کد خبر: ۱۴۴۱۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی فارس مطرح کرد؛

اعتماد به جوانان برای مبارزه با فساد اقتصادی/ توان مردمی می‌تواند فساد را از جامعه خارج کند

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی فارس گفت: طبق منویات رهبر معظم انقلاب، در راه مبارزه با مفاسد و از بین بردن این هیولای چند سر، باز هم این جوانان را معتمد خودمان بدانیم و به آنها اعتماد کنیم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محمدرضا شیرالی دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان فارس در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه این هفته شیراز گفت: وجود فساد در برخی ساختارهای اقتصادی و اداری جمهوری اسلامی بعد از ۴۲ سال از وقوع انقلاب اسلامی به هیچ عنوان پذیرفته و شایسته آرمانهای والای انقلاب اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه امروز مردم غیور و شهیدپرور ایران نباید شاهد برگزاری دادگاه‌های فساد باشند، ابراز داشت: در عوض باید تمام پتانسیل سیستم‌های اداری، دولتی و قضایی کشور به این سمت و سو متمرکز شود که از این اتفاقات جلوگیری کند.

وی افزود: ما نباید منتظر این بمانیم که یک فساد اتفاق بیفتد و با آن برخورد کنیم و کار به جایی برسد که اگر حکمی را برای یک مفسد فی الارض مثل بابک زنجانی ها و دیگران صادر می‌کنیم اینقدر این حکم در دالان‌های قوه قضاییه خاک بخورد.

شیرالی با اشاره به میزان حساسیت مردم نسبت به فساد بیان کرد: امروز باید جامعه نخبگانی دانشگاهی و حتی مردمی که در گوشه و کنار این مرز و بوم زندگی می کنند این قدر به این موضوع فساد حساس باشند که در تصمیم‌گیری‌های هر روزه و هر ساله خودشان ملاک انتخاب، ملاک تصمیم گیری و ملاک رای دادن به افراد مختلف برای نمایندگی مردم غیور در حوزه‌های مختلف قرار بگیرد.

قریب به سه سال است که قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی فارس تشکیل شده است

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی فارس با عنوان اینکه باید کسانی در راس تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و اجرای تصمیم‌های این مرز و بوم قرار بگیرند که دلشان و تمام تار و پود زندگی شان برای بیت المال حساس باشد و نسبت به این موضوع بی خیال و ساده انگار نباشد، گفت: قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی قریب به سه سال است که تشکیل شده و در چندین ماه که قرارگاه استانی آن به واسطه همکاری تعدادی از جوانان متخصص و متعهد این استان بحمدالله شکل گرفته و هدف قرارگاه در مرحله اول شناسایی گلوگاه‌ها و منافذی است که یک عده مفسد که هدفشان به جز دستبرد زدن به منابع مردم نیست از آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه‌های تخصصی و مسئولین متعهد، تاکید کرد: سعی می‌کنیم این منافذ و گلوگاه‌ها را شناسایی کنیم. با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و نخبگانی ایراد کار را پیدا می کنیم و راه حل های مناسب برای برطرف کردن این گلوگاه ها را شناسایی و مدون خواهیم کرد. 

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی فارس، گام چهارم در فعالیت این قرارگاه را مطالبه گری از مسئولین عنوان کرد و اظهار داشت: از مسئولین امر که در تک‌تک ادارات و سازمانهای جمهوری اسلامی موظفند با فساد مقابله کنند مطالبه می‌کنیم تا راه حل های تخصصی که کارگروه‌های مختلف توانسته اند شناسایی بکند و در قالب طرح‌های مختلف ارائه کردند را پیاده سازی کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به شروع نهضت های مردمی و اجتماعی در دهه های مختلف با تجربه های موفق، خاطرنشان کرد: انقلاب حضرت موسی را یک سامری از بین برد. ۴۰ سال تلاش شبانه روزی پیغمبر اسلام و یاران باوفایش و شهادت های آنچنانی که در تاریخ نقل شده را همان سامری های صدر اسلام از بین برد.

وی افزود: امروز مفسدین فی الارض در حوزه اقتصادی همان سامری هایی هستند که دارند انقلاب اسلامی را به سمت انحراف می کشند اما مردم جمهوری اسلامی در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کردند که هر کسی که در مسیر پیشرفت و پیشبرد انقلاب اسلامی قرار گرفته و خواسته به آن صدمه ای وارد کند را از پیش رو برداشتند.

شیرالی تصمیم گیری در جامعه امروز را از طریق مردم دانست و ابراز داشت: طبق منویات مقام معظم رهبری که فرمودند چاره کار در سپردن کارها به جوانان است، در راه مبارزه با مفاسد و در راه از بین بردن این هیولای چند سر، باز هم این جوانان را معتمد خودمان بدانیم و به آنها اعتماد کنیم.

وی از آمادگی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان فارس برای استقبال از تمام ظرفیت‌های نخبگانی که در دانشگاه‌ها، حوزه و در ادارات و سازمان های متنوع و گوناگونی که در حال فعالیت هستند، خبر داد و افزود: از ظرفیت تمام دلسوزان و متعهدین به انقلاب اسلامی تا بتواند ذره‌ای از بار سنگین مبارزه با فساد را بر دوش بکشد نیز استقبال می کنیم. مردم ما شایسته تعالی هستند.

شیرالی وجود نابرابری و ناعدالتی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را ناشی از وجود رخنه ها و فساد هایی دانست که که یک عده ای محدود با در نظر نگرفتن مصالح اجتماعی و عمومی جامعه برای ما به وجود آورده اند. کسانی که از نظر عده و عده درصد بسیار بسیار اندکی هستند اما به واسطه رانت و به واسطه تخلفات سنگین امروز برای ما تصمیم گیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در انتهای هر سال گزارش تفریق بودجه سالانه توسط دیوان محاسبات کشور تهیه می‌شود و در مجلس قرائت می‌شود و گاهی اوقات نابرابری و عدم اجرای قانون در قانون بودجه مشاهده می شود چه کسی پاسخگوی از بین رفتن و تضییع بیت المال است؟ ما تا کی باید مشاهده کنیم که برخی اشخاص به واسطه جناح گیری های سیاسی و استفاده کردن از ظرفیت رسانه و منحرف کردن افکار عمومی از عملکرد خود بخواهد سوء استفاده کنند. 

بنا به اعتقاد دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی فارس، قطعاً جوانان نسل ۳ و ۴ انقلاب اسلامی نخواهند گذاشت همانطور که نگذاشتند مرزهای جمهوری اسلامی به لحاظ جغرافیایی و خاکی مورد تعرض احدی قرار بگیرد مرزهای اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مورد تعرض قرار بگیرد. توان مردم ما، توان جوانان نخبه ما، توان جامعه دانشگاهی ما، توان حوزه‌های علمیه ما آنقدر هست که امروز بتواند جریان فساد را از این جامعه خارج کند. 

شیرالی از قراردادهای بی پایه و اساس توسط برخی از مسئولین را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: امروز مشاهده می‌کنیم در برخی از سازمان‌های عریض و طویل که به واسطه اینکه تا چند ماه دیگر دوره مسئولیت آقایان تمام می‌شود، قراردادهای بدون طی تشریفات قانونی را منعقد می‌کنند و پول ها را در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که هیچ گونه توجیه فنی و اولویت‌بندی شهری ندارد! پایان دوره مسئولیت مساوی و معادل پایان دوره پاسخگویی نخواهد بود.

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی فارس در پایان خطاب به مردم حاضر در نماز جمعه شهر شیراز گفت: جوانان این مرز و بوم تمامی تخلفات را فارغ از مسئول بودن و مسئولیت داشتن و یا اتمام مسئولیت شخص متخلف را مطالبه و پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام/ح/م

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
0
اینا همش شعار هست،اگر تو اداره ها بیان خودشون جذب. باندهای ادارات نیست و اگر با مخالفان همداستان نشوند سکوت پیشه نیکنند
علي اصغر كريمي
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
0
شهرداري شيراز اين روزها به بهانه هاي پياده رو سازي - زيبا سازي - فضاي سبز - نور افشاني -...... مشغول نابودي سرمايه هاي عمومي و هدر دادن ثروت و بودجه شهر است.
هزاران نهال و درخت بي ثمر در بولوار دروازه قران - چهل مقام كاشته شد و چند ماه بعد همه از ريشه كنده شد.
پياده رو هاي سالم به بهانه واهي تخريب و زير و رو مي شود كه پولي بي حساب به پيمانكاران مورد نظر پرداخت گردد.
چهار راه حافظيه 7 ميليارد تومان بودجه شهرداري صرف 400 متر پياده رو مي شود كه هيچ مشكلي ندارد.
در فلكه قائم عج - خيابان پشت مركز پياده بي جهت تخريب شده و درختان نارنج سر سبز و خرم ريشه كن شده اند.
هدف تاراج بيت المال و نابودي درختان ثمري است.
ميلياردها تومان صرف نور افشاني تقاطع خيابان ها و پل ها مي شود.
در حاليكه آسفالت بيشتر معابر دچار فرسودگي و نياز به تعمير و مرمت اساسي دارد.
هر خياباني كه آسفالت سالم دارد با بيل مكانيكي تخريب مي شود. !!!!!
بلوار ارم داراي بهترين روسازي و آسفالت به بهانه واهي تخريب مي شده بجاي آن قلوه سنگ مي كارند.
!!!!!!!
خيانت و آتش زدن بيت المال به روشني روز معلوم است. !!!
خيابان لطفعلي خان زند از طرف ميدان غدير بي خود و بي جهت پياده رو و باغچه هاو صندلي هاي سنگي گران قيمت تخريب مي شود. !!!!!
در همه نقاط شهر خيانت كاري مشهود است.
در سال جهش توليد و بجاي رونق اقتصادي به تخريب شهرداري شيراز به تخريب اقتصادي مشغول است.
هر جا درخت ميوه و ثمري است آبياري نمي شود . تا خشك شود. پاكن نمي شود - كود داده نمي شود.
اما در عوض هر دو ماه يكبار هزاران نهال درخت بي ثمر كاشتته و مجدد ريشه كن مي شود. !!!!!
فساد كاملا مشهود است. قراردادهاي حرام و ذزدي بيت المال به وضوح عيان است.
اميد است مردم مسلمان و انقلابي به اين اوصاع معترض شوند ان شاءالله