کد خبر: ۱۴۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۹

آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان دادگاه عمومی خشت

در سفر یک روزه رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان کازرون و در راستای اجرای مصوبات سفر ریاست قوه قضائیه به استان فارس کلنگ احداث دادگاه عمومی بخش خشت از توابع شهرستان کازرون به زمین زده شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در سفر یک روزه به شهرستان کازرون ضمن دیدار با قضات و کارکنان دادگستری شهرستان کازرون و سرکشی به شعب مختلف و بررسی روند خدمت رسانی قضایی با حضور در بخش خشت این شهرستان کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان دادگاه عمومی این بخش را به زمین زد.

وی در حاشیه این مراسم که با حضور مسئولان کشوری و محلی برگزار شد با بیان اینکه در سفر ریاست معظم قوه قضائیه چند پروژه عمرانی در زمره مصوبات قرار داشت، گفت: با توجه به نیاز مبرم این بخش به ساختمان مستقل و در خور شأن دستگاه قضایی، احداث ساختمان دادگاه عمومی برای این بخش از شهرستان کازرون در دستور کار قرار گرفت و امروز پس از طی مراحل قانونی و مقدمات کار کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن به زمین شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه پروژه مذکور در 700 متر مربع زیر بنا احداث خواهد شد، ابرازکرد: اعتبار پیش بینی شده برای این طرح بالغ بر 20 میلیارد ریال می باشد و ظرف مدت یک سال به بهره برداری خواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به اینکه سایر مصوبات سفر خرداد ماه آیت الله رئیسی به استان فارس در هفته های اخیر به مرحله اجرا درآمده است از آغاز عمليات ساختمانی مرکز معاینات پزشکی قانونی در غرب شیراز و همچنین در اختیار قرار گرفتن مایحتاج ضروری معیشتی و تحصیلی عشایر استان از جمله این مصوبات یاد کرد و بیان داشت: اجرای دقیق همه مصوبات در اولویت کاری مسئولان قضایی در استان قرار دارد.

این مقام ارشد قضائی استان انجام مصوبات سفر را یکی از گام های مقدماتی اجرای سند تحول قضایی خواند و بیان کرد: مصوبات سفر ریاست معظم قوه قضائیه با نظرات کارشناسی دقیق و با توجه به نیاز های استان و با هدف رفع کمبودها و در راستای اجرای طرح های تحولی در استان تعیین و تدوین گردید که با توجه به همسویی آن با طرح تحول اجرای آن گام های اولیه عملیاتی شدن سند تحول قضایی در استان محسوب می شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس با تأکید بر اینکه هر  تحولی در راستای حل مشکلات دادگستری استان در مسیر ارائه خدمات قضائی بهتر به مردم استان خواهد بود احداث فضاهای مناسب و ساختمان های قضایی را در نتیجه توجه به تکریم ارباب رجوع خواند و بیان داشت: وجود فضای استاندارد اداری یکی از ملزومات تحقق تکریم ارباب ارجوع می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در حاشیه مراسم آغاز احداث این واحد قضایی  در جمع خبرنگاران به صدور بیش از 6 هزار رأی جایگزین حبس در طول سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: مجازات های اجتماعی و محکومیت های جایگزین علاوه بر کمک به اصلاح مجرمین زمینه کاهش جمعیت کیفری استان را فراهم می سازد که دادگستری استان فارس یکی از دادگستری های پیشرو در این زمینه می باشد.

انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان