کد خبر: ۱۴۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

توجه شهید سلیمانی به فرزندان شهدا به روایت یک عکاس+تصاویر

علی قنبرلو گفت: در زمان مراسم تشییع و تدفین شهید الله دادی در جمعیت، شهید سلیمانی در کنار استاندار کرمان و امام جمعه شهرستان سیرجان و سایر مسئولان نشسته بودند که یک دفعه متوجه شد فرزندان شهید الله دادی پشت سر ایشان قرار گرفته اند و همان گونه که در تصاویر زیر مشخص است، شهید سلیمانی از فرزندان شهید خواستند که در جلو ایشان بنشینند.
به گزارش سرویس رصد فرهنگ ایثار و شهادت شیرازه، ۲۸ دی ماه مصادف با ششمین سالروز شهادت سردار شهید محمد علی الله دادی است. 

راه آرمان نوشت: سردار محمدعلی الله‌دادی سال ۱۳۴۱ در روستای پاریز از توابع شهرستان سیرجان به دنیا آمد.

با شروع انقلاب وارد نهادهای انقلابی شد و در سال ۱۳۶۲ برای خدمت به مناطق محروم به شهرستان کهنوج رفت.

در دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ لشکر ثارالله به عضویت در تیپ ادوات درآمد و پس از شهادت حاج مهدی زندی مسئولیت فرماندهی تیپ ادوات لشکر را برعهده گرفت.

جانشینی لشکر ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی، فرماندهی تیپ رمضان لشکر ۲۷ حضرت رسول(ص) و فرماندهی سپاه الغدیر یزد و… از دیگر مسئولیت‌های وی پس از دوران دفاع مقدس است.

سردار شهیدمحمدعلی الله دادی روز یک شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۸ در حالی که برای بازدید از استان قُنیطره سوریه عازم این منطقه گردیده بود، مورد حمله بالگردهای توپدار رژیم صهیونیستی واقع شد و به همراه شش تن از همرزمانش که جزو اعضای حزب الله لبنان بودند، به شهادت رسید.

سپهبد شهید سلیمانی در اولین سالگرد شهادت در سال ۹۴ شهید الله دادی را الگوی کامل از اخلاق و ادب بیان کرده و گفت بود: ولایت‌مداری و دینداری عملی شهید الله‌دادی از او یک اسوه تمام عیار ساخته است، وی کسی است که مقامات مادی دنیا هیچ‌گاه در قلب او اثر نکرد و آن عزیز را از پیمودن مسیری که بیش از ۳۰ سال در پی آن بود یعنی شهادت فی سبیل الله باز نداشت.

علی قنبرلو از جمله عکاسان به نام کشور است که در زمان تشییع و تدفین شهید الله دادی همراه با سردار سپهبد شهید سلیمانی در سیرجان بوده است.

خون حاج قاسم عامل خروش مقاومت اسلامی علیه استکبار جهانی است

قنبرلو گفت: در زمان مراسم تشییع و تدفین شهید الله دادی در جمعیت شهید سلیمانی در کنار استاندار کرمان و امام جمعه شهرستان سیرجان و سایر مسئولان نشسته بودند که یک دفعه متوجه شدند فرزندان شهید الله دادی پشت سر ایشان قرار گرفته اند و همان گونه که در تصاویر زیر مشخص است، شهید سلیمانی از فرزندان شهید خواستند که در جلو ایشان بنشینند.

وی ادامه داد: کارهای به این صورت، خیلی ریز و کوچک به نظر می رسد؛ اما زمانی که بررسی می کنیم، می بینیم که شهادت روندی است که از سن بلوغ شروع می شود که برخی به جاده خاکی می روند و در پایان می میرند.

قنبرلو تصریح کرد: اما افرادی همانند حاج قاسم از صراط مستقیم و راه اصلی کنار نمی روند و این چنین آسمانی می شوند و خونشان عامل خروش مقاومت اسلامی علیه استکبار جهانی می شود.

زندگی شهید الله دادی حول محور ولایت بود

علی اکبر الله دادی در خصوص خصوصیات اخلاقی شهید الله دادی گفت: پدر فردی بسیار آرام و صبور بود؛ به گونه ای که هر فردی با ایشان ارتباط داشت از پدر آرامش می گرفت.

فرزند شهید الله دادی با بیان اینکه غیر از رابطه پدر و فرزندی که بین ما وجود داشت، ما با پدر دوست بودیم، عنوان کرد: تمام محور زندگی شخصی و ارتباطات اجتماعی شهید الله دادی بر اساس ولایت بود و ایشان همواره تأکید داشت که ولایت فقیه نباید تنها بماند و عنوان می کرد که هر یک از جوانان سلاحی هستند که می توانند خط رهبری را ادامه دهند.

وی با تأکید بر اینکه جبهه مقاومت هم اکنون به ثبات رسیده است، اظهار کرد: دشمنان اصلی ما در کشورهای غربی متوجه شده اند که ما از لحاظ جنگی شکست نمی خوریم و در این راستا اقدامی نمی توانند انجام دهند، بنابراین از لحاظ فکری و جنگ نرم اقدام می کنند.

پدر به آرزوی همیشگی خود رسید

علی اکبر الله دادی بیان کرد: ارتباط پدر با سپهبد شهید سلیمانی مربوط به دوران جنگ و هشت سال دفاع مقدس است که من در آن دوران به دنیا نیامده بودم.

فرزند شهید الله دادی تصریح کرد: زمانی که برای دفاع از حرم به سمت لبنان می رفتیم پدر می گفتند که ما باید حواسمان باشد، چرا که به نمایندگی از ملت ایران و سردار  سیلمانی در آنجا حضور پیدا می کنیم.

وی بیان کرد: با شهادت پدر ما پشتوانه بزرگ خود را از دست دادیم که نه تنها برای خانواده، بلکه فقدان ایشان برای تمام اطرافیان بسیار سنگین بود؛ اما شهادت درخواست و آرزوی همیشگی پدر بود و یکی از دعاهایی که ما در جمع خانوادگی نسبت به یکدیگر بیان می کردیم، طلب شهادت و عاقبت به خیری بود و خوشحال هستیم که پدر به آن مقامی که آرزو داشت، رسید.

حضور سردار سلیمانی موجب آرامش ما بود

علی اکبر الله دادی با اشاره به حضور سپهبد شهید سلیمانی در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید الله دادی اظهار کرد: سردار سلیمانی نه فقط با ما بلکه با تمام فرزندان شهدا رابطه خاصی داشتند و هوای فرزندان شهدا را همواره داشتند؛ در مراسم تشییع و در شرایط سخت نبود پدر، وجود سردار سلیمانی برایمان قوت قلب بود.

فرزند شهید الله دادی افزود: ما در آن شرایط نیاز به تکیه گاه داشتیم و حضور سردار موجب آرامش ما شد. در مراسم تشییع همه کمک می کردند که ما به جلوی جمعیت برسیم و زمانی که رسیدیم ما پشت سر سردار سلیمانی قرار گرفتیم و ایشان ما را جلو خودشان قرار دادند که بنشینیم.

وی خطاب به جوانان جهان و جبهه اسلام خاطر نشان کرد: اگر می خواهید راه خود را گم نکنید فقط به این توجه کنید که ولایت فقیه چه مطالبی را بیان می کنند و بر اساس آن عمل کنید؛ بنابراین همه ما در هر شرایطی باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

تصاویر زیر که توسط عکاس علی قنبرلو گرفته شده است برای نخستین بار همزمان با سالروز شهادت شهید الله دادی منتشر می شوند.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان