کد خبر: ۱۴۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۹

ساختمان پایگاه اورژانس دانشگاه شیراز در جاده باجگاه افتتاح شد

در پی مطالبات و پیگیری‌های مکرر دانشگاهیان دانشگاه شیراز به‌منظور استقرار پایگاه اورژانس در دانشکده‌ کشاورزی دانشگاه شیراز، واقع در جاده شیراز -باجگاه، این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز اورژانس فارس راه‌اندازی شد.
به گزارش سرویس دریافت خبر اجتماعی و سلامت شیرازه، ساختمان پایگاه اورژانس 115 دانشکده‌ کشاورزی دانشگاه شیراز، با حضور نادگران رئیس دانشگاه شیراز، محمدجواد مرادیان رئیس مرکز اورژانس فارس و جمعی از دانشگاهیان دانشگاه شیراز و کارکنان مرکز اورژانس فارس افتتاح شد.

در پی مطالبات و پیگیری‌های مکرر دانشگاهیان دانشگاه شیراز، به‌منظور استقرار پایگاه اورژانس در دانشکده‌ کشاورزی دانشگاه شیراز، واقع در جاده شیراز -باجگاه، این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز اورژانس فارس راه‌اندازی شد.

رئیس دانشکده‌ کشاورزی دانشگاه شیراز در آیین افتتاحیه‌ این مرکز با ابراز خرسندی از راه‌اندازی این پایگاه و قدردانی از دست‌اندرکاران، گفت: پایگاه اورژانس115 دانشکده‌ کشاورزی، با هدف خدمت‌رسانی و سرویس‌دهی به دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت‌علمی دانشکده‌ کشاورزی و همچنین مردم منطقه‌ی باجگاه راه‌اندازی شده است.

سیدمحسن تقوی افزود: این پایگاه با ساختمانی به‌متراژ حدود ۱۰۰مترمربع در دانشکده‌ی کشاورزی، مجهز به امکانات لازم ازجمله ۲ دستگاه آمبولانس، با حضور شبانه‌روزی و تمام‌وقت دو کارمند مرکز اورژانس، در دو شیفت، راه‌اندازی شده و آماده‌ی خدمت‌رسانی است.

رئیس مرکز اورژانس فارس نیز در این مراسم، ضمن قدردانی از همه‌ی دست‌اندرکاران احداث این مرکز، ابراز داشت: راه‌اندازی این پایگاه مصداق یک همدلی و هم‌افزایی بین همه‌ی دستگاه‌های مرتبط با این پایگاه اورژانس مانند دانشگاه شیراز، شورای شهر باجگاه و... است.

مرادیان اظهار داشت: این پایگاه باتوجه به موقعیت خاص دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه شیراز در این دانشکده استقرار یافته، اما هر خدمتی که لازم باشد به همه‌ی مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه شیراز نیز با بیان اینکه افتتاح این پایگاه اورژانس یکی از آرزوهای دیرینه‌ی مردم منطقه‌ی باجگاه به‌طور عمومی و اعضای دانشکده‌ی دامپزشکی و کشاورزی دانشگاه شیراز به‌طور خاص بوده است؛ گفت: جوانان زبده‌ی این مرزوبوم به دست ما سپرده شده و احداث این پایگاه به‌منظور رفاه حال این عزیزان و پیشگیری از اتفاقات غیرمترقبه، از خواسته‌های دیرباز ما بوده است.

نادگران با اشاره به حادثه‌ ناگوار فوت دو دانشجوی دانشگاه شیراز در سال گذشته بر اثر تصادف در این جاده، ضمن ابراز تأسف از این رخداد، بر ضرورت احداث این پایگاه برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر اعضای خانواده‌ی دانشگاه شیراز و همچنین مردمان روستای باجگاه تأکید کرد و از زحمات و تلاش‌های همه‌ی دست‌اندرکاران به‌ویژه کارکنان مرکز اورژانس فارس و همکاری دانشگاه علوم پزشکی فارس قدردانی نمود.

ستایش، معاون اداری مالی دانشگاه شیراز  نیز، ضمن ابراز شادمانی از افتتاحیه‌ی این پایگاه و قدردانی از مرکز اورژانس فارس، از احداث یک پایگاه اورژانس دیگر در سطح پردیس ارم دانشگاه شیراز خبر داد که با همکاری خیرین، دانشگاه علوم پزشکی و مرکز اورژانس فارس در حال پیگیری است و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

گفتنی ا‌ست، دانشکده‌ دامپزشکی و کشاورزی دانشگاه شیراز در ۱۲ کیلومتری شیراز و در جاده‌ی شیراز- اصفهان موسوم به باجگاه واقع شده است و علاوه‌بر فضای تحصیلی، خوابگاه‌ها و حتی منازل برخی استادان نیز در این مکان قرار دارد.

انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان