کد خبر: ۱۴۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۹
گزارش «شیرازه» از ۱۶۶مین صحن علنی شورای شهر شیراز؛

از طرح یک‌فوریتی دفن درگذشتگان بدون وجه در بهشت احمدی تا نطق‌هایی که در سال آخر شورا خبر از حل زیرساخت‌های شهری می‌دهند

در ۱۶۶مین جلسه علنی شورای شهر شیراز، طرح یک‌فوریتی دفن درگذشتگان عادی و کرونایی را بدون اخذ وجه در آرامستان بهشت احمدی تا ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، بررسی کردند و این طرح با اعلام وصول، با قید یک‌فوریت برای بررسی به کمیسیون‌های سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری به عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی‌کننده و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک به عنوان کمیسیون فرعی رسیدگی‌کننده ارسال شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علی ناصری در بخشی از نطق پیش از دستور خود ۱۶۶مین جلسه علنی این شورای شهر شیراز گفت: طی دو سال و نیم گذشته با دو رویکرد نرم افزاری و سخت افزاری در صدد ایجاد و فراهم نمودن شرایط عرضه مستقیم محصولات کشاورزی سالم و با کیفیت و همچنین قیمت مناسب، به شهروندان شیرازی بوده است.

تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از بازارچه طبقاتی خیابان کارگر

از طرح یک‌فوریتی دفن درگذشتگان بدون وجه در بهشت احمدی تا نطق‌هایی که در سال آخر شورا خبر از حل زیرساخت‌های شهری می‌دهند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ادامه داد: در این راستا ۱۵ محصول مهم و پر مصرف بخش کشاورزی که سلامت آنها توسط نهادهای نظارتی معتبر، قابل گواهی و ردیابی است، انتخاب شدو برای تسهیل این مهم، تفاهم‌نامه‌ای هشت جانبه با هدف جلب همکاری‌های بین دستگاهی به منظور ایجاد ساز‌و‌کارهای لازم برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد به همراه بسته‌های تشویقی هر اداره و سازمان طوری منعقد گردید که حذف واسطه گری، ارتقای سطح سلامت و دسترسی بی واسطه شهروندان به محصولات مورد اشاره مد نظر قرار داده شد. 

ناصری اضافه کرد: جهت اجرایی شدن این کار ارزشمند مقرر شد علاوه بر بازارچه های قبلی؛ شهرداری در تمام مناطق ۱۱گانه شهری، ۲۲ بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد را به قسمی شکل دهد که با استفاده از ظرفیت مناطق یازدگانه شهری، سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی و تشکل‌های تولیدی و توزیعی بخش کشاورزی، ضمن حذف و کاهش واسطه‌گری با هدف کاهش قیمت‌ها، در بازارچه‌های ۲۲گانه شهری محقق گردد.

وی اظهار کرد: از شهردار شیراز نیز تقاضا می‌شود تمهیدات لازم را به منظور تسریع در تکمیل و بهره برداری از بازارچه طبقاتی خیابان کارگر را به نحوی بکار بندد تا ضمن سامان‌دهی شاغلان حوزه عرضه میوه و تره بار و ماهی فروشان واقع در بازارچه دروازه کازرون؛ شرایط مناسب برای ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان فراهم شده تا از بُعد بهداشتی و منظر شهری نیز وضعیت قابل قبولی را در این مقوله شاهد باشیم.

حل مشکلات اساسی شهرک شهروزشهر در گروی تعیین تکلیف این شهرک از طریق متولیان و دستگاه‌های استانی و شهرستانی است

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه در حریم شهر شیراز (بخصوص در حاشیه‌های شرقی و جنوبی) روستاهای زیادی واقع شده اند که باوجود نزدیکی به شهر، بخاطر عدم الحاق به محدوده شهری و عدم امکان ارائه خدمات توسط شهرداری، از کمبود زیرساخت‌های موردنیاز رنج می برند،گفت: تبعات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی این امر به شهر تحمیل می شود پس باید قبل از افزایش معضلات و توسعه بی رویه ساخت و سازهای بی ضابطه با بررسی کارشناسی تعیین تکلیف شوند.

نواب قائدی افزود: در محدوده ورودی شرق شیراز، شهرک شهروز شهر واقع شده که حدود۳۰۰خانوار در آن زندگی می کنند و ۳۰سال است که در بلاتکلیفی بسر می برند که توسط سازمان مسکن و شهرسازی و اداره اوقاف در قالب ایجاد شهرک منفصل خصوصی به مستأجرین واگذار شده، به دلیل نبود انجام تعهدات توسط مستأجرین از حداقل امکانات موردنیاز بی بهره مانده اند و در واقع هیچ گونه اقدام مؤثری از طریق مستأجرین برای این شهرک انجام نشده است.

تا سه ماه آینده، شاهد رونمایی از سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت در سطح قابل توجهی از معابر شهر خواهیم بود

رییس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، ایمنی و حفظ جان و تامین سلامت شهروندان از مهم‌ترین رسالت‌های بر عهده ما است، عنوان کرد: بررسی تصادفات و سوانح ترافیکی نشان می‌دهد، سرعت مهمترین عامل در بروز تصادفات به ویژه تصادفات جرحی و فوتی است، پس لازم است تا سرعت تردد در سطح معابر شریانی و پرسرعت کنترل و مدیریت شود.

 لیلا دودمان با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته تا سه ماه آینده، به تدریج، شاهد رونمایی از سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت در سطح قابل توجهی از معابر شهر خواهیم بود، افزود: اولویت بعدی در حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک، مربوط به اطلاع‌رسانی لحظه‌ای از وضعیت ترافیک معابر است که چندین پروژه در این زمینه تعریف و در حال انجام است.

به گفته وی؛ پارکینگ‌ها از دیگر زیرساخت‌های حوزه حمل‌و‌نقل شهری است که به سبب تعدد استفاده شهروندان، ارتقای خدمات آنها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و هوشمندسازی در این راستا راهکار بسیار موثری است که در دستور کار کمیسیون هوشمندسازی قرار دارد.

از طرح یک‌فوریتی دفن درگذشتگان بدون وجه در بهشت احمدی تا نطق‌هایی که در سال آخر شورا خبر از حل زیرساخت‌های شهری می‌دهند
مصوبات ۱۶۶مین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

 در ۱۶۶مین جلسه علنی این شورا، اعضا طرح یک‌فوریتی دفن درگذشتگان عادی و کرونایی را بدون اخذ وجه در آرامستان بهشت احمدی تا  ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، بررسی کردند؛ این طرح ضمن اعلام وصول، با قید یک‌فوریت برای بررسی به کمیسیون‌های سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری به عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی‌کننده و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک به عنوان کمیسیون فرعی رسیدگی‌کننده ارسال شد. 

در ادامه، اعضای شورای شهر شیراز، «آیین‌نامه برون‌سپاری خدمات شهرسازی شهرداری شیراز» را به‌منظور واکاوی بیشتر به دو کمیسیون شهرسازی و معماری و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارسال کردند. 

همچنین در دیگر دستور کار این شورا، طرح یک‌فوریتی جمعی از اعضا درباره مساعدت به تیم فوتبال بانوان قشقایی شیراز که از سوی کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شده بود، از نظر گذراندند و در نهایت، تصمیم بر آن شد که موضوع برای روشن‌تر شدن زوایای آن مجددا به دو کمیسیون یادشده بازگردد تا پس از حصول نتیجه، ظرف مدت دو هفته به صحن شورا ارسال شود. 

طرح کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا، درباره «امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی فیزیکی احداث شهربازی بزرگ شیراز در محل اراضی گود سیمان» در ادامه این جلسه، در شورای شهر شیراز مطرح شد؛ بر این اساس، شهرداری شیراز موظف شد ظرف مدت دو ماه برای انعقاد قرارداد با مشاور و جانمایی و تهیه طرح امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی فیزیکی احداث این شهربازی اقدام کند. 

در ادامه این جلسه، دو طرح کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات، یکی درباره «مدیریت و انتشار داده‌های شهری» و دیگری درباره «کسب‌و‌کارهای نوپا و استارتاپ‌ها» به شورا ارائه شد؛ در این زمینه، اعضای شورا متفقا به بررسی مجدد این دو طرح در کمیسیون‌های هوشمندسازی و فناوری اطلاعات و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک رای دادند.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز "دستورالعمل اجرايی بند ۵ ماده ۸۰ قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شورای اسلامی كشور و انتخاب شهرداران" را با یک ماده واحده تصویب کردند.

انتهای پیام/س/ م

نظرات بینندگان