کد خبر: ۱۴۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

اهدای ۳۴۰میلیون ریال به دانش‌آموزان کانون آموزشی و پرورشی موقوفه مصلایی

۳۴۰میلیون ریال از محل عواید موقوفه حاج ابوطالب مصلائی به دانش آموزان کانون آموزشی، پرورشی و تربیتی پرورشگاه این موقوفه در شیراز کمک شد.
به گزارش سرویس دریافت خبر اجتماعی شیرازه، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: با تشکیل کارگروه نظارت و راهبری پرورشگاه های موقوفه شیراز که به همت و تلاش اداره حراست اوقاف فارس صورت پذیرفت؛ فعالیت های این مراکز موقوفه با دقت نظر بیشتری نسبت به گذشته انجام می شود به نحوی که طی یک ماه از فعالیت و برگزاری جلسات این کارگروه شاهد اتفاقات خوبی در پرورشگاه های موقوفه شهر شیراز بوده ایم و با این اقدام نیک و بشردوستانه شادی و احساس رضایت خاطر برای کودکان و مددجویان رقم خورده است.

وی افزود: در همین راستا به منظور اجرای امینانه نیت واقف خیراندیش حاج ابوطالب مصلائی مبلغ 340 میلیون ریال در قالب بن کارت و کارت هدیه طی مراسمی به 34 نفر از مددجویان این مرکز اهداء شد. 

مدیرکل اوقاف فارس سرانه کمک به هر یک از دانش آموزان این مرکز را در این طرح ده میلیون ریال دانست و ابراز کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحصیل و آموزش غیرحضوری دانش آموزان، پیش از این نیز کمک های معیشتی در قالب تهیه سبد ارزاق، پوشاک و لوزام تحریر مورد نیاز بصورت ماهانه تهیه و در اختیار خانواده های مددجویان قرار گرفته است ضمن آنکه خرید و تهیه تبلت آموزشی نیز در دستور کار متولیان این پرورشگاه موقوفه است و پس از تامین به تمام مددجویان تقدیم می شود. 

موسوی با بیان اینکه پرورشگاه فعلی موقوفه حاج ابوطالب مصلائی ظرفیت پذیرش حداکثر 45 مددجو را دارد، گفت: مطابق وقفنامه صرفا کودکان یتیم بی بضاعت در صورت داشتن قیم و معرفی توسط مراجع ذیصلاح می توانند تا سن 15 سالگی در این کانون آموزش، پرورشی و تربیتی حضور داشته و از خدمات آن بهره مند شوند.

به گفت این مقام مسئول، با عنایت به ظرفیت موجود از نهادهای مرتبط دعوت میکنیم نسبت به معرفی کودکان واجد شرایط جهت پذیرش در این پرورشگاه اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف فارس با اشاره به رابطه استیجاری 3009 رقبه موقوفه حاج ابوطالب مصلائی گفت: هنوز بخشی از اراضی و رقبات این موقوفه در تصرف اشخاص است و متصرفین باید بدانند که در صورت عدم پرداخت حقوق موقوفه در واقع حق ایتام این پرورشگاه را پایمال و تصاحب کرده اند چراکه درآمد و عواید حاصل از املاک موقوفه مصلائی صرف اجرای نیت واقف و نگهداری و پرورش کودکان یتیم می شود.

انتهای پیام/ح / م
نظرات بینندگان