کد خبر: ۱۴۴۰۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۹
رئیس بسیج جامعه پزشکی:

واکسن خارجی تاثیری بر مرگ‌ومیر و مبتلایان کرونا در آمریکا نداشته است/ ۶۰درصد پزشکان آمریکایی مخالف دریافت واکسن کرونا هستند

شاهین محمدصادقی در گفتگوی اختصاصی با «شیرازه» گفت: بحث بر سر این ماجراست که اگر واکسن خارجی کرونا موثر است و باعث نجات و ایمنی افراد می‌شود، ما اجازه دهیم که در غرب مراحلش را طی کند و آمریکایی‌ها از ایمنی نداشتن و آمار روزانه مبتلایان و مرگ‌ومیر چهارهزارنفری نجات پیدا کنند، بعد ما به سراغ آن برویم.
به گزارش سرویس اجتماعی و سلامت شیرازه، شاهین محمدصادقی در گفتگوی اختصاصی با این رسانه در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ممنوعیت استفاده از واکسن خارجی کرونا، اظهار کرد: اساسا تولید واکسن پروسه‌ای طولانی مدتی دارد و خیلی مواقع ممکن است در طول زمان تصمیمات برای استفاده از واکسن تغییر کند.

وی افزود: بحث بر سر این ماجرا است که اگر واکسن خارجی کرونا موثر است و باعث نجات و ایمنی افراد می‌شود، ما اجازه دهیم که در غرب مراحلش را طی کند و آمریکایی‌ها از ایمنی نداشتن و آمار روزانه مبتلایان و مرگ‌ومیر چهارهزارنفری نجات پیدا کنند، بعد ما به سراغ آن برویم.
واکسن خارجی تاثیری بر مرگ‌ومیر و مبتلایان کرونا در آمریکا نداشته است/ ۶۰درصد پزشکان آمریکایی با زدن واکسن به خودشان مخالف هستند

نماینده اسبق مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر این موضوع که با این تعداد کشته و مبتلایان روزانه در غرب مشخص است که خود هنوز ایمن نیستند و واکسن یا هنوز اثر بخشی خود را نشان نداده یا خود آنها هم تردید دارند، گفت: این سوال مطرح است که ما چرا باید عجله کنیم و پیشقدم شویم؟

محمدصادقی ذر ادامه این گفتگو با شیرازه بیان کرد: مطلب مهم و حائز اهمیت دیگر این ست که حدود 60 درصد پزشکان آمریکایی با زدن واکسن به خوشان مخالف هستند و در انگلیس نیز بالای 40 درصد مردم از زدن واکسن خودداری کردند و گفتند به واکسن فایزر آمریکایی اصلا اعتماد نداریم و در آلمان نیز 48 درصد اعلام کرده‌اند واکسن نمی‌زنند پس حتما مردم این کشورها هم اعتمادی به این واکسن‌ها ندارند.

وی با تاکید بر این پرسش که پس چرا مردم ما عجله می‌کنند، تصریح کرد: ما که در آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر شرایط بسیار بهتری نسبت به آن‌ها داریم و این درحالی است که کشورهای غربی از جمله آمریکا روزانه بیش از یک هزار نفر مبتلا دارند و ما زیر 100 نفر و این نشان دهنده تغییر محسوس ایران در کنترل بیماری است.

این مدرس دانشگاه در پایان با تاکید بر این مطلب که فعلا زدن واکسن تغییر جدی ایجاد نمی‌کند، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در تاریخ پزشکی بسیار مشهود است این است که  کشورهای غربی واکسن‌ها و داروهای جدید تولید شده خود را به عنوان خدمات بشردوستانه اما با هدف تست دارو به کشورهای آفریقایی می‌برند و اگر نتیجه‌ای حاصل شد، برای مردم خود هم استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/س /م
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹
0
اطلاعاتی که بنده دارم که اسناد ان نیز موجود است پزشکان امریکایی منتظرن واکسن ایرانی به بازار بیایید وانها از ان استفاده کنند برای همین واکسن امریکایی رانزده اند درود برایران
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹
0
اطلاعاتی که بنده دارم که اسناد ان نیز موجود است پزشکان امریکایی منتظرن واکسن ایرانی به بازار بیایید وانها از ان استفاده کنند برای همین واکسن امریکایی رانزده اند درود برایران