کد خبر: ۱۴۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبرداد؛

روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در برخی از شهرستان‌های استان فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، بر رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در موج چهارم کرونا تاکید کرد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، مهرزاد لطفی با اشاره به سرد شدن هوا و پیش بینی‌های بارش باران و برف در استان اظهار کرد: با وجود اینکه مجموعه سلامت فارس برای موج چهارم کروناویروس در آمادگی کامل به سر می‌برند، ضروری است هم استانی‌ها با رعایت کردن بیشتر شیوه نامه های بهداشتی، ضمن حفظ سلامت خود و اطرافیان، مانند همیشه کادر درمان را یاری دهند.

وی با بیان اینکه سرما موج چهارم کرونا را طوفانی می کند، افزود: با توجه به خیز آهسته موارد ابتلا به کروناویروس و روند افزایشی بستری بیماران در مراکز درمانی استان، نیاز مبرم به رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک احساس می شود تا بتوانیم با کمترین آسیب، موج چهارم کرونا را پشت سر بگذاریم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: انتظار می رود مردم فارس، برای استمرار وضعیت مناسب کروناویروس در استان، همانند گذشته به محدودیت های کرونایی و دستورات بهداشتی در برابر بیماری کووید۱۹ احترام بگذارند.

لطفی بر سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در استان تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری و کاهش موارد ابتلا به کروناویروس و در نتیجه کمک به مجموعه سلامت، باید برای گسترش و توسعه طرح شهید سلیمانی تلاش مضاعف کرد.

وی همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در برخی از شهرستان های استان، خواستار پیگیری برای شناسایی دلیل افزایش ابتلا از سوی مسولان دانشگاه شد تا با هماهنگی و همکاری مسوولان و مدیران شهرستان، قطع زنجیره انتقال صورت گیرد.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص حوزه های مختلف مانند انواع واکسن های ایرانی و خارجی کروناویروس و تزریق آن، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، روند اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های تشخیصی کروناویروس، ماموریت های اورژانس و تحلیل های آماری کووید۱۹ توضیحاتی ارائه کردند.

 انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان