کد خبر: ۱۴۴۲۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
در نشست انعقاد تفاهم‌نامه ۲جانبه همکاری بسیج سازندگی فارس و شیرازه مطرح شد؛

از تدوین نقشه راه بسیج سازندگی با هدف محرومیت‌زدایی تا احصای فرصت‌ها و تهدیدها با نگاه پیشرفت روبه جلو

رئیس بسیج سازندگی فارس به همراه مدیر فرهنگی و رسانه این سازمان با حضور در دفتر «شیرازه» و دیدار با سردبیری و هیئت تحریریه این رسانه که با امضای تفاهم‌نامه همراه بود، نقشه راه این سازمان را با هدف زدودن محرومیت‌زدایی از چهره فارس تبیین کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، رئیس بسیج سازندگی فارس به همراه مدیریت فرهنگی و رسانه این سازمان با حضور در دفتر شیرازه و دیدار با سردبیری و هیئت تحریریه این رسانه که با امضای تفاهم‌نامه همراه بود، نقشه راه این سازمان را با هدف زدودن محرومیت‌زدایی از چهره فارس تبیین کردند.

اسماعیل قزل‌سفلی در این دیدار با ابراز خرسندی از فضای همدلی و بلوغی که در «شیرازه» مشهود و به چشم می‌خورد، اظهار داشت: «شیرازه» پس از فراز‌ و‌ نشیب‌هایی که داشته، به بلوغ جامعی رسیده و تنوع جالبی در مطالب فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود دارد که همین امر سبب اعتماد مخاطبین به این رسانه شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس افزود: رسانه می‌تواند با مطالبه‌گری تخصصی صدای مردم باشد چراکه رسانه همانند نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان جزو گروه‌های مرجع است. 

قزل‌سفلی با عنوان اینکه مطالبه باید به صورت عالمانه، عادلانه و طبیبانه باشد، گفت: رسانه باید صدای مردم باسد و نباید تنها جلوه‌گاه مسوولین باشد. 

وی در ادامه این دیدار به ساماندهی ۲۷۰۰ گروه جهادی در فارس گفت: با بررسی‌های انجام شده موضوعات آب، راه، زیرساخت اشتغال و مسکن اولویت این سازمان در روستاها است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از تدوین برنامه جامعه محرومیت‌زدایی در استان فارس خبر داد و افزود: حجم ماموریت بسیج سازندگی بسیار گسترده است که در بدو ورود به این سازمان کارهای عقب مانده زیاد بود و توانستیم با مطالعه، برنامه جامعی در محرومیت زدایی به صورت بومی و مردم پایه تعریف کنیم.   

مستضعفین در جغرافیای ماموریت بسیج سازندگی قرار دارند

بنا به اظهار قزل‌سفلی؛ هر جایی که محروم، نیازمند و مستضعفی وجود دارد جغرافیای ماموریت این سازمان بوده و هر نقطه‌ای که صعب‌العبور باشد در هدف قرار می گیرد که در حاشیه شهر ۷۶ محله نقطه هدف‌گذاری شده و ۱۰۸ روستا به علاوه ۴ هزار روستا در استان فارس شناسایی و مشکلات آن‌ها احصا شده است.

وی افزود: چهار موضوع در روستاها هدف گذاری شد که مهم ترین و اولین آن مشکل " آب" است و باید مسائل مردم در گام اول شناسایی و سپس شناخت کافی صورت گیرد. اگر مشکل آب و راه به همراه زیر ساخت برای اشتغال حل شود، خود مردم توانایی در ساخت مسجد، خانه عالم و مصادیق دیگر را خواهند داشت. 

وی با اشاره به مشکل کم آبی در روستاهای استان فارس، بیان داشت: آب کشاورزی و شرب دو مقوله جدا در روستا است که در موضوع آب کشاورزی طرح "از آبخیز تا جالیز " را که مربوط به زیرساخت آب‌رسانی از سرچشمه به قنات‌ها است به منابع طبیعی ارائه دادیم و امیدواریم با اجرای این طرح، از مشکلات کاسته شود و در خصوص آب شرب، اصلاح شبکه و انقال آب باید انجام گیرد. 

این مقام سازندگی فارس "راه" را یکی از اولویت‌های دیگر سازمان بسیج سازندگی اعلام و بیان داشت: ۱۱۹ روستا مشکل جاده و راه دارد  که باید با ایحاد این زیرساخت اصلی و ایجاد صنایع تبدیلی اشتغال مولد روستا را ایجاد و توسعه داد تا چرخه تولید و اقتصاد روستا به جایگاخ اصلی خود برسد و رونق زندگی روستایی رونق پیدا کند.

قزل‌سفلی افزود: موضوع مسکن یکی از اولویت‌های احصاشده این سازمان است و در خصوص مسکن محرومین، نیاز به تامین ۱۷هزار خانه داریم که طی تفاهم نامه‌ای از سال ۱۴۰۰ شروع ساخت پنج هزار واحد کلید خواهد خرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرها را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: ۳۱ محله حاشیه نشین در شیراز وجود دارد. در حوزه عمرانی هر چیزی که به کاهش آسیب‌های اجتماعی این مناطق کمک کند، مشارکت خواهیم کرد.

