کد خبر: ۱۴۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس؛

مساجد، پایگاه‌های امن اجتماعی و فرهنگی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، مساجد را به عنوان پایگاه‌های امن اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: مساجد مهمترین رکن جریان سازی‌های اجتماعی و دینی محسوب می‌شوند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و حجت الاسلام حسین امیدی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نشستی صمیمی به ارزیابی و هم اندیشی و تسهیل در امور کانون‌های مساجد پرداختند.

صابر سهرابی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مهمترین رکن جریان سازی های اجتماعی و دینی است،‌ گفت: این جلسه برای ارزیابی و هم اندیشی و تسهیل در امور کانون‌های استان فارس تشکیل شده و می‌بایست کارهایی را برای پیشبرد اهداف اسلامی و ایرانی برنامه ریزی کرد تا با مهمترین و بزرگترین گروه دینی و فرهنگی کشور یعنی مساجد به عنوان پایگاه امن اجتماعی و فرهنگی کار پیش رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان داشت: باید در هر شهرستان با هماهنگی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نفر به عنوان رابط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان معرفی گردد و به شهرستان‌های استان بخش نامه‌های مربوط به سامانه رسمی صدور مجوز کانون را ابلاغ تا بتوانیم مساجدی که بدون کانون فرهنگی و هنری است به جمع کانون‌ها اضافه شود.

سهرابی گفت: رییس شهرستان نشت های تعاملی با رابطین کانونهای فرهنگی و هنری شهرستان داشته باشد تا با همراهی و تلاش بتوانیم راههای روشن مسجد و مسجد محوری را در خصوص مسائل فرهنگی و هنری بیش از پیش شاهد باشیم.

استان فارس به عنوان مهمترین استان‌های مسجد محور کشور است

حجت الاسلام حسین امیدی، نیز در این نشست با تقدیر از دقت نظر مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس به فعالیت های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: استان فارس با بیش از 1200 کانون ثبت شده به عنوان مهمترین استان‌های مسجد محور کشور است که در راستای اهداف فرهنگی در حال فعالیت می باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: بهتر است برای تعامل بیشتر راهکارهایی عملیاتی بیابیم تا بتوانیم در شیراز و دیگر شهرستانهای استان بدرخشیم و نگاه های مسجد محور را گسترش دهیم و موضوع دیگر مبحث بودجه هایی است که باید برای کانونها دنبال کنیم و امیدواریم این مهم در کشور و از طریق حمایتهای مسئولان بالادستی پیگیری شود.

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان