کد خبر: ۱۴۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مدیرکل تأمین اجتماعی فارس در پاسخ به «شیرازه»؛

قول سه ماه مدیرکل برای افتتاح شعبه ۶ شیراز / بدهکارترین کارفرما به تامین اجتماعی مخابرات راه‌دور است

ابراهیم کشاورز گفت: برای افتتاح و راه‌اندازی شعبه ۶ شیراز دوسال است که مجوز آن صادر شده است که قول می‌دهم ظرف سه ماه آینده شعبه 6 شیراز راه اندازی شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، ابراهیم کشاورز مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: امروز بیمه شدگان تامین اجتماعی در کشور از مرز ۴۴ میلیون نفر گذشته و نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان فارس تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی داریم.

کشاورز ابرازکرد: سالانه ۹۰ میلیون مراجعه به شعب سراسر کشور داریم که در سطح استان نزدیک به ۵ میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی ثبت شده است که امیدواریم تا پایان بهمن ماه سال جاری با راه‌اندازی ۳۰ خدمت به صورت غیرحضوری، کاهش ۷۰ میلیون نفر مراجعه در سطح کشور و کاهش سه ونیم میلیون نفر در سطح استان را شاهد باشیم.

وی دسترسی به خدمات مختلف از طریق سامانه اینترنتی را خدمت دیگر این سازمان دانست و افزود: در طرح ۳۰۷۰ تمامی بیمه‌شدگان با مراجعه به سایت www.es.tamin.ir می‌توانند تمامی خدمات از جمله مشاهده سوابق بیمه، مشاهده عنوان شغلی، مشاهده ریزدستمزد واقعی، محاسبه دستمزد بازنشستگی، مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان و... که جز شفاف سازی و حقوق بیمه شدگان است را مشاهده نمایند لذا با راه‌اندازی این سامانه هر بیمه شده، کارفرما و مستمری‌بگیر، یک شعبه در منزل خود دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس با اشاره به آسیب‌های شیوع کرونا یادآورشد: از ابتدای شیوع کرونا در استان فارس تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی که جزو مشاغل آسیب دیده از کرونا طبقه بندی می‌شدند، متقاضی دریافت غرامت دستمزد شدند که بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به این گروه پرداخت شده است.

پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان بابت ۳ ماه بیمه بیکاری

کشاورز به شیوع بیماری کرونا طی ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت که محدودیت‌های فراگیری اعمال شد اشاره کرد و گفت: پرداخت بیمه بیکاری به افراد آسیب دیده از این محدودیت‌ها در دستور کار قرار گرفت که ۸۸ هزار متقاضی بیمه بیکاری در استان فارس ثبت نام کردند و تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان بابت ۳ ماه اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ پرداخت بیمه بیکاری انجام شده است.

وی ریزش شدید تعداد بیمه شدگان در ابتدای شیوع این بیماری را آسیب‌ها دانست و خاطرنشان کرد: ریزش شدید بیمه‌شدگان در ماه‌های اول شیوع کرونا استان فارس جبران شده‌است و طبق آمار آبان‌ماه امسال برگشت افراد به سرکار و برگشت اشتغال به حالت عادی داشته‌ایم که شاهد افزایش یک درصدی این آمار نیز هستیم و هم اینک ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۱۴ نفر از جمعیت فارس تحت پوشش تامین اجتماعی استان فارس هستند که ۴۷.۲ درصد از جمعیت این استان را شامل می‌شوند که به عبارتی تعداد بیمه شدگان اصلی ۷۸۰ هزار نفر و شمار مستمری‌بگیران فارس ۲۳۰ هزار نفر هستند که ماهیانه ۵۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری به آنان پرداخت می‌شود.

بازنشستگی پیش از موعد مخابرات راه‌دور را بدهکارترین کارفرما به تامین اجتماعی است 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر بدهکارترین کارفرما به سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: حجم مطالبات معوق بیمه تامین اجتماعی فارس از کارفرمایان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که بدهکارترین کارفرما مخابرات راه‌دور با مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بابت بازنشستگی پیش از موعد و سایر موارد است که نزدیک به ۱۰ سال موفق به دریافت مطالبات فوق نشدیم است.

کشاورز با بیان اینکه هم اینک ۲۱ هزار مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در این استان وجود دارد، گفت: ماهیانه ۶۵ میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری در فارس پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی در فارس بدهی ندارد ابرازداشت: مطالبات مراکز پزشکی استان فارس به روز شده است و مطالبات داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های طرف قراداد نیز با تاخیر ۲ ماهه پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس از انجام تهاتر با شماری از مراکز درمانی خصوصی خبرداد و گفت: این اقدام برای اولین بار در فارس اجرایی شده است که بر اساس آن بخشی از مطالبات این مراکز با بدهی حق بیمه آنها تهاتر می‌شود.

قول سه ماه مدیرکل برای افنتاح شعبه 6 شیراز

کشاورز در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شیرازه مبنی بر عدم افتتاح و راه‌اندازی چندین ‌ساله شعبه 6 شیراز گفت: برای افتتاح و راه‌اندازی شعبه ۶ شیراز دوسال است که مجوز آن صادر شده است اما به علت وجود بحران اقتصادی مبنی بر گران شدن اجاره و حتی خرید ساختمان، امکان راه‌اندازی این شعبه محقق نگردید لذا تا کنون پیگیری‌های صورت پذیرفته که نیاز مبرم به افتتاح شعبه 6 در شهر شیراز است که بتواند حجم مراجعات و پرونده‌ها از شعب ۲و ۴ شیراز کم شود که در این راستا ساختمانی در ابتدای جاده سیمان در نظر گرفتیم که قول می‌دهم ظرف سه ماه آینده شعبه 6 شیراز راه اندازی شود.

به گزارش شیرازه، در این نشست خبری از مسعود عطایی که سال‌ها مدیر روابط عمومی تأمین اجتماعی استان فارس بود، تقدیر و سید اسماعیل احمدی و نرجس خاتون فاضلی به عنوان مسوول و کارشناس حوزه روابط عمومی اداره‌کل تامین اجتماعی استان فارس معرفی شدند.

انتهای پیام/ر/م

نظرات بینندگان