کد خبر: ۱۴۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری عامل انتشار مطالب کذب در فضای مجازی تا سرقت میلیاردی طلا با نقشه خواهرزاده

مهم‌ترین اخبار‌ حوادث روز استان را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه‌» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبارحوادث روز استان را می توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

توقیف کالای قاچاق 20 میلیاردی در خرم بید

فرمانده انتظامی استان از توقيف يك کاميون و کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در شهرستان خرم بید خبر داد. 

سردار رهام بخش حبیبی، اظهار کرد: ماموران ايستگاه ايست وبازرسي شهرستان خرم بید هنگام کنترل خودروهای عبوری به يک کاميون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي ادامه داد: در بازرسی از این کامیون، 158 هزار و 250 عدد انواع لامپ های ال اي دي قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه ارزش كالاي قاچاق مکشوفه برابر نظر كارشناسان 20 میلیارد ريال برآورد شده است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز افراد فرصت طلب و سودجو، در اسرع وقت از طريق تماس با تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

سرقت 3 میلیارد طلا با نقشه خواهرزاده

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از دستگيري 2 سارق كه اقدام به سرقت طلاجات به ارزش 3 میلیارد ریال كرده بودند، خبر داد. 

خسرو رزمجويي، بيان كرد: در پي اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت طلاجات از یک خانم در يك منزل مسكوني، موضوع شناسايي و دستگيري سارق یا سارقان در دستور كار پليس قرار گرفت.

وی افزود: شاكي در بازجويي اوليه اعلام كرد با خواهر زاده اش در منزل بوده كه سارقان به صورت غافلگیرانه وارد منزل شده و علاوه بر سرقت طلاجات، خواهر زاده ام را نیز مورد ضرب و جرح قرار داده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه با توجه به نحوه ورود سارقان و اقدام به ضرب و جرح خواهر زاده شاكي احتمال تبانی با سارقان مورد بررسی قرار گرفت، افزود: با انجام بررسي هاي تخصصي و تحقيقات ميداني كارآگاهان پليس آگاهي خواهر زاده شاكي احضار و در بارجویی های تکمیلی اعلام کرد با همدستی و تبانی دو نفر دیگر نقشه سرقت را طراحی و اقدام کرده اند.

رزمجویی با اشاره به کشف طلاجات مسروقه به ارزش 3 میلیارد ریال و تحویل آن به مالباخته، گفت: هر دو متهم با تشكيل پرونده تحويل مقام قضائي شده و تلاش برای دستگیری سایر متهمان این پرونده ادامه دارد.

دستگیری سارقان تجهیزات مخابراتی با 20 فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شناسایی و دستگیری 2 سارق تجهیزات مخابراتی با 20 فقره سرقت خبر داد. 

مهدی جوکار، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پليس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام كارهاي اطلاعاتي و تلاش شبانه روزي، موفق به شناسایی و دستگيري 2 سارق تجهیزات مخابراتی شدند كه در بازرسی از مخفیگاه آنان تعدادی ترانس برق و لوازم مخابراتی كشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروز آباد با اشاره به اينكه در بازجویی های به عمل آمده از متهمان 20 فقره سرقت تجهیزات مخابراتی کشف شد، به شهروندان توصیه كرد: مغازه ها و محل کار خود را با حفاظ و قفل مناسب ایمن و در صورت امکان از نگهبان استفاده کنند.

توقیف 2 نیسان با یک میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد. 
اسماعیل زراعتیان، اظهارداشت: ماموران یگان امداد شهرستان کازرون هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به 2 دستگاه نیسان مظنون و آن ها را متوقف کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسي از اين خودروها، یک هزار و 878 عدد انواع نوشیدنی و 4 دستگاه ماشین لباسشویی قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف و در این رابطه 2 متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه ارزش اموال مكشوفه برابر نظر كارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در اقلید

فرمانده انتظامي شهرستان اقليد از کشف یک میلیارد و 500 میلیون ریال انواع کالای قاچاق خبر داد. 

مراد صارمي، اظهار کرد: در راستاي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامي پاسگاه آسپاس اين شهرستان هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی به يک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسي از این خودرو تعداد زیادی انواع لوازم خانگي قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به اينکه در اين خصوص يک متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد، افزود: ارزش این اموال قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، یک میلیارد و 500 میلیون ريال برآورد شده است.

دستگیری عامل انتشار مطالب کذب در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری شخصی که با باز کردن صفحه در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار مطالب کذب بر علیه شاکی کرده بود، خبر داد. 

فرشید زینلی، اظهار داشت: فردی با در دست داشتن شکایتی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد مطالبی کذب بر علیه وی و خانواده‌اش در فضای مجازی منتشر شده است.

وی ادامه داد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت و  با تحقیقات تخصصی و بررسی فنی صورت گرفته مشخص شد شخصی در فضای مجازی اقدام به جعل صفحه اینستاگرام شاکی و از آن طریق اقدام به انتشار مطالب کذب بر علیه وی کرده است.

زینلی افزود: پس از انجام اقدامات فنی و تشخیص و بهره‌گیری از روش‌های خاص پلیسی متهم مورد نظر شناسایی و دستگیر و به جرم ارتکابی اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه متهم به همراه پرونده تکمیلی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، افزود: افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار مطالب کذب بر علیه دیگران می کنند باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.

كشف يك دستگاه فلزياب در قيروكارزين

فرمانده انتظامي شهرستان قیروکارزین از کشف يك دستگاه فلز ياب و دستگيري يك متهم خبر داد. 

حمید رضا صالحی فرد گفت: ماموران انتظامي شهرستان قیروکارزین از خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه فلزیاب توسط یک نفر مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بيان اينكه در بازرسي از  منزل این  فرد، يك دستگاه فلزياب غير مجاز با تجهیزات کامل كشف و متهم دستگیر شد، افزود: برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 800 ميليون ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین گفت: از شهروندان تقاضا مي شود در صورت اطلاع از فعاليت هاي این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طريق تماس با شماره تلفن110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان