کد خبر: ۱۴۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۹

خانواده‌های بدون فرزند اولویت اول در پذیرش فرزندخواندگی / زنان مجرد صاحب فرزند می‌شوند

مدیرکل بهزیستی فارس گفت؛ همه افراد متقاضی فرزندخواندگی چه در داخل و چه در خارج از کشور می‌توانند فرایندهای ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری های لازم را به شکل الکترونیکی دنبال کنند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید محمد صادق کشفی نژاد مدیر کل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه سطح سواد خانواده یکی از اولویت های مهم در واگذاری فرزند به آنهاست گفت؛ اولویت اول واگذاری فرزند با خانواده‌های فاقد فرزند است. همچنین خانم های مجرد می توانند درخواست خود را به عنوان اولویت دوم در پذیرش فرزند ثبت نمایند. 

کشفی نژاد ادامه داد: اولویت سوم با خانواده های دارای فرزند است که پس از تقاضا درخواستشان مورد بررسی قرار می گیرد.

او گفت : در حال حاضر مشکلی در فرایند فرزندخواندگی در کشور وجود ندارد و فرزند خواندگی طبق روال مرسوم انجام می‌شود اما تا حد امکان روندهای اداری آن به صورت غیر حضوری است.

او همچنین بیان داشت :  استان فارس در ۹ ماهه اول سال ۹۹، تعداد ۷۸ فرزند را به خانواده‌های متقاضیان واگذار نموده است که از این تعداد ۴۴ فرزند دختر، ۳۴ فرزند پسر و ۳ فرزند هم به صورت امین موقت می باشند که به فرزندخواندگی سپرده شده اند.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود :  تعداد ۳۴۰ متقاضی تا ابتدای سال ۹۹ در پشت نوبت فرزندخواندگی قرار دارند. او خاطر نشان کرد؛ متقاضیان می توانند با توجه به راه اندازی سامانه فرزندخواندگی از اردیبهشت ماه سال جاری، درخواست خود را ثبت نموده و فرایند را طبق تاریخ تقاضای خود تا مرحله نهایی به اتمام برسانند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان