کد خبر: ۱۴۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
در ۲۶مین نشست مدیران ورزش کلان‌شهرهای کشور مطرح شد؛

شیراز نشان ملی شهر دوچرخه را دریافت کرد/ انجام ۶۰۰ هزار سفر با دوچرخه‌های اشتراکی در شیراز

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری در ۲۶مین نشست مدیران ورزش و تفریحات سالم کلانشهرهای کشور گفت: شیراز توانست نشان ملی شهر دوچرخه را دریافت کند.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، افشین داوری سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در ۲۶مین نشست مدیران ورزش و تفریحات سالم کلانشهرهای کشور  که به میزبانی شیراز برگزار شد، گفت: شیراز توانست نشان ملی شهر دوچرخه را دریافت کند.

داوری با بیان اینکه شاخص‌های مختلفی برای شهر ملی دوچرخه درنظر گرفته شده افزود: مهمترین شاخص انتخاب شهر ملی دوچرخه ایمنی مسیر‌ها و ایمنی دوچرخه‌ها بود.

وی گفت: باید تلاش شود شیراز به الگویی برای همه کشور در مسیر‌های دوچرخه شود.

داوری بیان کرد: برای توسعه و گسترش ورزش همگانی دوچرخه سواری آماده هرگونه همکاری و انعقاد تفاهم نامه با شهرداری های کلانشهر ها هستیم.

دیده‌شدن مسیر دوچرخه‌سواری در تمام طرح‌های جدید شهری

شهردار شیراز گفت: شهرداری ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید ۵۰ تا اتوبوس در نظر گرفته و سالانه نیز به هر اتوبوس ۵۰ میلیون تومان یارانه می‌دهد و برای هر کیلومتر ساخت قطار شهری ۵۰ میلیون دلار هزینه می‌شود در حالی که برای طرح دوچرخه‌های اشتراکی تاکنون ۱۰ میلیارد تومان یارانه داده شده است.

اسکندرپور با بیان اینکه تمام طرح‌های جدید شهرداری در شهرک‌های جدید و خیابان‌ها مسیر عبور دوچرخه دارند افزود: ۱۱ طرح بوستان و پارک ورزش و سلامت در شیراز ساخته شده که درهمه آنهامسیر دوچرخه سواری وجود دارد.

 انجام ۶۰۰ هزار سفر با دوچرخه‌های اشتراکی در شیراز

رئیس هیئت دوچرخه سواری فارس نیز در این نشست یادآورشد: از اردیبهشت ۹۸ شیراز، تبریز، یزد، اصفهان و مشهد برای دریافت این نشان داوطلب شدند که بالاخره با بررسی‌های انجام شده این نشان به شیراز رسید.

محمد جواد کشاورز گفت: شهرداری شیراز ۲ هزار دوچرخه اشتراکی در اختیار شهروندان قرار داده که تنها در یک سال گذشته بیش از ۷۵ هزار نفر ۶۰۰ هزار سفر با آن‌ها داشته اند.

انتهای پیام/ ر/ م
نظرات بینندگان