کسب و کار کوچک، اشتغال‌های اجتماع محور  در دستور کار قرار دارد

به گفته وی؛ نخستین موضوع اینکه مجموعه بسیج سازندگی وجود دارد تا به کارها شتاب بدهد و رقیب هیچ کسی نیست و اینکه هزینه‌ها را در کارآفرینی کم کند و از محل صرفه‌جویی منابع در همان راه خرج شود که طرح جامع با نگاه سه ساله برای این تدوین شد تا کارها هدفمند، هم افزا و در کنار یکدیگر قرار گیرد.

قزل‌سفلی تصریح کرد: در کارهای خرد و کوچک هر جایی که هیچ پیمان کاری نمی‌رود، ما کمک هستیم. امروز در این مجموعه هم توان فنی، هم توان نیروی انسانی وجود دارد تا به جهاد سازندگی زمان اوایل انقلاب تبدیل شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در ادامه به راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه ویژه اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال کار خوبی آغاز شده و صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا راه اندازی شده است که نقطه هدف این طرح روستا است و مردم با آورده نقدی و همچنین طرح توجیهی می‌توانند وام دریافت کنندو ما دنبال کسب و کار کوچک، اشتغال‌های اجتماع محور هستیم و از محل صرفه جویی مبالغ کار های کوچک‌تر انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال‌های کوچک، انبوه الگو‌های موفق داریم، خاطرنشان کرد: در ۱۴ حوزه اقتصاد مقاومتی ورود کرده‌ایم و رسانه با زبان هنر می‌تواند جمله "ما می توانیم" را به مردم نشان دهد و فضای خوبی در راستای اشتغال‌های کوچک و زود بازده ایجاد شده است.

باید به سمت تببین فعالیت جهادی از طریق رسانه ها برویم

وحید خانی مظفری مدیر فرهنگ و رسانه سازمان بسیج سازندگی استان فارس نیز در ادامه با عنوان اینکه سازمان بسیج سازندگی از بیرون یک وجهه دارد و مردم تنها گروه جهادی را می‌بینند، اظهار داشت: در درون سازمان ماموریت‌های بسیار گسترده‌تر وجود دارد که رهبر انقلاب در دیدار با گروه‌های جهادی بر نمود فعالیت‌های این گروه ها و فرهنگ سازی در بین اقشار جامعه تاکید دارند.

وی با تصریح بر راهبردهای رسانه‌ای رهبر معظم انقلاب در بُعد فعالیت‌های جهادی بیان کرد: باید به سمت تقویت پوشش رسانه‌ای فعالیت‌ها و مدیریت جهادی با هدف امیدآفرینی در جامعه حرکت کنیم.

مدیر فرهنگ و رسانه سازمان بسیج سازندگی استان فارس تصریح کرد: الگوهای موفقی در قسمت‌های کارآفرینی، محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و نظایر آن داریم که می‌توان ادعا کرد هیچ جایی پیدا نمی‌شود و این الگو ها باید به مردم از طریق رسانه‌ها معرفی شوند. 

خانی با بیان اینکه تبیین و ایجاد گفتمان‌سازی کار جهادی و مدیریت جهادی و اطلاع رسانی اقدامات از جمله اهداف معاونت فرهنگ و رسانه بسیج سازندگی استان فارس است، گفت: باید با اقدامات خود در راستای این اهداف به این نقطه برسیم که جوانان هر محله با دغدغه بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

وی بیان کرد:  ۲۷۰۰گروه جهادی ثبت شده در استان فارس داریم که حتی یک درصد از فعالیت‌های آن‌ها به مردم معرفی نشده است که باید این موضوع مد نظر قرار بگیرد.

احصای فرصت‌ها و تهدیدهای استان فارس با نگاه پیشرفت روبه جلو 

فاطمه خسروپور سردبیر شیرازه نیز با تشریح ظرفیت‌های این رسانه اظهار کرد: شیرازه در دوره جدید فعالیتی خود با تدوبن نقشه راه و احصای فرصت‌ها و تهدیدهای استان فارس با نگاه پیشرفت روبه جلو به جریان‌سازی و مطالبه در تمامی ابعاد و حوزه‌ها پرداخته است و این سیر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه «شیرازه» به‌صورت مستقیم بیش از ۱۰۰هزار مخاطب مستقیم دارد، به بررسی ریشه‌های زیرساختی محرومیت در فارس، پرداخت و تصریح کرد: باید علاوه بر محرومیت‌زدایی نقطه‌ای به سراغ زیرساخت‌های اصلی رفت تا فراتر از ناکارآمدی‌هایی که گریبان استان را گرفته، به مردم و به ویژه قشر محروم و مستضعف به صاحبان واقعی انقلاب و ولی‌نعمتان راستین جامعه هستند،  به بهترین نحو خدمت کرد.

تصاویر این نشست در ادامه می‌آید:


انتهای پیام/ ح / م
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
0
ظاهر کمک به رفع نیازهای مردم خیلی جذاب و خوبه،اما اینکه نیروهای نظامی بدون درخواست کمک دولت در این امور ورود کنند جز موازی کاری و و اینکه خود را در مقابل دولت نشان دهند معنای دیگری ندارد.هدف سپاه نفوذی در اقشار ضعیف و روستایی است تا هم عضو گیری کند و هم نفوذ سیاسی اطلاعاتی خود را گسترش دهد تا در مواقع حساس مثل انتخابات یا شورشها از آنها استفاده کنند،مخصوصا که روستایی ها در ایران فرصت طلب و منفعت طلب هستند و با کوچکترین امتیازی حاضر به انجام هر کاری هستند،چه دادن رای به نمایندگان غیر مردمی و همچنین به عنوان چماق علیه شهرهای بزرگ