کد خبر: ۱۴۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹

حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فارس آغاز به کار کرد

مسوول حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی فارس گفت: در استان فارس این پتانسیل وجود دارد که با استفاده از مربیان آموزش دیده، این رشته را بیش از پیش توسعه دهیم.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، عبدالکریم یگانه مسوول حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی استان فارس با اشاره به آغاز به کار این کانون در خصوص چگونگی شکل‌گیری این حوزه در کشور گفت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور قدمتی 85 ساله دارد و چهارمین شرکت یا موسسه رسمی در ایران، پس از شرکت ملی راه آهن، مخابرات و شرکت نفت محسوب می شود.

یگانه با بیان اینکه این موسسه تنها چندسال پس از تاسیس عضو اتحادیه بین المللی جهانگردی و اتومبیلرانی شد، اظهار داشت: 24 کشور قوانین و مقررات مربوط به حوزه اتومبیل را در دهه 20 شمسی تدوین کردند و ایران یکی از آن 24 کشور نخستی بود که در تهیه کتابچه مقررات شرکت داشت.

یگانه همچنین هدف از تاسیس حوزه اتومبیلرانی را گردشگری با وسائل نقلیه اعلام کرد و ابراز داشت: ما در ابتدا مربیانی تربیت کردیم که بتوانند در حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس به ما کمک کنند..

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کانون چندین حوزه تخصصی دارد و از سال 86 زیر نظر سازمان میراث فعالیت خود را آغاز کرده است، بیان کرد: امروز نیز این کانون زیر نظر وزارت گردشگری کار خود را ادامه می دهد و کانون طی این چندین سال در فارس مسوولی نداشته اما اخیرا تصمیم گرفته شده تا در فارس نیز فعال شود تا از حق و حقوق گردشگران در این حوزه دفاع کند.

یگانه با عنوان اینکه برای دومین بار دوره آموزشی مربیان در فارس برگزار شده است؛ خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ نفر مربیان خبره در فارس آموزش دیده اند و از این پس حوزه اتومبیل رانی فارس رسما فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فارس آغاز به کار کرد

مسوول حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی در فارس تصریح کرد: این کانون چندین کارگروه را در زیر مجموعه خود دارد که به تازگی برای مربیان دوره سوانح جاده ‌ای با حضور رییس عملیات آتش نشانی تهران برگزار شده است. هدف این بود که افراد آموزش دیده بتوانند به افراد حادثه دیده در جاده ‌های کشور کمک کنند، چرا که یکی از وظایف اصلی حوزه اتومبیلرانی دفاع از حقوق جهان گردان است.

به گفته یگانه در استان فارس این پتانسیل وجود دارد که با استفاده از مربیان آموزش دیده، این رشته را بیش از پیش توسعه دهیم. مربیان فارسی با حضور در استان‌های دیگر می توانند زیر نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، متقاضیان سایر استان‌ها را نیز آموزش دهند.

وی افزود: این کانون توانایی زیادی در حوزه اتومبیلرانی دارد و میتواند با برگزاری رویداد‌های تفریحی و آموزشی از قبیل آموزش مهارت‌های همگانی رانندگی، آموزش جهت پیشگیری و کاهش حوادث و تلافات جاده ای برگزاری رالی تور‌های گردشگری و خانواده، سافاری تور و دیگر فعالیت‌ها و همایش‌ها که وظیفه ذاتی کانون بوده و میتواند اقدام به جذب گردشگر و رونق اقتصادی بسیار زیادی کند.

در پایان مراسم با شروع به کار حوزه اتومبیلرانی کانون اتومبیلرانی و جهانگردی استان فارس، مسئولین کمیته‌های این حوزه حکم مسئولیت خود را دریافت کرده اند.

حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فارس آغاز به کار کرد

انتهای پیام/ح/م

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان