کد خبر: ۱۴۴۲۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹

دستگاه توموتراپی برای درمان سرطان در شیراز خریداری شد

دستگاه پیشرفته توموتراپی درمان سرطان در بیمارستان نمازی شیراز به ارزش ۲۰۱ میلیارد ریال خریداری و برای نصب در این بیمارستان آماده شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: دستگاه پیشرفته توموتراپی درمان سرطان در بیمارستان نمازی شیراز به ارزش ۲۰۱ میلیارد ریال خریداری شد و برای نصب در این بیمارستان آماده است.

اورنگ ایلامی با بیان اینکه این دستگاه از تکنولوژی فوق پیشرفته برای درمان بیماران سرطانی و یکی از دستاورد‌های جدید پزشکی است، افزود:عوارض جانبی روش درمان با این دستگاه بسیار کمتر از دیگر روش‌ها به ویژه در تومور‌های سر و گردن است و زیان وارده به بیمار به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: توموتراپی به عنوان روزآمدترین شیوه درمان سرطان در دنیا شناخته شده و در کشور‌های پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد که در توموتراپی Tomotherapy با استفاده از دستگاه، بیماری سرطان تا حدودی درمان می‌شود. 

وی ادامه داد: در داخل این دستگاه، یک دستگاه توموگرافی رایانه‌ای و یک شتاب‌دهنده خطی تعبیه شده است که اشعه‌درمانی در کنار جراحی و شیمی‌درمانی از مؤثرترین و معمول‌ترین روش‌های درمان بیماری سرطان است، اما این روش به علت اثرات جانبی که باقی می‌گذارد، پرطرفدار نیست و اختراع دستگاهی جدید این نقیصه را تا حدود زیادی برطرف کرده است.

انتهای پیام/ر/م
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
غلومی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
0
ساخت کدام کشور هست ؟اگر ساخت امریکا واروپاس پسش بدید انها اشعه ای می فرستن تا عقیم بشیم اگر ساخت روسیه وچین هست عالیه چون باعث چند قلو زایی میشه .
حسن
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
0
تولید داخل هست ؟ اگر نیست به دشمن اعتباری نیست من که خوش بین نیستم اگر خوب بود اینقدر توامریکا واروپا از سرطان نمی مردن اگر راست میگن برن خودشان رامعالجه کنند