کد خبر: ۱۴۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹

اعلام فعالیت‌های فرهنگی هنری دهه فجر ادیان توحیدی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نشستی صمیمی با روسای انجمن‌های کلیمیان، زرتشتیان و ارامنه برنامه‌های اجرایی فرهنگی و هنری ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار داد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، جلسه کارگروه برنامه های فرهنگی و هنری ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، جاویدی معاون فرهنگی شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس، میرباقری رییس گروه تبلیغات و رسانه، مهرابی کارشناس امور ادیان توحیدی، امیر سالاری رییس انجمن کلیمیان شیراز، خسرو قدس رییس انجمن زرتشتیان شیراز و آراتونیان رییس انجمن ارامنه شیراز برگزار گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اهمیت بر شمردن برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این کارگروه تصمیم دارد با اجرای برنامه هایی ارزشمند با حمایت و همراهی ادیان توحیدی همانند سال‌های قبل پررنگ و تاثیرگذار حضور داشته باشد؛ هر چند امسال باعث شد برخی برنامه‌ها به صورت مجازی باشد، اما این اداره کل در نظر دارد در کارگروه برنامه هایی را از پیش تعریف کند که قابلیت‌های اجرا در زمان فعلی را داشته باشد.

سهرابی افزود: برنامه های امسال که باهمکاری ادیات توحیدی انجام می شود می تواند شامل، مسابقه فرهنگی ورزشی به صورت مجازی و عطر افشانی قبور شهدای ادیان توحیدی، تجلیل از خانواده های شهدای ادیان توحیدی، دعا و نیایش به شکرانه امنیت و تجلیل از نخبگان ادیان توحیدی باشد که این برنامه ها با روزشمار ایام الله دهه فجر همگام سازی و اجرایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان داشت: حوزه فرهنگ و هنر برنامه هایی را در دستور کار چهلیمن سالگرد جمهوری اسلامی داشته است که با مناسبت‌های خاص یوم الله بهمن ماه همسو بوده و امید است همه اهالی ادیان توحیدی برنامه هایی را در این دهه داشته باشند که به ارتقاء سطح فرهنگی جامعه کمک نماید و این اداره کل نیز آمادگی حمایت همه جانبه دارد و با جدیت دنبال خواهد کرد.

رئیس انجمن زرتشتیان نیز با قدردانی به پاس تشکیل این کارگروه، اعلام داشت: انجمن یاد شده برنامه هایی در فضای مجازی تعریف کرده و آمادگی همکاری و همراهی با برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد.

اجرای موسیقی ادیان توحیدی در دهه فجر

رئیس انجمن کلیمیان شیراز هم با سپاس از این گردهمایی گفت: فعالیت‌هایی در حال برنامه ریزی است و تعدادی از آنها نیز اجرایی شده و نتایج آن در دهه فجر برگزار خواهد شد که می توان به مسابقات شطرنج ویژه نوجوانان، مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی و دهه فجر امسال، اجرای موسیقی ادیان توحیدی چه به صورت گروهی و چه به صورت اختصاصی که این انجمن در فضای مجازی نیز آنها را نشر داده خواهد داد و همچنین وبینارهای تخصصی در مورد مسائل اجتماعی که در دوران کرونا انجام شده است می تواند بستری مناسب برای پرداختن به برنامه های دهه فجر باشد.

رئیس انجمن ارامنه شیراز نیز همراهی و همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برای برپایی فعالیت های فرهنگی هنری این ایام را مایه خرسندی و افتخار دانست.

معاون فرهنگی شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با سپاس از راه اندازی این کارگروه اعلام داشت: شعار امسال «انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر چون کوه استوار » انتخاب شده و با توجه به اینکه حضور مردمی به صورت خودرویی است، باید شرایط برای حضور را بهتر از قبل فراهم ساخت و بدانیم که این ایام مقارن با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است و با در نظر داشتن وضعیت نشاط و شادابی مردم، برنامه ریزی هایی داشت.

در پایان مهرابی کارشناس ادیان توحیدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز برنامه هایی را پیشنهاد داده و مقرر شد جمع بندی برنامه های مشترک و اختصاصی انجمن های مختلف ادیان توحیدی به صورت کامل ارائه و به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان