کد خبر: ۱۴۴۱۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
سریال دنباله‌دار غربت شهدای گمنام در استان فارس؛

از کم‌توجهی برخی مسوولین به وعده‌های خود در احداث یادمان‌ تا جای خالی آن‌ها در تشییع شهدای گمنام

متاسفانه بی‌مهری‌هایی چند صباحی بر شهدا توسط برخی مسوولین! در کوی و برزن روا می‌رود؛ از حذف نام شهدا از خیابان و کوچه‌ها تا کم‌لطفی به یادمان‌ها و حضور کم‌رنگ و حتی بی‌رنگ در آیین تشییع و تدفین و مصادیق دیگر ادامه دارد.
به گزارش سرویس فرهنگ ایثار و شهادت شیرازه، سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس پیش از این طی نشست خبری همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه(س) با اشاره به وجود 124 یادمان شهدای گمنام در استان فارس افزود: در این یادمان ها تقریبا 344 شهید گمنام به خاک سپرده شده است.

وی با تاکید بر اینکه یادمان‌های شهدا نیازمند رسیدگی هستند، افزود: با توجه به قول مسوولین و حرف‌های آنها متاسفانه هنوز به 30 یادمان رسیدگی نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بیان کرد: این یادمان‌ها به عنوان مفاخر ملی هستند و متولی یادمان شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است که باید بسیار به این یادمان‌ها اعتبار و ارج داده شود و انتظار دارم از مسوولین استانی که حتما اعتبارات مناسب را پیش‌بینی کنند.

کوشکی با ابراز تاسف از اینکه تعدادی از مسوولین به وعده‌های خود در خصوص یادمان‌های شهدای گمنام عمل نکردند و طی ۴۵ روز اگر به این وعده‌ها عمل نشود نام این افراد و شهرستان‌های مورد نظر در بین اصحاب رسانه اعلام خواهد شد، گفت: کوتاهی در امر دفاع مقدس استان فارس غیر قابل اغماض است.

و اما باز هم نوای کجایید‌ ای شهیدان خدایی، ‌باز هم بوی عود و گلاب و اسپند، ‌باز هم تکرار لحظات آسمانی در این عالم ناسوت، ‌باز هم خبر از افلاکیان آمده بود، ‌افلاکیانی که آمده بودند تا خاکیان را از خواب غفلت بیدار کنند. 

از کم‌توجی برخی مسوولین به وعده‌های خود در احداث یادمان‌ تا جای خالی آن‌ها در تشییع شهدای گمنام

در روزهایی که گذشت و در ایام سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا(س)، کلان‌شهر شیراز دیار حرم سوم اهل بیت(ع) و استان ولایتمدار فارس فرصت برخورداری از حضور شهدای گمنام را داشت و حضور این شهیدان در هر نقطه‌ای که برای وداع، تشییع و تدفین بود، همراه با حضور پرشور و مملو از عطر معنویت این ستارگان آسمان هدایت بود.

اما متاسفانه بی‌مهری‌هایی چند صباحی بر شهدا توسط برخی مسوولین! در کوی و برزن روا می‌رود؛ از حذف نام شهدا از خیابان و کوچه‌ها تا کم‌لطفی به یادمان‌ها و حضور کم‌رنگ و حتی بی‌رنگ در آیین تشییع و تدفین و مصادیق دیگر ادامه دارد که این بار فرمانده سپاه امیرالمومنین صدرا از همراه نبودن مسوولین شهر جدید صدرا در تشیییع شهدای گمنام در روز شهادت حضرت زهرا(س)، انتقاد کرد.

علی همتی سروستانی  در نامه‌ای خطاب به مسوولین صدرا نوشت: متاسفانه با وجود اطلاع رسانی مکرر در فضای مجازی و حقیقی عده ای از مسوولین طبق معمول سعادت حضور دراین مراسم معنوی نداشتند و باید به آنها متذکر شد که؛ مسوولیت و ردای ریاست شما خون بهای همین شهدای مظلوم و گمنام است که امروز شما بر صندلی ریاست تکیه زده و با بی تفاوتی و بی توجهی مشغول زخارف دنیا شده‌اید.

متن نامه فرمانده سپاه امیرالمومنین شهر صدرا که یک نسخه از آن هم به شیرازه ارسال شده است، به شرح زیر است:
بسم رب الشهدا و الصدیقین
امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. حضرت امام خمینی(ره)
در آستانه شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) شهر صدرا به عطر دل انگیز وخوش رایحه شاهدان بصیر و خوشنامان عرصه گمنامی جهاد و شهادت معطر گردید.

مردم قهرمان، ولایت‌مدار و عزیز صدرا با عشق ومعرفت زن و مرد، کوچک و بزرگ با چشمانی اشکبار از این کبوتر خونین بال و زائرکربلا به گرمی استقبال کردند و پیمانی مجدد با آرمانهای امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر با حضورشان به ثبت رساندند.

اینجانب برخود واجب می‌دانم از حضور خالصانه و خاضعانه مردم ولایتمدار و شهیدپرور صدرا خاصه خانواده معزز شهدا، ایثارگران و بسیجیان ولایت مدار و همیشه در صحنه، امام جمعه، مدیر عامل شرکت عمران صدرا، نیروی انتظامی و پلیس راهور گرانقدر و کلیه خواهران و برادران عزیز تشکر و قدردانی کنم.

لازم به توضیح است متاسفانه با وجود اطلاع رسانی مکرر در فضای مجازی و حقیقی عده‌ای از مسوولین طبق معمول سعادت حضور دراین مراسم معنوی نداشتند و باید به آنها متذکر شد که؛ مسوولیت و ردای ریاست شما خون بهای همین شهدای مظلوم و گمنام است که امروز شما بر صندلی ریاست تکیه زده و با بی تفاوتی و بی توجهی مشغول زخارف دنیا شده‌اید.

قطعا مردم انقلابی و بصیر، این بی توجهی و سهل انگاری شما را فراموش نخواهند کرد؛ زیرا که ملاک سنجش انقلابی و ولایی بودن، حضور در صحنه و دفاع از ارزشهاست که شهدا مظهر اصلی ولایت مداری و انقلابی گری هستند.

بنابه گزارش شیرازه،  شهدا محدود به زمان و یا مکان خاصی نیستند پس نمی‌توان گفت با گذشت زمان روزهای دفاع مقدس و دوره عملیات والفجر، کربلای 5، بیت المقدس و ... شهید و شهادت پایان یافته است. 

اگر مجاهدت شهدا و ولایت امامین انقلاب نبود، امروز چنين استقلال و عزتي نصيب اين ملت و مردم نمي‌شد و نظام جمهوري اسلامي صدقه جاريه اي است که توانسته در دنيا اين گونه به برکت خون شهدا بدرخشد. 

امروز وظيفه داريم تا اين فرهنگ جهاد و شهادت را در تداوم انقلاب حفظ کنيم و اگر از اين فرهنگ فاصله بگيريم، تداوم انقلاب زير سوال مي رود و ما زمين گير مي‌شويم.

هيچ چيزي نبايد مانع حفظ روحيه جهاد و شهادت شود، ما بايد اين گفتمان را پيش ببريم و آن را به گفتمان مسلط در جامعه تبديل کنيم و ما زماني مي توانيم اين گفتمان و فرهنگ را پيش ببريم که همه فعاليت هاي ما در کشور در بستر معنويت و اخلاق پيش برود.

انتهای پیام/ ح/ م

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
0
بعضی مسئولین استان هیچ سنخیتی با انقلاب و اسلام ندارند
اینها نه گاهی در جماعت حضور دارند و نه در جمعه
ته ریشی می گذارند و بعد از مسئولیت هفت تیغه می کنند
من چندین رئیس آموزش و پرورش را می شناسم
که بعد از یاز نشستگی ریش را تیغ کشیدند و در پروفایلشان عکس گذاشتند