کد خبر: ۱۴۴۱۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۹
در ۱۶۷مین جلسه شورای شهر شیراز بررسی شد؛

ایرادهای فرمانداری شیراز به مصوبات‌ عوارض ارزش‌افزوده ناشی از تغییر كاربری املاک و احداث آرامستان مشاهیر

در ۱۶۷مین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، ایراد فرمانداری به مصوبه‌ای با عنوان عوارض ارزش‌افزوده ناشی از تغییركاربری املاک مورد بررسی قرار گرفت و شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه ایراد‌های یادشده خارج از حدود صلاحیت و اختیارات هیأت تطبیق است، مصوبه را برای اجرا به شهرداری شیراز ابلاغ کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، شورای شهر شیراز امروز دوشنبه ۲۹دی‌ماه در ۱۶۷مین جلسه علنی خود، طرح یک‌فوریتی دفن رایگان درگذشتگان، اعم از فوت عادی و کرونایی را در آرامستان بهشت احمدی تا تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ مورد بحث و بررسی قرار داد.

اعضای این شورا در نخستین دستورکار خود، موضوع را جهت بررسی بیشتر، مجدد به کمیسیون‌های سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری باعنوان کمیسیون اصلی رسیدگی‌کننده و برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک باعنوان کمیسیون فرعی رسیدگی‌کننده ارجاع دادند و مقرر شد نتایج ظرف مدت دو هفته برای تصمیم‌گیری نهایی به شورا ارائه شود.

ایرادهای فرمانداری شیراز به مصوبه‌ عوارض ارزش‌افزوده ناشی از تغییر كاربری املاک تا احداث آرامستان مشاهیر
دستور کار بعدی شورای شهر شیراز، به ایراد فرمانداری درباره احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران شیراز اختصاص یافت و در نهایت اعضای شورا با یک ماده‌ واحده این مصوبه را اصلاح‌کردند و در ادامه شهرداری شیراز مکلف شد با هماهنگی دستگاه‌های مربوط درباره تغییر كاربری و استفاده از زمین پارک حاشیه‌ای واقع در سه‌راه دارالرحمه به‌منظور اختصاص قطعه آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران شیراز اقدام کند. 

در ادامه این جلسه، شورای این کلان‌شهر، ایراد فرمانداری به مصوبه قدرالسهم سرانه خدمات عمومی موضوع ماده ١٠١ اصلاحی قانون شهرداری را مورد بررسی قرارداده و با اصلاح ماده‌ واحده و الحاق یک بند با عنوان بند ۶ و سه تبصره با شماره‌های ۸ و ۹ و ۱۰ بار دیگر به‌ تصویب اعضا رسید. 

در ادامه در ۱۶۷مین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، ایراد فرمانداری به مصوبه‌ای با عنوان عوارض ارزش‌افزوده ناشی از تغییركاربری املاک مورد بررسی قرار گرفت و شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه ایراد‌های یادشده خارج از حدود صلاحیت و اختیارات هیأت تطبیق است، مصوبه را برای اجرا به شهرداری شیراز ابلاغ کردند.

لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره قیمت‌های ملاک عمل به‌منظور محاسبه عوارض و بهای خدمات شهرداری مورد دیگری بود که در این جلسه بررسی و در نتیجه آن، موضوع با قید یک فوریت به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شد.

 انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
روزبه
Germany
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹
0
جریان سازی شیرازه تعطیل شده....در حدی که بگن ما هم هستیم کار میشه...این شورای شهر را باید به توپ بست...