمیه و در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، فارس میزبان شهدای گمنام خواهد بود و مسوولین وعده‌های خود را عملی کنند.

وی با اشاره به وجود 124 یادمان شهدای گمنام در استان فارس افزود: در این یادمان ها تقریبا 344 شهید گمنام به خاک سپرده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با تقدیر از مردم که در تمامی استان یادمان های شهدا را حفظ و آباد کردند، اظهار داشت: امروز همه می دانند که وظیفه شان در مقابل شهدا این است که دین خود را نسبت به این بزرگان ادا کنند.

کوشکی با تاکید بر اینکه یادمان های شهدا نیازمند رسیدگی هستند، گفت: با توجه به قول مسؤلین و حرف های آنها متاسفانه هنوز به 30 یادمان رسیدگی نشده است.

وی قبور سربازان گمنام و برخورد مردم در کشور های دیگر مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: بنابر وعده ای که مسوولین داده بودند و به وعده خود عمل نکردند، من در 15 اسفند اسامی مسئولین را به مردم اعلام خواهم کرد که به وعده های گفته شده خود عمل نکردند.


اعلام نام مسوولین و شهرستان‌هایی که در خصوص یادمان شهدا کوتاهی کرده‌اند/ فارس میزبان پیکر شهید گمنام می‌شود

این یادگار دفاع مقدس افزود: این یادمان ها به عنوان مفاخر ملی هستند. متولی یادمان شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس استان است، که باید بسیار به این یادمان ها اعتبار و ارج داده شود و انتظار دارم از مسؤلین استانی که حتما اعتبارات مناسب را پیش بینی کنند.

کوشکی متذکر شد: تعدادی از مسئولین مربوطه به وعده های خود در خصوص یادمان های شهدای گمنام عمل نکردند و در ۴۵ روز اگر به این وعده ها عمل نشود نام این افراد و شهرستان های مورد نظر در بین اصحاب رسانه اعلام خواهد شد.کوتاهی در امر دفاع مقدس استان فارس غیر قابل اغماض است و خبری هایی به گوش می‌رسد فلان موزه راه اندازی شده است. کار موزه خیلی عقب است و در حق دفاع مقدس استان اجحاف می شود.

فارس میزبان پیکر مطهر 15 شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارسادامه داد: با درخواست های زیاد مردم از 39 نقطه از استان فارس به لطف الهی توانستیم 12 مکان را برای دفن پیکر مطهر شهدای گمنام تعین و مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه 15 شهید گمنام در 12 نقطه از استان فارس خاک سپاری خواهند شد، گفت: از این تعداد شیراز میزبان 6 شهید خواهد بود. هر کدام از شهدا در عملیات های مختلفی شهید شده اند که هفت شهید مربوط به عملیات کربلای 5، پنج شهید مربوط به عملیات رمضان، دو شهید دیگر مربوط به عملیات تک سال 67 دشمن و آخرین شهید مربوط به عملیات والفجر مقدماتی است، که پیکر 8 شهید در منطقه شلمچه و 7 نفر در اطراف شت دجله پیدا شده است.

کوشکی با عنوان اینکه سومین حرم اهل البیت (ع) میزبان 6 شهید بزرگ است، خاطرنشان کرد: دو شهید در بهشت احمدی و 4 شهید دیگر در دانشگاه صنعتی شیراز، لشکر عملیاتی 19 فجر، مرکز پشتیبانی منطقه 2 ارتش، مرکز شهید باقری نیروی دریای سپاه به خاک سپرده می شوند.

به گفته وی، شهدای دیگر در در ششده فسا، دانشگاه آزاد آباده، دانشگاه آزاد فیروزآباد، در خفر، یک شهید در دانشگاه دولتی جهرم، موسسه قرآنی فرهنگی امیرالمؤمنین جهرم و یک شهید دانشگاه علوم پزشکی گراش تشییع خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس تاکید کرد: افتخار این است که این شهیدان در روز 24 دی ماه چهارشنبه 8 صبح با رعایت پرتکل های بهداشتی از فرودگاه شیراز مورد استقبال قرار می گیرند و بعد از مراسم استقبال رسمی برنامه ریزی شده داریم که با کاروان شهدا در سطح شهر خواهیم داشت.

اعلام نام مسوولین و شهرستان‌هایی که در خصوص یادمان شهدا کوتاهی کرده‌اند/ فارس میزبان پیکر شهید گمنام می‌شود

وی تصریح کرد: همچنین از روز 24 دی ماه تعدای ازشهدا به شهرستان های محل های خاک سپاری تحویل داده می شود. اولین مراسم تدفین شهدا در روز 25 دی ماه 99 در بهشت احمدی شیراز انجام و شهدای دیگر در روز شنبه 27 دی در 4 نقطه از شهر شیراز تشییع خواهد شد.

انتهای پیام/ ح / م
نظرات بینندگان