کد خبر: ۱۴۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
باتولید بیش از200هزار تن خرما؛

فارس قطب تولید خرمای کشور است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این استان با تولید بیش از 200 هزار تن خرما و سطح زیر کشت 32 هزار هکتار رتبه دوم تولید و رتبه چهارم سطح زیر کشت کشور دارد.
به گزارش سرویس دریافت خبر اقتصادی شیرازه، مجیدرضا پاکاری در بازدید از سومین نمایشگاه بین المللی و تخصصی تجهیزات و صنایع وابسته به خرما با اشاره به اینکه در 19 شهرستان استان فارس خرما تولید می شود، تصریح کرد: شاهانی، کبکاب و زاهدی یا قصب عمده ترین ارقامی هستند که بسته به مناطق مختلف در این استان کشت و پرورش داده می شود.

به گفته وی، در استان فارس به منظور افزایش کمی وکیفی تولید خرما، توسعه رقم تجاری خرمای مجول در این استان در دستور کار قرار دارد.

صنعت و کشاورزی دو مقوله به هم پیوسته

پاکاری، برند سازی و معرفی خرما به داخل و خارج کشور از مزایای برگزاری نمایشگاه دانست و افزود: معرفی ارقام خرما و بسته بندی مناسب، علاوه بر کاهش ضایعات و ارزش افزوده با فراهم کردن زمینه صادرات، ارزآوری مناسب و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه صنعت و کشاورزی دو مقوله به هم پیوسته و مکمل یکدیگر هستند، اظهار کرد: اگر صنایعی وجود نداشته باشد تولید به تنهایی جایگاه ویژه ای ندارد و همچنین ارز آوری و ارزش اقتصادی مناسب ایجاد نمی شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: در این نمایشگاه تنوع محصولات خرما،  بسته بندی ها، برندها و فرآوری را شاهد هستیم که بازارهای خیلی خوبی می تواند داشته باشد.

 انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان