کد خبر: ۱۴۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۹

بسته‌های معیشتی بین مداحان آسیب دیده از کرونا شهرستان مرودشت توزیع شد

رئیس کانون مداحان مرودشت با اشاره به برنامه‌های این کانون در ایام فاطمیه گفت: در قالب مرحله سوم کمک مومنانه، به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و کانون فدائیان مهدی(عج) و کانون مداحان شهرستان مرودشت تعدادی بسته‌ معیشتی بین اعضای کانون توزیع گردید.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان فارس و کانون فدائیان مهدی(عج) و همکاری کانون مداحان شهرستان مرودشت، بسته‌های معیشتی در بین مداحان آسیب‌دیده از ویروس منحوس کرونا که تنها از راه مداحی و روضه خوانی ارتزاق می‌کنند و با وجود مشکلات، آبرومندانه به زندگی خود ادامه می دهند، توزیع شد.

سید بهنام موسوی مسئول کانون مداحان مرودشت اظهار کرد: این بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب، حبوبات، ژل بهداشتی، ماسک و... بوده و ارزش هر بسته نزدیک به 150 هزار تومان است.

مداحان در ایام فاطمیه دوم خون دادند

موسوی به یکی دیگر از برنامه‌های بسیج و کانون مداحان مرودشت در ایام فاطمیه با توجه به نیاز کشور، برنامه‌ریزی برای اهدای خون گسترده در بین مداحان و اقشار مختلف مردم دانست و گفت: بسیج و کانون‌های مداحان مرودشت با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی وحوزه علمیه امام صادق (ع) در طول هفته با فراخوان‌هایی میان مداحان و هیأت‌های مذهبی، طلاب حوزه، برای این امر برنامه‌ریزی نموده و با حضور گسترده طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) و تعدادی از ائمه جماعات مساجد شهر و مداحان در این مکان مقدس حضور یافته و خون خود را اهدا نمودند.

مسئول کمیته مالی کانون مداحان استان فارس با توجه به دیدار اخیر اعضای هئیت رئیسه و شورای کانون مداحان فارس با استاندار این استان، در خصوص پیگری مشکلات صنفی کانون خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان شهرستان به این صنف مذهبی گردید.

موسوی با بیان اینکه اکثریت مداحان مرودشتی راه درآمد دیگری ندارند و با توجه به دستور العمل‌های ستاد کرونا در ایام وضعیت قرمز سطح شهرستان، مبنی بر عدم حضور مداحان در مراسم‌های عزاداری و ترحیم، تصریح کرد: اعضای بسیج و کانون مداحان مرودشت از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تا کنون همکاری‌های همه جانبه با ستاد کرونا داشته‌اند و از سوی دیگر با توجه به اینکه  کانون مداحان هیچ ردیف بودجه ای ندارند، خواستار توجه بیشتر مسئولان فرهنگی شهرستان و به ویژه فرماندار محترم و رئیس اداره کار و تعاون در زمینه اعطای تسهیلات ناشی از آسیب های کرونا و تسهیلات قرض الحسنه به این قشر مذهبی می باشیم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی در بین مداحان استان فارس که دو روز در هفته از طریق سامانه وبینار جهت ارتقاء سطح علمی و معنوی ذاکران برگزار می گردد، تقاضای کمک و مساعدت‌های مالی از محل بودجه‌های فرهنگی شهرستان  برای این منظور داشت.

موسوی با بیان اینکه توانمندی بسیاری از مداحان مرودشتی از منظر اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در سطح بالایی است، بیان داشت: ازمسئولان فرهنگی شهرستان تقاضا داریم که علاوه بر استفاده از ظرفیت این افراد در برنامه‌های محوری سطح شهرستان، امکان معرفی آنان را در برنامه‌های فرهنگی صدا و سیمای مرکز استان فراهم نمایند.

انتهای پیام/م
نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان