کد خبر: ۱۴۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد:

افتتاح ۴۲ پروژه و اجرای ۵۵۳ برنامه فرهنگی ورزشی در دهه فجر

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: همزمان با جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۴۲ پروژه عمرانی در حوزه ورزش فارس آماده افتتاح است.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، عباس حاجی‌زاده، ضمن تبریک به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: طرح‌های عمرانی آماده شده برای افتتاح در ایام الله دهه فجر امسال در حوزه طرح‌های ورزشی، شامل سالن‌های چند منظوره، زمین چمن مصنوعی، خوابگاه ورزشی و ... است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را ۵۳۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: در دهه فجر امسال، ۵ سالن چند منظوره، ۳۶ زمین چمن مصنوعی و یک خوابگاه ورزشی است که در شهرستان‌های مختلف افتتاح می‌شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه ۳۵۰ پروژه عمرانی در حوزه ورزش در سراسر فارس مراحل ساخت را طی می‌کند، گفت: از بین کُل پروژه‌های در دست ساخت، ۱۰۱ پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است.

وی توزیع طرح‌های عمرانی حوزه ورزش را بر مبنای عدالت محوری در زیرساخت‌ها اعلام و اضافه کرد: سه پروژه بزرگ ورزشی در فارس در قالب ماده ۲۷ و توسط بخش خصوصی بازسازی شده که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: با بهره برداری از این طرح‌های ورزشی در دهه فجر امسال، حدود ۸۲ هزار مترمربع به فضاهای ورزشی فارس اضافه شده و سرانه ورزشی در بسیاری از شهرستان‌های این استان افزایش خواهد یافت.

حاجی‌زاده همچنین به اجرای برنامه‌هایی نظیر جشنواره‌های همگانی و استعدادیابی در رشته‌های مختلف، مسابقات غیربرخوردی در فضای باز، لیگ تندرستی توسط هیئت ورزش های همگانی برای نخستین بار، مسابقات مجازی دارت برای کارکنان دولت، المپیاد ورزشی خانه های ورزش روستایی، غبار روبی و عطرافشانی قبور شهدا، تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران به عنوان بخشی از برنامه‌های ایام دهه فجر اشاره کرد.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه شامل سالن ۳ هزار نفری شهرستان کازرون از محل کمکهای وزارت نفت و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی و پروژه خیرساز در شهرستان گراش و با اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در ۴ فاز، به مناسبت دهه فجر هم خبر داد و گفت: تجهیز ۲۰ خانه ورزش روستایی هم در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به اینکه سال ۹۸ مجموعا ۱۸ طرح افتتاح شده و این رقم در سال ۹۹ تا امروز به ۱۷ طرح رسیده است، گفت: با افتتاح ۴۲ طرح پیش رو، تعداد طرح های افتتاح شده در سال ۹۹ به عدد ۵۹ پروژه خواهد رسید.

حاجی‌زاده همچنین به افزایش پنج برابری اعتبارات تخصیص یافته از سوی وزارت نفت به حوزه ورزش فارس اشاره و از حمایت‌های مدیر ارشد استان و نمایندگان مجلس قدردانی و اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا در سال اخیر، شاهد برگزاری مسابقات کمتری نسبت به سال های گذشته بودیم اما با این وجود، ورزشکاران فارس ۷۳ مدال کشوری، یک مدال آسیایی و چهار مدال جهانی کسب کردند، علاوه بر آن ۱۲۷ مورد میزبانی مسابقات کشوری را شاهد بودیم که عمدتا مجازی بود.

حمایت از ورزش فارس در دوران کرونا

وی گفت: کرونا آسیب زیادی به ورزش وارد کرد و نیاز بود که حمایت هایی انجام شود، این حمایت‌ها در قالب تسهیلات کرونایی پیش بینی شد که در مرحله اول از ۵۳۹ باشگاه متقاضی وام به میزان ۱۱ میلیارد تومان، حدود ۶ میلیارد تومان پرداخت شده است و در مرحله دوم هم که مربوط به تسهیلات موسسین بود، ۳۴۹ باشگاه تاکنون در سامانه وزارت ورزش معرفی و تاکنون ۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در خصوص زمان افتتاح سالن شش هزار نفری شیراز نیز با اشاره به بازدید اخیر مدیرکل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی از آن پروژه گفت: با توجه به قول های متعددی که در این زمینه داده شده و اجرایی نشده بود، به دنبال رسانه‌ای کردن این بازدید نبودیم.

حاجی زاده با بیان اینکه ساخت سالن به اتمام رسیده و فقط اجرای کفپوش باقیمانده است، از برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار خبر داد و گفت: کفپوش سالن ۲۰ تا ۲۵ روز آینده نصب خواهد شد اما علیرغم تلاش‌ها این پروژه به ایام دهه فجر نمی‌رسد و امیدوار هستیم که تا پایان سال ۹۹ یا اوایل سال آینده سالن ۶ هزار نفری شیراز هم افتتاح شود.

انتهای پیام/ر/م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، دهه فجر ، ورزش
نظرات بینندگان