کد خبر: ۱۴۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۹
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس:

تولیدکنندگان دام و طیور فارس حمایت می‌شوند

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس از حمایت از تولیدکنندگان دام و طیور استان با خرید گوشت گوساله و مرغ مازاد بر مصرف خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، رهام رحمانی در جمع خبرنگاران گفت: خرید گوشت گوساله از دامداران استان به صورت پنج تکه و به قیمت هر کیلوگرم ۸۲ هزارو پانصد تومان در حال انجام می باشد.

وی با بیان اینکه استان فارس دارای ظرفیت مازاد تولید داخلی گوشت گوساله و مرغ است و اداره کل پشتیبانی امور دام بر اساس مجوز کارگروه تنظیم بازار کشور و دستورالعمل های شرکت برای حمایت از تولیدکنندگان استان به خرید گوشت گوساله از آن ها اقدام کرده است، گفت: اولویت خرید گوشت گوساله در استان از تولیدکنندگان و تشکل هایی همچون تعاونی ها، اتحادیه ها و زنجیره های بخش تولید است.

رحمانی همچنین با تاکید بر آمادگی اداره کل پشتیبانی امور دام استان برای خرید مرغ تولیدی مازاد بر مصرف در سطح استان و حمایت از تولیدکنندگان گفت: مرغداران، تعاونی ها، اتحادیه ها و زنجیره های فعال در زیربخش طیور می توانند در صورت تمایل، به اداره کل پشتیبانی امور دام استان مراجعه کرده و با اخذ قرارداد، مرغ تولیدی خود را از قرار هر کیلوگرم ۱۸ هزار و هفتصد تومان برای خط یک و ۱۹ هزارو پانصد تومان خط دو تحویل شرکت پشتیبانی امور دام دهند.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر محدودیتی برای عقد قرارداد و خرید گوشت قرمز و مرغ منجمد وجود ندارد، افزود: در سال اخیر ۵۶۱۱ تن مرغ منجمد و ۳۹۰ تن گوشت گوساله منجمد مازاد بر مصرف، از تولیدکنندگان در سطح استان خریداری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از روند کاهشی قیمت نهاده ها خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود ۱۶۵ هزار تن نهاده های دامی(۴۱ هزار تن ذرت، ۶۶ هزار تن کنجاله سویا و بیش از ۵۸ هزار تن جو) مستقیماً از طریق این اداره کل  بین تولیدکنندگان حوزه دام و طیور در سطح استان توزیع گردیده است.

رحمانی خاطر نشان کرد: با توجه به روند مناسب ارسال نهاده از بنادر و ذخیره سازی این نهاده ها در انبارهای استان و ادامه برنامه خرید مازاد بر مصرف توسط این اداره کل در ماههای پایانی سال، تولیدکنندگان عزیز با آرامش خاطر فعالیت های تولیدی خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/س/ م
نظرات بینندگان