کد خبر: ۱۴۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

از کشف انبار احتکار خودروهای پژو در کازرون تا دستگيری کلاهبردار جوان با ترفند فروش وام کم‌بهره

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

 توقیف بولدوزر قاچاق درمهر 

فرمانده انتظامي استان از توقيف یک دستگاه كاميون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر قاچاق به ارزش 40 میلیارد ریال در شهرستان مهر خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي مهر حین کنترل محورهاي ورودی منتهي به اين شهرستان، به یک دستگاه كاميون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر مشکوک و آن را براي بيشتر متوقف کردند.

وی گفت: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد بولدوزر از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان، 40 میلیارد ریال برآورد شده است، تصريح كرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

کشف 79 فقره سرقت از اماکن خصوصی در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از کشف 79 فقره سرقت از  اماکن خصوصی طي یک ماهه گذشته خبر داد. 

فرشید زینلی، با بيان اينكه مقابله با سرقت نيازمند مشارکت همگاني است، بيان كرد: سرقت اموال مردم به آرامش شهروندان ضربه وارد مي‌کند و پيامدهاي منفي آن در جامعه اثرگذار است.

وي افزود: در راستای تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، ماموران انتظامي اين شهرستان با اجرای طرح‌های مختلف، موفق شدند طي يك ماه گذشته 25 سارق را شناسايي و 79 فقره سرقت از اماكن خصوصي را كشف كنند. 

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با بيان اينكه متهمان تحويل مراجع قضائي شده‌اند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعا به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند.

گردنبند قاپ با 20 فقره سرقت روانه زندان شد

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق حرفه‌ای گردنبند قاپ و کشف 20 فقره سرقت در شیراز خبر داد.

کاووس حبیبی، اظهار داشت: به دنبال وقوع سرقت‌های متعدد گردنبند قاپی در برخي از محلات شیراز، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي استان با اقدامات فنی و تخصصي موفق شدند در اين خصوص يك نفر سارق حرفه‌اي سابقه‌دار كه به تازگي از زندان آزاد شده را شناسايي و وي در حالي كه قصد فروش يك رشته گردنبند را داشت دستگير كنند. 

رئیس پلیس آگاهی استان فارس عنوان داشت: متهم در بازجويي اوليه و مواجهه شدن با ادله و مستندات پليس چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت و به 20 فقره گردنبند قاپي در شيراز اقرار كرد.

حبيبي با بيان اينكه در بازرسي از متهم 3 رشته گردنبند مسروقه كشف شد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، تصريح كرد: شهروندان در مکان‌های شلوغ و خلوت متوجه اطراف خود باشند و هنگام استفاده از زیور آلات گرانبها، آن را در معرض ديد قرار ندهند و در صورت مواجه شدن با سارقین، سريعا با مركز فوریت های پلیسی 110 تماس حاصل كنند.

سقوط از جرثقيل حادثه آفريد 

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از فوت یک کارگر ساختمانی 35 ساله و مجروحيت همكار 26 ساله وي حين كار در ارتفاع در كارخانه سيمان شهرستان داراب خبر داد.

كاووس محمدي، بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر سقوط از ارتفاع در كارخانه سيمان داراب، بلافاصله ماموران انتظامي به همراه عوامل امدادي به محل حادثه اعزام شدند.

وي تصريح كرد: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه مردي 35 ساله به همراه همكار 26 ساله خود، در سبد فلزی جرثقیل حين كار در ارتفاع بوده‌اند كه به دليل نقص فني به پائين سقوط كرده‌اند.

معاون اجتماعي پليس فارس با بيان اينكه در اين حادثه مرد 35 ساله در دم فوت و همكار 26 ساله وي مجروح و راهي بيمارستان شد، تصريح كرد: در این خصوص پرونده تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مقام قضائی ارسال شد.

توقيف سمند و كشف بيش از 38 كيلو ترياك 

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان از كشف 38 كيلو و 800 گرم ترياك در بازرسي از سواري سمند در ورودي شيراز خبر داد.

عبدالله خسرواني ، بيان كرد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان در اجراي طرح مقابله قاچاقچيان، حين كنترل خودروهاي عبوري در ورودي شيراز، به يك سواري سمند مظنون و دستور ايست دادند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان با بيان اينكه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز، با توجه به كوهستاني بودن منطقه، قاچاقچي با به جا گذاشتن خودرو متواري شد، گفت: در بازرسي از سواري سمند توقيفي، 38 كيلو و 800 گرم ترياك كشف شد.

 خسرواني خاطر نشان كرد: تلاش براي دستگيري قاچاقچي متواري ادامه دارد.

كشف شيره گياه انغوزه 9 ميلياردي در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از کشف 935 كيلوگرم شيره گياه انغوزه قاچاق به ارزش 9 ميليارد و 350 ميليون ريال خبر داد.

حسين اكبرپور ، با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامي كلانتري 12 وكيل آباد با اقدامات فني و تخصصي از دپوی کالای قاچاق در يك منزل مسكوني واقع در يكي از خيابان‌هاي استهبان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نطر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 935 كيلوگرم شيره گياه انغوزه قاچاق را کشف كنند.

فرمانده انتظامی استهبان با بیان اینکه اموال مكشوفه برابر اعلام کارشناسان، 9 ميليارد و 350 ميليون ريال برآورد شده است، گفت: در این خصوص 3 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند.

کشف انبار احتکار خودروهاي پژو ۴۰۵ درکازرون 

فرمانده انتظامي کازرون از کشف 7 دستگاه پژو ۴۰۵ احتکار شده در يک انبار به ارزش 14 ميليارد ريال خبر داد.

اسماعیل زراعتیان ، اظهار داشت: كارآگاهان پليس آگاهي کازرون با اقدامات فني و تخصصي، از احتکار تعدادي خودرو در یک انبار واقع در يك انبار مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 7 دستگاه خودرو پژو 405 احتكار را کشف كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون ارزش خودروهای احتكار را برابر نظر کارشناسان، 14 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: در همين رابطه يک نفر دستگير و تحویل مرجع قضائي شد.

دستبند قانون بر دستان قاتل 16 ساله 

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری نوجوان 16 ساله ای خبر داد که به علت ناتوانی در کنترل خشم، دوست 17 ساله خود را به قتل رسانده بود.

محمدهاشم قسام، بيان كرد: در پی وقوع يك فقره درگیری منجر به قتل نوجوان 17 ساله در بخش نوبندگان شهرستان فسا، اکیپ ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس، پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.  

وی افزود: در تحقیقات فني مشخص شد دو نوجوان 16 و 17 ساله به دلیل بروز اختلافات در فضای مجازی با یکدیگر درگیر و نوجوان 17 ساله با ضربات چاقو به قتل رسیده است و قاتل نیز بلافاصله متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بيان اينكه كارآگاهان پليس آگاهي با اقدامات تخصصي، موفق شدند قاتل 16 ساله را 9 روز پس از وقوع قتل دستگیر کنند، گفت: متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

قسام خاطر نشان کرد: ناتوانی در حل مسائل و مشکلات و همچنین نداشتن کنترل خشم علت اصلی بروز این چنین حوادث است و قطعاً خانواده‌هاي درگير اينگونه نزاع ها، صدمات جبران ناپذيري را تجربه مي کنند در حاليکه با آموزش تحمل، تدبير و گذشت به فرزندان، می توان از بروز حوادث مشابه پیشگیری کرد.

دستگيري کلاهبردار 23 ساله با ترفند فروش وام کم بهره

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری فردی که در پوشش پرداخت وام كم بهره، مبلغ  5 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری كرده بود خبر داد.

علیرضا نوشاد ، بيان كرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی سودجو در سایت دیوار با ترفند فروش وام‌های کلان با بهره کم، اقدام به كلاهبرداري 5 ميليارد ريالي از آنان كرده است كه پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، اين كلاهبردار که خانمی 23 ساله بود را شناسايي وي را در مخفيگاهش در يكي از محلات داراب دستگير كردند.

فرمانده انتظامی داراب با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 9 فقره كلاهبرداري به مبلغ 5 ميليارد ريال از شاكيان اقرار كرد، گفت: وي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

نوشاد با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرايم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، وعده‎های واهی و.... موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه، به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان