کد خبر: ۱۴۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از قتل خانوادگی تا مهار آتش‌سوزی خودرو در شیراز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

دستگیری قاتل بلافاصله پس از وقوع قتل در شیراز 

فرمانده انتظامي شيراز از دستگيري قاتل 28 ساله بلافاصله پس از وقوع قتل در يكي از روستاهاي اين شهرستان خبر داد. 

فرج شجاعي، اظهار داشت: پس از گزارش پليس 110 مبني بر يک مورد درگيري منجر به قتل در یکی از روستاهای شهرستان شیراز، بلافاصله تيمي از ماموران انتظامي در محل حاضر شدند.

وي ادامه داد: در تحقيقات اولیه پليس مشخص شد جوان 28 ساله ای به دلیل اختلافات خانوادگی با پدر 69 ساله خود درگیر و این درگیری منجر به خفه شدن پدر توسط پسر می شود.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز تصريح کرد: با سرعت عمل و تلاش مأموران انتظامی، قاتل بلافاصله پس از وقوع قتل در مخفيگاهش شناسايي و دستگیر شد.

شجاعي در پایان گفت: عاقبت انديشي در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مسئله و احترام به قانون مي تواند از وقوع جرائم اين چنيني جلوگيري کند.

کشف 208 کیلو حشیش در عملیات مشترک پلیسی 

در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان های فارس و کرمان، 208 کیلو حشیش کشف شد. 

 در پي اقدامات اطلاعاتي پليس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مبنی بر دپو مواد مخدر توسط قاچاقچیان در شهرستان  سیرجان استان کرمان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

این گزارش حاکیست؛ مراتب به پليس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اطلاع و اکيپی از مأموران با پشتيباني و هدايت اطلاعاتي پليس مبارزه با مواد مخدر استان فارس به محل مورد نظر اعزام شدند.

مأموران انتظامی در بازرسی از محل دپو مواد مخدر در یکی از محله های شهرستان  سیرجان ، 208 کیلو حشیش کشف و در این رابطه یک سوداگر مرگ را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی دادند

فروشنده غیر مجاز اقلام دارویی در دام پلیس فتا 

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فروشنده غیر مجاز اقلام دارویی در فضای مجازی خبر داد. 

حشمت سلیمانی، اظهار داشت: در پی رصدهای هوشمندانه صورت گرفته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، صفحه اینستاگرامی فعال در زمینه فروش داروهای غیرمجاز و نایاب مشاهده شد که با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات فنی و مهندسی، هویت گرداننده این صفحه اینستاگرامی را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند. 

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی داروهای نایاب کشف شد، گفت: در تحقیقات اولیه متهم بیان کرد که هیچ گونه مجوز، شناخت و تجربه قبلی در زمینه فروش اقلام داروئی نداشته و به طمع کسب مال اقدام به ایجاد یک صفحه در خصوص فروش اقلام دارویی کرده است.

 سلیمانی خاطر نشان کرد: برخی از افراد صرفا به قصد کلاهبرداری اقدام به تبلیغ جهت فروش  محصولات دارویی در فضای مجازی می‌کنند و پس از دریافت وجه هیچگونه خدمتی ارائه نمی‌دهند، در برخی از تبلیغات دیگر نیز مشاهده شده که داروهای تحویل شده ناسازگار با شرایط بیمار بوده به گونه ای که در مواردی باعث بستری شدن استفاده کنندگان این داروها در بیمارستان شده است و یا داروها در شرایط غیر استاندارد نگهداری می شدند.

وی گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

کشف احشام قاچاق در  داراب  

فرمانده انتظامی داراب از کشف 35 رأس احشام قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 
 
علیرضا نوشاد، گفت: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام ، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به 2 دستگاه خودرو پژو و یک خودرو پراید مشکوک و آنها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها، 35 رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف و در این رابطه 3 متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق کشف‌ شده توسط کارشناسان یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی هرگز اجازه نخواهد داد قاچاقچيان ، اقتصاد کشور را متزلزل کنند و با قاطعيت با اين موضوع برخورد می کند.

کشف خودرو سرقتی در  فسا  

فرمانده انتظامی فسا از کشف خودرو پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

محمدهاشم قسام در تشریح این خبر گفت: ماموران گشت انتظامی کلانتری  شهداء  این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد خودرو یک روز قبل در حوزه استحفاظی شهرستان شیراز به سرقت رفته است.

قسام خاطر نشان کرد: راننده و سرنشین خودرو دستگیر و خودرو نیز با دستور قضائی به مالباخته تحویل داده شد.

توقیف کالای قاچاق میلیاردی در ممسنی  

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف یک اتوبوس و کشف کالای قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

 محمد نیکبخت ، بیان کرد: ماموران انتظامي این شهرستان در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز و هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور   کوه چنار- ممسنی  به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند .

وي افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، مقادیری کالای قاچاق شامل 6 دستگاه لپ تاپ، 5 دستگاه تبلت، 32 عدد فلش ارز دیجیتال، 21 بسته شکلات خارجی، 7 عدد گوشی هوشمند، 51 عدد شیشه نسکافه و یک دستگاه صحفه مانتیور کشف کردند.

 فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بيان اينكه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را 4 میلیارد ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: یک متهم در اين رابطه دستگير و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني، به مرجع قضائي معرفي شد.

طرح انضباط بخشي ترافيكي در شهرستان  آباده  

فرمانده انتظامي شهرستان آباده از توقيف 87 دستگاه وسيله نقليه متخلف در اجراي طرح انضباط بخشي ترافيكي خبر داد. 

سيدابوالفضل مسعودي، اظهار داشت: طرح انضباط بخشي ترافيكي با هدف برخورد با وسائل نقليه متخلف در سطح شهرستان آباده توسط ماموران در دو هفته اخير به مرحله اجرا درآمد.

وي با بيان اينكه در نتيجه اين طرح، 33 دستگاه موتورسيكلت و 54 دستگاه خودرو متخلف توقيف و روانه پاركينگ شد، افزود: نداشتن پلاك، حركات نمايشي، تغيير در صداي وسيله نقليه و ايجاد مزاحمت براي شهروندان از دلايل عمده توقيف بوده است.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده خاطر نشان كرد: اين طرح به صورت مستمر ادامه دارد و از مردم انتظار مي رود به صورت قانونمند تعامل و همكاري لازم را با پلیس داشته باشند.

كشف 4 دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق در جهرم 

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از كشف 4 دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق به ارزش 400 ميليون ريال خبر داد. 

 خسرو رزمجويي ، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبر مبنی بر اینکه فردی سودجو، در منزل شخصی خود اقدام به راه اندازی مرکز تولید ارز دیجیتال کرده، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی محل مذکور شده كه پس از هماهنگي قضايي به محل مورد نظر اعزام و در در بازرسی از آن مکان، 4 دستگاه استخراج ارز ديجيتال (بيت كويين)  قاچاق به همراه متعلقات کشف که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن ها 400 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: تلاش جهت دستگيري متهم ادامه دارد.

کشف احتکار آرد در  فیروزآباد  

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف 89 کیسه 50 کیلوگرمی آرد احتکار شده در آن شهرستان خبر داد. 

 مهدی جوکار  در تشریح اين خبر گفت: در پي كسب خبري مبني بر احتكار آرد توسط یک نفر، پیگیری موضوع در دستور كار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وي گفت: ماموران پس از هماهنگي قضائي به اتفاق بازرسان اتاق اصناف و اداره صمت به محل مورد نظر عزیمت و در بازرسي از آن انبار موفق شدند، 89 کیسه 50 کیلوگرمی آرد را كشف كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه و پلمپ مكان مورد نظر، خاطر نشان کرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 89 میلیون ریال برآورد كرده‌اند.

كشف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال کالاي قاچاق در  مهر   

فرمانده انتظامي شهرستان مهر از كشف محموله 2 میلیارد و 500 ميليون ريالي كالاي قاچاق در بازرسی از یک پراید خبر داد. 

عظیم اله کرمی اظهار داشت: در پي دريافت خبري مبني بر تردد قاچاقچيان کالا از محورهاي ارتباطي شهرستان مهر، ماموران انتظامي به محور  مهر - شیراز  اعزام شدند.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي طي عمليات ايست و بازرسي در اين محور به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، 250 دستگاه آداپتور برق و 250 عدد لامپ قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

کرمی گفت: برابر نظریه کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

ایست پلیس  کوه چنار  به اتوبوس حامل كالاي قاچاق
 
فرمانده انتظامي كوه چنار از كشف يك محموله قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

 لطف الله محمدي، بیان کرد: در راستاي مبارزه همه جانبه با پديده شوم کالاي قاچاق، مأموران انتظامي  این  شهرستان در ايست و بازرسي مقطعی در محور  بندر عسلويه- اصفهان ، به يك دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسي از این خودرو،  تعداد 5 دستگاه سرسیلندر خودرو خارجی، یک دستگاه موتور خودرو خارجی، 5 عدد سینی و فن دو موتوره کامل خودرو خارجی و 38 عدد پمپ هیدرولیک خودرو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

 محمدي با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر شد،گفت:کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را  500 میلیون ریال اعلام کردند.

بی‌احتیاطی هنگام تخلیه بار منجر به واژگونی کامیون کمپرسی شد.

 در پی تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع‌رسانی این حادثه،  بلا‌فاصله تیم امداد و نجات  ایستگاه‌ 22 به همراه خودروی‌های‌امداد رسان در ساعت 23:42  شب گذشته روانه محل حادثه در کمربندی حسین الهاشمی شدند.

 براساس این گزارش یک دستگاه کامیون کمپرسی حامل سنگ و خاک، در حال تخلیه بار بود که ناگهان واژگون شد .

نیروهای عملیات با حضور در محل بلافاصله پس از ایمن‌سازی و چیدن علائم هشدار دهنده در اطراف حادثه هم‌زمان به رفع نشت گازوئیل از باک خودرو پرداختند. خوشبختانه راننده کامیون که به طرز عجیبی از این حادثه جان سالم بدر برده بود و قبل از رسیدن نیروهای عملیات توسط افراد حاضر از خودرو خارج شده بود.

 در پایان  نیروهای عملیات با بازگرداندن خودرو به حالت اولیه و ایمن‌سازی محل حادثه به عملیات خود پایان دادند. به توصیه کارشناسان سازمان آتش‌نشانی رانندگان خودروهای سنگین باید قبل از بارگیری و همچنین هنگام تخلیه بار، کاملاً محیط را ایمن کرده و از سلامت خودرو خود آگاه باشند.

 مهار آتش سوزی خودرو در حیاط منزل مسکونی

روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز از مهار آتش سوزی خودرو در حیاط منزل مسکونی توسط آتش نشانان این سازمان در خیابان کارگران، خبر داد.

براساس گزارش اعلام شده از این حادثه آتش سوزی یک دستگاه خودروی پژو 405 در حیاط منزل مسکونی در خیابان کارگران با حضور آتش نشانان ایستگاه شماره سه سازمان آتش نشانی شیراز خاموش شد.

این حادثه ظهر امروز ساعت 13:20 دقیقه رخ داد و پس از اطلاع رسانی آن به سامانه 125،آتش نشانان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده شد در قسمت حیاط یک منزل مسکونی، یک دستگاه خودروی پژو 405 به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده و شعله‌های آتش به سرعت در حال سرایت به منزل بود که نیرو‌های عملیاتی بلافاصله پس از قطع جریان برق خودرو و ایمن سازی محل حادثه، با استفاده از لوله‌های آبرسانی و خاموش کننده های دستی شعله‌های آتش را مهار و به طور کامل خاموش کردند.

حضور سریع و تلاش اصولی تیم های آتش نشانی در این عملیات باعث جلوگیری از بروز خسارت های مالی و جانی به افراد درگیر در حادثه شد.

انتهای پیام/ س / م

نظرات بینندگان