کد خبر: ۱۴۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس؛

دانش آموختگان دانشگاهی نیازمند مهارت‌آموزی هستند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس گفت: دانش آموختگان مراکز دانشگاهی علیرغم برخورداری از دانش بالا، باید مهارت کافی برای حضور در عرصه‌های کشاورزی را فرا گیرند.
به گزارش سرویس دریافت خبر اقتصادی شیرازه، حسین پژمان گفت: در بخش اجرا تجارب عملی و مهارت فنی کاربرد زیادی دارد از این رو باید به مهارت آموزی بیش از پیش توجه شود.

وی با اشاره به همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای با سازمان جهادکشاورزی استان فارس در زمینه آموزش به بهره برداران بخش کشاورزی، تصریح کرد: به منظور افزایش بهره‌وری از پتانسیل های موجود، ارگان ها نباید به صورت جزیره‌ای و یا موازی کاری اقدام کنند.

پژمان، بر ضرورت توجه به یافته های تجربی در شرایط اقلیمی متفاوت و مستندسازی تجارب عملی تاکید کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس با اشاره به ارزش اقتصادی گیاهان دارویی و کشت های گلخانه ای، خواستار تدوین سند همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل فنی حرفه ای استان فارس با محوریت این دو موضوع شد.

وی افزود: در این زمینه با کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم نامه ای نوشته و با آموزش نیروهای تحت پوشش این کمیته در نهایت کارآفرینی ایجاد شود. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس به ضرورت تشکیل شبکه مویرگی انتقال دانش و مهارت آموزی کشاورزی گریزی زد و گفت: مهارت های نوین از مراکز تحقیقاتی و کارشناسان اجرایی تا سطح بهره برداران بخش کشاورزی باید منتقل شود.

پژمان اظهار کرد: به منظور انتقال دانش از شیوه های نوین آموزشی و هوشمند سازی استفاده شود و کلیپ های آموزشی کوتاه در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار داده شود.

 انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان