کد خبر: ۱۴۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۹

​اتصال شش روستای شهرستان‌های فارس به شبکه ملی اطلاعات

​​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از راه اندازی اینترنت پرسرعت و اتصال شش روستای دیگر استان فارس به شبکه ملی اطلاعات از محل منابع طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.
به گزارش سرویس دریافت‌خبر اجتماعی شیرازه، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اتصال یک هزار و 161 خانوار روستایی در شهرستان‌های نی ریز، فسا، خنج و رستم با جمعیت چهار هزار و 54 نفر در یک هفته گذشته به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی سیار خبر داد.

وی تعداد روستاهای برخوردار شده از اینترنت پرسرعت در این شهرستانها را شش روستا برشمرد و عنوان کرد: روستای بنه کلاغی از توابع شهرستان نی ریز، روستای گهرآباد از توابع شهرستان فسا، روستای باغان از توابع شهرستان خنج و روستاهای دشت، بلوط اسدی و اندرگرد چشمه بری از توابع شهرستان رستم روستاهای جدیدی هستند که با تامین اعتبار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت متبوع (USO)  به اینترنت پرسرعت سیار اپراتور اول مجهز شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با تاکید بر اینکه بهبود زیرساخت های ارتباطی در روستاها زمینه توسعه پایدار در این مناطق را فراهم می کند، تصریح کرد: اینترنت پرسرعت در واقع در روستاها به عنوان ابزار و محرکی برای رشد عمل می کند و از طریق فراهم کردن جنبه های رفاهی بیشتر از طریق دسترسی به خدمات اجتماعی و دولتی، زمینه تقویت اجتماعی و اقتصادی را در این مناطق فراهم می کند.

سهرابی امکان بهره مندی از آموزش های آنلاین و الکترونیکی،  ایجاد فرصت های کارآفرینی و اشتغال بیشتر از طریق ارتباط با سایر نقاط، امکان بازاریابی برای محصولات تولیدی در روستا و رونق بوم گردی از طریق معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی را از دیگر مزایای اتصال روستاها به شبکه پهن باند ارتباطی و اینترنت پرسرعت بر شمرد.

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان