کد خبر: ۱۴۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
در جلسه تعاملی بسیج سازندگی و هنرمندان مطرح شد:

گفتمان جهادی با ابزار هنر به فرهنگ تبدیل کنیم/ هنرمندان آماده نقش آفرینی در فرهنگ‌سازی گفتمان جهادی دارند

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس به تشریح ظرفیت های بسیج هنرمندان در همکاری با بسیج سازندگی پرداختند و گفت: گفتمان جهادی و حرکت جهادی باید امروز در زندگی مردم نهادینه شود و ما راهی نداریم تا این گفتمان را با ابزار هنر به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، اسماعیل قزل سفلی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس در جلسه تعامل و هم افزایی سازمان بسیج هنرمندان و بسیج سازندگی استان فارس، ضمن تشریح ماموریت های بسیج سازندگی استان فارس در حوزه های محرومیت زدایی، کارآفرینی، اشتغالزایی، اقتصاد مقاومتی و صندوق های قرض الحسنه اشتغال‌زا مردم یار، گفت: گستره ماموریتی بسیج سازندگی استان فارس از مرکز استان تا دورترین نقطه این استان در بخش های مختلف می‌باشد و این سازمان با تدوین سند جامع محرومیت زدایی مردم پایه به دنبال اولویت بندی و حرکت برنامه ای در راستای محرومیت زدایی در سطح استان فارس است.

وی با اشاره به این که بسیج سازندگی در 76 نقطه حاشیه نشین در استان فارس و بیش از 4000 هزار روستا را اولویت اصلی محرومیت زدایی خود می داند، گفت: این بدین معنا نیست که ما در دیگر نقاط استان فارس ماموریت نداریم بلکه در هر نقطه استان فارس محرومیت و مستضعفی وجود داشته باشد، بسیج سازندگی در آن نقطه ماموریت دارد و در آن نقطه حضور پیدا می کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس به تشریح ظرفیت های بسیج هنرمندان در همکاری با بسیج سازندگی پرداختند و افزود: گفتمان جهادی و حرکت جهادی باید امروز در زندگی مردم نهادینه شود و ما راهی نداریم تا این گفتمان را به وسیله هنر به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

قزل سفلی ادامه داد: اقدامات بسیج سازندگی مصداق بارز روحیه «ما می توانیم» و «امید آفرینی» در جامعه است و ما باید با استفاده از قالب های هنری این را به مردم ارائه دهیم.

وی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب در پیام 9 بندی به گروه های جهادی گفت: بسیج سازندگی الگو ها و سوژه های موفق زیادی در حوزه های مختلف اشتغالزایی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی دارد که با استفاده از توانمندی های هنری انجمن های مختلف بسیج هنرمندان استان فارس باید بتوانیم این سوژه ها را ماندگار و اطلاع رسانی کنیم.

هنرمندان آماده نقش آفرینی در فرهنگ‌سازی گفتمان جهادی دارند

مجید میکائیلی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با تشریح انجمن های ده‌گانه بسیج هنرمندان و ظرفیت های این سازمان در جهت تعامل با بسیج سازندگی، گفت: با کمک دوستان هنرمند در استان فارس امروز ده انجمن در حوزه عکاسی، نمایشی، شعر، داستان، تعزیه و هنرهای آئینی، خوشنویسی، هنر های تجسمی، صنایع دستی، موسیقی، سرود داریم که هر کدام با ظرفیت هایی که دارند می توانند نقش مهمی در فرهنگ سازی گفتمان جهادی در جامع بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به آمادگی هنرمندان بسیجی جهت کمک به سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: هنرمندان بسیجی استان فارس آمادگی حضور در کنار گروه های جهادی در نقاط مختلف استان، کمک به توانمند سازی و آموزش جهادگران بسیجی در جهت تولید محتوای رسانه ای از گروه های خود با حداقل امکانات، تهیه و تولیدات فاخر هنری از فعالیت های بسیج سازندگی را دارند و ان شا لله با انعقاد یک تفاهم نامه همکاری با برنامه های عملیاتی مشخص بتوانیم در گفتمان سازی جهادی در سطح جامعه کمک کنیم.

گفتنی است در ادامه این جلسه دبیران انجمن های مختلف بسیج هنرمندان استان فارس درباره نحوه تعامل و ظرفیت های مجموعه خود به بیان دیدگاه و ارائه نظر پرداختند.

انتهای پیام/ر/م
نظرات بینندگان